Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over een kweekkooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vraagje over een kweekkooi

    Hoi allemaal,
    Ik heb een vraag
    Ik hoor vaak dat mensen kweken in hokjes van 40x40x40 nu is mijn vraag wat moet ik mij daarbij voorstellen nestkastje aan de buitenkant?
    Dit vraag ik omdat ik een aantal kooien heb van 120x40x40 te verdelen in 3 hokken en ik 1 koppel vogels die kooi heb gegeven kan mij namelijk niet voorstellen dat vogels in zo n klein kooitje kweken
    Groetjes van marco

  • #2
    geloof het of niet maar ik ken mensen die het voor elkaar krijgen om zebra vinken te kweken in TT kooitjes. dus het is mogelijk maar je hebt gelijkt meer ruimte is altijd een must

    Opmerking


    • #3
      keizersnest

      Hi marco,

      zie bijlage....dit kan dan bijvoorbeeld.

      Groet,

      Peer
      Bijgevoegde Bestanden

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door marcorotterdam
        Hoi allemaal,
        Ik heb een vraag
        Ik hoor vaak dat mensen kweken in hokjes van 40x40x40 nu is mijn vraag wat moet ik mij daarbij voorstellen nestkastje aan de buitenkant?
        Dit vraag ik omdat ik een aantal kooien heb van 120x40x40 te verdelen in 3 hokken en ik 1 koppel vogels die kooi heb gegeven kan mij namelijk niet voorstellen dat vogels in zo n klein kooitje kweken
        Heel goed dat je voor 1 koppel per 120x40x40 hebt gekozen.

        De vogels hebben dan ook lekker de ruimte.

        Men wordt tegenwoordig erg makkelijk als het gaat om de vogels een beetje fatsoenlijk de ruimte te geven, vaak zegt men "ja maar mijn buurman kweekt ze ook in 40x40x40" ye right zo lust ik er nog wel een paar.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Nog kleiner komt zelfs voor en maar volhouden dat het niet slecht is.
          "We" willen geen wetjes en regeltjes, maar veel "liefhebbers" maken er zelf een zootje van.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Mijn kleinste kweekkooi is 1 meter lang en om eerlijk te zijn vind ik dit nog te klein
            Ben ook wel benieuwd of de vogels in die kleine kooitjes normaal broeden
            Ik zelf mag niet klagen over de kweek in de grote kooien
            Groetjes van marco

            Opmerking


            • #7
              Er zijn veel kwekers die in kooien van 40 kweken, ik heb ook liefst zo groot mogelijk. Ik heb een kooi van 80 die ik soms in 2 moet splitsen om genoeg kooien te hebben. Maar voor dit jaar zal het niet moeten. Als ik deze kooi niet splits is mijn kleinste kooi 50 cm en mijn grootste 80cm.
              Maar in een kooi van 40cm lukt het perfect om te kweken, als ik wisselbroed doe probeer ik die poppen wel in de kooi van 40 cm te zetten. Je moet dan gewoon de kooien sneller kuisen.
              Ik ben vanmiddag bij iemand geweest, hij had kooien van 40 cm en zijn kweekbakjes hingen in de kooi
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                .
                Ik ben vanmiddag bij iemand geweest, hij had kooien van 40 cm en zijn kweekbakjes hingen in de kooi
                Die kweekte dus vogels in een legbaterij.
                Voor zulke mensen is het dus hard nodig dat er regels komen voor het houden en kweken van vogels.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Die kweekte dus vogels in een legbaterij.
                  Voor zulke mensen is het dus hard nodig dat er regels komen voor het houden en kweken van vogels.

                  Ik heb mijn vogels tijdens de kweek in kweekkooien zitten van 40x40x40 en 60x30x40. Waarom zouden ze daar regels voor moeten maken? Na 3 ronden gaan ze gescheiden in een vlucht.

                  Ik zie niet waarom je vogels niet tijdelijk in een kweekkooitje van 40x40x40 kunt zetten, als ze maar daarna meer ruimte krijgen.

                  Overigens ligt het er wel aan wat voor vogels je er in stopt .
                  Groetjes,

                  Freek

                  Opmerking


                  • #10
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Met vriendelijke groet:
                    Henk.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Henk,

                      Ik weet dat veel mensen de kooien pas schoonmaken na het uitvliegen van de jongen. Ikzelf poets de kooien 2x per week met heet water en een drupje chloor, en 1x per week gaat de la er onder uit en ga ik met de stofzuiger erdoor heen.
                      Mijn zebravinken zijn er wel aan gewend en hebben er geen last van. Dus blijft het goed schoon.

                      Groetjes Freek
                      Groetjes,

                      Freek

                      Opmerking


                      • #12
                        Tja, de huis - tuin - en keuken vogels zullen het wel gewend zijn inderdaad zoals de kanarie, grasparkiet en zebravink.

                        Maar als tropen kweker zoals Dybowskii astrilden (paar jaar geleden) en nu mozambiquesijs (en kanaries en zebravinken) ben ik niet anders gewend dat er tijdens het broeden niet schoongemaakt kan worden.

                        Vandaar dat ik het liefst werk met grootte kooien.

                        groet Henk.
                        Met vriendelijke groet:
                        Henk.

                        Opmerking


                        • #13
                          @Hoki,

                          Dus als ik het goed begrijp heb jij dan tijdens de kweek 1 koppel vogels + misschien 4 a 5 jongen, dus zo'n 6 a 7 vogels in een hokje van 40x40x40 zitten en dan 3 ronden lang.
                          En dan daarna de vogels weer klein opkooien voor de TT's?
                          Lijkt idd. een beetje op de bio industrie.

                          @ Henk,

                          Goed bezig Henk, zo zien we het graag
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door marcorotterdam
                            Hoi allemaal,
                            Ik heb een vraag
                            Ik hoor vaak dat mensen kweken in hokjes van 40x40x40 nu is mijn vraag wat moet ik mij daarbij voorstellen nestkastje aan de buitenkant?
                            Dit vraag ik omdat ik een aantal kooien heb van 120x40x40 te verdelen in 3 hokken en ik 1 koppel vogels die kooi heb gegeven kan mij namelijk niet voorstellen dat vogels in zo n klein kooitje kweken
                            Wat zijn dat dan voor vogels,Marco?
                            De kooien die jij hebt zijn 3-delige broedkooien bestemd
                            voor de kweek van kanaries.
                            Je kan de nestkastjes aan de buitenkant hangen of nestpotten binnen,
                            Dat is dan jouw keuze.
                            Aan de buitenkant dan heb je de troep buiten de kooi en anders binnen.
                            Sommigen hebben een heel verwrongen beeld van de kweek van kanaries
                            en zijn niet goed op de hoogte. Ook broedkooien zijn maar een tijdelijke
                            huisvesting voor de pop en een nest jongen. Zodra de jongen gaan uitvliegen
                            dan gaan ze naar een andere ruimte.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door populier
                              @Hoki,

                              Dus als ik het goed begrijp heb jij dan tijdens de kweek 1 koppel vogels + misschien 4 a 5 jongen, dus zo'n 6 a 7 vogels in een hokje van 40x40x40 zitten en dan 3 ronden lang.
                              En dan daarna de vogels weer klein opkooien voor de TT's?
                              Lijkt idd. een beetje op de bio industrie.
                              Nee je begrijpt me een beetje verkeerd.
                              Ik doe geen TT's mischien wel in de toekomst.
                              Ze zitten in een kooi van 40x40x40 tot de jongen 2-3 weken uitgevlogen zijn.
                              Daarna gaan ze naar een kooi van 60x60x180, de ouders blijven tot ze 3 ronden hebben gedaan. Worden eruit gehaald en apart gezet.
                              Groetjes,

                              Freek

                              Opmerking

                              Working...
                              X