Mededeling

Collapse
No announcement yet.

swift parkiet nestblok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • swift parkiet nestblok

    Hallo allemaal

    Ik ga beginnen met swift parkieten en nu was ik even benieuwd wat voor type nestblokken ze nodig zijn en wat het beste voor ze zijn.

    En heeft iemand eventueel een voorbeeld van een nestblok voor ze of een
    tekening over hoe te bouwen.

    want ik vind het mooiste om ze zelf te gaan maken en dan heb ik de maten nodig en eventueel wat het beste is kwa materiaal en hoe het zit eventueel met ventilatie voor de swiftparkieten ivm met hun dunne ontlasting.

    graag hoor ik van jullie

    mvg.

  • #2
    Een tekening zie ik zo niet maar wel dit:
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3


      Hier staat een site tussen met veel info over deze dieren.
      Ook via de zoekfunctie op dit forum kan je veel te weten komen over deze
      vogels
      http://dewittn17.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        ok bedankt voor info

        ik zal het even gaan bekijken.

        mvg. peter

        Opmerking


        • #5
          Maat Broedblokken

          Oorspronkelijk geplaatst door peter1983
          Hallo allemaal

          Ik ga beginnen met swift parkieten en nu was ik even benieuwd wat voor type nestblokken ze nodig zijn en wat het beste voor ze zijn.

          En heeft iemand eventueel een voorbeeld van een nestblok voor ze of een
          tekening over hoe te bouwen.

          want ik vind het mooiste om ze zelf te gaan maken en dan heb ik de maten nodig en eventueel wat het beste is kwa materiaal en hoe het zit eventueel met ventilatie voor de swiftparkieten ivm met hun dunne ontlasting.

          graag hoor ik van jullie

          mvg.

          Hoi Peter,

          Hoogte van 35 een bodemmaat van 20 x 20 cm en een invlieggat van 6 a 7 cm
          Als je een blok maak met een uineembare nestbak erin en 1 reserve nestbak maak kan je snel het vervuilde broedblok (lees nestbak) schoonmaken.

          Ik weet niet of ik het hier mag melden maar voor broedblok maten kun je terecht op de volgende Site http://www.broedblokken.nl

          Succes met het maken van het broedblok.

          Arie Blommers
          Broedblokken op maat

          Opmerking


          • #6
            hallo

            bedankt voor het advies maar ik heb al een aantal verschillende blokken gekocht op de beurs voor me swiften.

            Maar zoals wat jij zegt met zon nestlade is wel ideaal natuurlijk ivm met hun dunne ontlasting.

            Ik denk dat ik daar maar achteraan ga voor me swiften, wat zijn de prijzen ongeveer voor swiften met zon mestlade en dan bedoel ik zon L-vormige broedblok met zon losse nestlade


            mvg. Peter

            Opmerking

            Working...
            X