Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZWOLLE info gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ZWOLLE info gevraagd

    Hallo,
    Ik neem straks de auto om tot Zwolle te rijden (meer dan 350 km). k'Heb nog net op tijd een vrije kamer in een hotel op de kop kunnen tikken.
    Dit is een eerste keer voor mij. Ik heb dus een paar vraagjes aan de nederlanders die de beurs kennen :
    Kan iemand me zeggen of fotograferen toegelaten is ?
    en of het daar snikheet is of gaat men er best met een jas naar toe ?
    Is het beter bij de opening te zijn of is aankomst rond de middag rustiger en heeft men dan voldoende tijd om ALLES te zien ?

    Hartelijk dank,

    Marie (en misschien tot morgen!)

  • #2
    Het is druk tijdens en rond de opening, maar mijn ervaring is dat vanaf 11 uur veel handelaren al opbreken.
    Fotograferen weet ik niet zeker, ik vrees alleen dat je nogal snel problemen zal krijgen als je foto's maakt van lieden die dat niet willen en hun wantoestanden.

    Ik vond het er schandalig warm, vooral in de achterste hal waar tevens de frietkot staat.
    Desondanks, veel plezier.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      OK, dank je wel, Ton, dan kleed ik me niet te warm aan en laat ik mijn zwaar fototoestel thuis !
      Ik hoop dat ik toch mooie vogels zal zien in niet al te slechte omstandigheden...
      Na het weekend geef ik jullie mijn bevindingen als je wil.

      Prettig week-end !
      Marie

      Opmerking


      • #4
        Ik hoop dat je een zuinig autootje hebt met de hedendaagse brandstofprijzen wordt zo een prijzig dagje Zwolle.

        Heel veel plezier en zien de foto's wel.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Er zitten ook altijd veel vogels in schone en nette kooien, een groot deel van de aanbieders is van goede wil en doet z'n best. Probeer daar van te genieten en loop de anderen voorbij, dan kun je een hele leuke dag hebben.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Er zitten ook altijd veel vogels in schone en nette kooien, een groot deel van de aanbieders is van goede wil en doet z'n best. Probeer daar van te genieten en loop de anderen voorbij, dan kun je een hele leuke dag hebben.
            Zo is het Ton ,
            Handelaren die niet volgens de algemeen geldende normen hun vogels aanbieden gewoon negeren. En vooral niks bij deze aanbieders kopen. Leren ze het van zelf. Voor de rest genieten van de sfeer,de liefhebbers,toebehoor-stands, en vogels.........

            Opmerking


            • #7
              Fototoestel

              De Camera niet thuis laten. Als je mooie vogels ziet die je wilt fotograferen gewoon eerst even vragen.
              Ik heb zelf van een vriend ook foto's van de markt mogen ontvangen, dus het is mogelijk.

              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    collectie

                    - een koppel goudbuikjes
                    - een koppel geelkopbinzenastrilde
                    - een mooie en lieve tangara
                    - een koppel kikuyubrilvogeltjes
                    - een koppel gangesbrilvogeltjes
                    - een zwartkopblauwe gouldamadine
                    - een machtige kruising putter (nog horen of het een man is )
                    Een mooie verzameling Marie. Veel plezier met je aanwinsten!

                    Groet,

                    Rob.

                    Opmerking


                    • #11
                      Vergeet niet dat veel vogels al een poosje op waren, veel drukte mee gemaakt. Dus dat ze zo nu en dan de oogjes sluiten is niet zo vreemd.
                      Heb het ook wel eens gedacht, maar als je even bleef staan kijken bleken veel na een poosje weer druk in de weer te zijn.

                      Kun je al die, nogal verschillende vogels, goed huisvesten??

                      Opmerking


                      • #12
                        hallo

                        ik ben ook in zwolle geweest bij de beurs en er waren veel verschillende vogel soorten alleen er werder dure prijzen gehanteerd voor slecht bevederde vogels en dan ook nog in zeer slechte omstandigheden waar de vogels is zaten en dat met name de grotere soorten zoals de ara's en kakatoe's dat vond ik gewoon erg om te zien .

                        Ik heb er expres ook niks gekocht ja van iemand koppel swiften waar ik mee afgesproken had dat die voor me mee zou nemen. Was ook geen handelaar die gewoon een dagje uit ging.

                        Om een voorbeel te stellen 2 ara's die in een super klein hokjes zaten waar ze zich niet eens in konden omdraaien of iets anders en dan de kakatoe's die zeer slecht en klein gehuisvest waren in van die kleine knaagdier kooitjes .

                        er was zeer veel aanbod dat wel en gezelligheid was er ook maar ik vond er zeer veel vogels zeer slecht uit zien.

                        Ik hoop toch nog dat zon organisatie er keer wat aan doen dat ze minimale afmetingen hanteren per vogelssoort voor de verkoop hokjes.

                        mvg.

                        Opmerking


                        • #13
                          Als ik dat zo lees hoop ik dat het voor de vogels ook een leuk dagje uit was
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking


                          • #14
                            het was wel leuk en zeer veel soorten maar ik zelf vond het zeer slecht kwa huisvesting bij de meeste grotere soorten.

                            Er zaten natuurlijk ook genoeg mensen die alles wel netjes gehuisvest hadden en schoon, met name in de 2e hal vond ik het erg slordig en vies.

                            voor de rest was het een leuk dagje uit hoor

                            mvg.

                            Opmerking


                            • #15
                              leuke soortje,s gezien o.a diadeem roodstaart,meesgoudvink,zwarte mees,turkstaanse mees,sparremees

                              was wel een leuk dagje volgende week zuidlaren ben benieuwd

                              gr bonkje
                              Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

                              Opmerking

                              Working...
                              X