PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwolle 25-02

Wiene
21-02-2012, 11:57
De markt in Zwolle komt er weer aan!
Rudie en ik gaan zowiezo, wie gaan er nog meer, en als je vogels meeneemt, wat neem je mee?

pico
21-02-2012, 17:50
Sowieso is een groot woord, waarschijnlijk ga ik ook. Kijken wat ik kan kopen

andre 44
21-02-2012, 18:40
ik ga niet veel te druk en te duur ik wacht mooi op 3 maart op de markt in zuidlaaren die moet geweldig worden zo als ik het hoor :)

populier
21-02-2012, 18:59
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn Andre:http://www.vogelweeldemeppel.com/internationale-vogelmarkt.html

Nee, ook dit jaar geen Zwolle voor mij, wat je al zegt, duur, druk, dieronvriendelijk, en crimineel.:)

loxia
21-02-2012, 21:26
ik ga ook niet meer. al een aantal jaren trouwens .zoals al gezegd : veel te duur. entree vgls. mij 6 euro en voor de auto ook nog eens 5 euro. niet leuk meer. bovendien is de kaartverkoop een drama. 14 april weer in de wrzv hal. ook in zwolle. deze markt is een stuk kleiner, maar wel zo leuk.

veenstrahoeve
21-02-2012, 21:47
ik ga zaterdag ook even kijken in zwolle :D
het zal wel weer een drukte bij de kassa worden of hebben ze het nu weer anders we zullen zien

en zaterdag 3 maart met vriendin en zoontje naar zuidlaren zal ook wel druk worden

andre 44
21-02-2012, 21:51
ik denk dat zuidlaren straks zwolle gaat verslagen qwa markt als ik het zo links en rechts hoor moet het top worden :) :)

mylife
21-02-2012, 21:58
Misschien dat ik even heen ga met een maat, maar eerst ga ik naar de vogeltjesmarkt in harkema om 07:00 uur. Kben nog nooit in zwolle geweest dus ben benieuwd. Kga gewoon even kijken om ideeen op te doen. Vogels kopen op een beurs laat ik aan een ander over. Mij teveel infectie druk en ik zie graag uit wat voor milieu mn vogels komen.
Week later wil ik ook naar Zuidlaren zowieso.

pico
21-02-2012, 22:48
Bedankt voor jullie reacties.
Ik dacht erover na om te gaan, maar nu ga ik sowieso niet meer.

casehulsebosch
21-02-2012, 23:05
Hallo Pico.
Gewoon even gaan kijken en voor jezelf beslissen. Honderd mensen, honderd meningen.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Henk3
21-02-2012, 23:39
2 jaar terug ben ik ook in de IJsselhal in Zwolle op de markt geweest. Niks aan het handje hoor. Gewoon iets later naar binnen gaan anders. Ik heb bij de entree geen moeite gehad en binnen ook niet.

Ben86
22-02-2012, 20:13
Hallo Henk,

Je zegt iets later naar binnen gaan. ik zag op de site vanaf half 9 geopend.
Hoe laat ga jij naar binnen dan?
Ik ga zaterdag ook weer eens kijken ben alweer misschien 11 jaar niet geweest ofzo.

gr. Ben

Henk3
22-02-2012, 22:26
Hoi Ben86, ik was er toen voor een afspraak met een kweker nadat de eerste grote stroom al lang en breed binnen was. Het was wel druk maar toch kon je overal wel bij hoor. Behalve bij de eet en drink wagen.
Of iets dan misschien te duur is weet ik niet. Denk dat dat ook ligt aan het besteedbare budget wat per persoon nog wel eens wat verschillend kan zijn.

Henk Adelerhof
23-02-2012, 14:50
Entree voor Zwolle is nu 7 euro meende ik ergens te lezen,
maar daarvoor lopen er mensen rond die checken of de vogels gezond zijn en in schone kooien zitten. Uit lopers mogen ze niet meer verkocht worden.

groet Henk.

http://www.ijsselhallen.nl/evenementen/de-zwolse-vogelmarkt-sep-2011

Treursijs
23-02-2012, 17:11
maar daarvoor lopen er mensen rond die checken of de vogels gezond zijn en in schone kooien zitten.

Dan moeten die mensen hun Job wel aandachtiger gaan doen want als ik me niet vergis in september? Ben ikzelf ook geweest en daar zaten toch enkele mooie gevallen die nog een dagje te leven hadden....

Henk Adelerhof
23-02-2012, 19:16
oei,
das minder, ben er zelf een tijd niet meer geweest, maar ga zaterdag wel weer erheen.

dan zijn ze er weer behoorlijk op achteruit gegaan dan, zeker weer van die mensen die graag met zon hesje lopen en stoer doen en hun plicht verzaken :(

ik wacht wel wel weer af zaterdag wat ik daar weer aantref.

groet Henk

populier
23-02-2012, 19:37
Dan moeten die mensen hun Job wel aandachtiger gaan doen want als ik me niet vergis in september? Ben ikzelf ook geweest en daar zaten toch enkele mooie gevallen die nog een dagje te leven hadden....

Die zgn. opzichters is natuurlijk weer een wassen neus, die staan overal te ouwehoeren en buiten te roken met zo'n stoer hesje:)

Maar in tussen kan de entree prijs weer omhoog:rolleyes:

kingfisher
23-02-2012, 21:06
Entree voor Zwolle is nu 7 euro meende ik ergens te lezen,
maar daarvoor lopen er mensen rond die checken of de vogels gezond zijn en in schone kooien zitten. Uit lopers mogen ze niet meer verkocht worden.

groet Henk.

http://www.ijsselhallen.nl/evenementen/de-zwolse-vogelmarkt-sep-2011

Nee dat mag al langer niet maar wel eens onder de tafels gekeken?
Daar staan toch echt lopers met vogels te wachten om"aangevuld" te worden en vaak zonder water of voer.
Boven de tafel mooie aangekleede kooien met een stukje groen en een mooi praatje maar onder de tafel, tja.

Wil niet zeggen dat er geen lui zijn die wel weten hoe het hoort,die zijn er wel degelijk,maar altijd weer een paar die het verknallen voor de rest.

Sorry dat ik het een beetje ongenuanceerd breng maar zo heb ik het al meerdere malen gezien.
Er werd vorig jaar gezegd dat je dit dan ook bij de leiding aan de orde moest brengen nou ik zal het zeker doen maar of het helpt,ik denk een druppel op een ....
Er blijven altijd mensen(nou ja mensen)die geld boven dierenwelzijn stellen.

En niet te vergeten de "liefhebbers" die een vogeltje/vogels gekocht hebben en in een loper,kooi of wat ik ook al gezien heb,een stapelbare kooi op wielen, de hele dag rondsjouwen zonder water of voer.

casehulsebosch
23-02-2012, 21:13
Helemaal niet Kingfisher. Staat geen slecht woord in en is toch recht voor zijn raap?
Hoop alleen dat de heren organisatoren ook op dit forum mee neuzen en dit lezen.

kingfisher
23-02-2012, 21:18
Helemaal niet Kingfisher. Staat geen slecht woord in en is toch recht voor zijn raap?
Hoop alleen dat de heren organisatoren ook op dit forum mee neuzen en dit lezen.

Die lezen mee Kees geloof me.
Mvg,Bob

Treursijs
23-02-2012, 21:33
dat ze mee lezen dat is al iets, maar dat ze nu nog eens het lef hadden er iets aan te doen dat zou pas top zijn!!!

HJ de Graaf
23-02-2012, 22:08
Mensen ik ga niet inhoudelijk in op alle suggesties, veronderstellingen en ogen getuigen verhalen reageren.

ik denk dat de meeste van u niet half weten hoe zon dag verloopt en wat wij er vanuit de organisatie er aan doen ! jullie hebben echt geen idee !

Wel weet ik dat de door sommige door jullie gemaakt opmerkingen erg vervelend zijn voor de vrijwilligers waaronder ondergetekende die proberen deze dag voor iedereen tot een succes te maken elke keer weer.

vind je het te duur, vind je het dieronvriendelijk, of wat dan ook kom dan vooral niet laat het rusten dan doe je ook niet mee aan de instandhouding toch?

vind het wel beetje flauw om dan vanaf de zijlijn het een en ander te roepen. wat schiet dat nu op?

mvg,

HJ de Graaf

casehulsebosch
23-02-2012, 22:22
Hallo Mijnheer De Graaf.
Wij mekkeren al jaren op voetbal scheidsrechters, trainers and managers maar toch komen we er iedere week weer terug voor meer.
Kritiek betekent toch niet dat het allemaal negatief is. Ik zie er best wel wat opbouwende kritiek in, die U mischien als vrijwilliger aan het bestuur van dit evenement kunt doorspelen.
Dat er kritiek wordt geuit betekent ook niet dat U zich dat persoonlijk hoeft aan te trekken, tenzij U natuurlijk invloed op het bestuur heeft.
Verder heb ik (helaas) geen idee hoe zo'n verloopt en zoals met heel veel van dit soort dingen staat en valt z'n evenement met de hulp van vrijwilligers.
Voor deze mensen heb ik dan ook het grootste lof dat ik trouwens al eerder aan de order heb gebracht op andere rubrieken.

Ik hoop trouwens wel dat Zwolle dit jaar weer een groot success wordt.
Er zijn van die dagen dat ik het betreur dat ik wat uit de buurt woon;) .

HJ de Graaf
23-02-2012, 22:31
Dag Case,

ik trek het mij wel persoonlijk aan want ik weet als geen ander hoe het er aan toe gaat en wat er door de organisatie die uit vele vrijwilligers bestaat aan wordt gedaan... en ik heb ook wel een beetje invloed op organisatie omdat ik er deel van uit maak.

Maar case kom gerust over hoor, 2 jaar terug van jou nog een landgenoot op bezoek gehad die er speciaal voor de markt is over gekomen. komende markt verwachten wij iemand uit californie en texas :) komen ook 'even' over.

Ik zorg voor verse koffie en een broodje..

mvg,
HJ de Graaf

mylife
23-02-2012, 23:33
ik trek het mij wel persoonlijk aan

Er zijn buiten u 5220 leden op dit forum. Met even zovele meningen. Het is onmogelijk dat u het in ieders ogen goed doet. Dus trek u niet teveel aan van een paar meningen het gaat alleen maar ten koste van uzelf!

Henk Adelerhof
24-02-2012, 00:20
Hallo;

Tja, er is alleen de angst denk ik, dat anderen het voor ons nog meer verpesten,
vandaar dat wij onze ongenoegen laten merken.

groet Henk.

Henk Adelerhof
24-02-2012, 00:21
Hallo;

ik vond nog een mooi filmpje van de markt vorig jaar, was ff genieten :D
want ik was daar toen niet geweest. Alleen van russische filmmaker. :eek:

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=yL55x7PCydM&NR=1

groet Henk.

ele
24-02-2012, 01:22
1.Te koop aangeboden vogels.

Aan de te koop aangeboden vogels worden de volgende voorwaarden gesteld:

1.Vogels moeten uiterlijk gezond en onbeschadigd zijn. Vogels met zichtbare ziekteverschijnselen en verwondingen worden van de markt verwijderd.
2.Niet zelfstandige vogels worden niet toegelaten.
3.Kwartels en daarmee gelijkgestelde grondvogels, alsook vleesduiven, afstammelingen der Columba livia, vallen onder de definitie pluimvee en worden niet toegestaan.
4.Europese cultuurvogels en hun hybriden moeten zijn voorzien van een gesloten pootring. Deze pootring moet wat uitvoering en diameter betreft voldoen aan de ”Regeling afgifte en kenmerken naadloos gesloten pootringen en andere merktekens” vastgelegd in de Flora en Faunawet 2002.
5.Vogels welke voorkomen op de bijlage A van de CITES verordening, mogen alleen te koop worden aangeboden als ze zijn voorzien van een vaste pootring of transponder(gechipt). De actuele CITES formulieren dienen bij de vogels aanwezig te zijn.
6.Geen verkoop van vogels uit lopers maar alleen uit kooien. Het aantal vogels in een kooi dient te worden beperkt.
7.De kooien waaruit verkocht worden dienen op de tafels geplaatst te zijn.
8.Kooien dienen schoon en voorzien te zijn van drinkwater (vochthoudend fruit) en het juiste voer, onder de tafel geen lopers aanwezig..

Zoals op de site staat vermeld is de verkoop uit lopertjes verboden.
Vanuit de organisatie is duidelijk gemaakt dat er hard wordt opgetreden en dat is ook wat ik vorige keer heb geconstateerd op de laatste gehouden markt.

Resultaten uit het verleden ................
Het filmpje in het linkje van Adelerhof is geen juiste weergave van de laatste door mij bezochte markt.
Een enkele overtreding van het "lopertjesverbod" heb ik gezien, maar verwacht dat dit definitief tot het verleden zal horen.
Uitzonderingen bevestigen de regel, dus neem ik aan dat we die personen niet lang zullen zien.

mvg. Eelke

Wiene
24-02-2012, 17:55
Even een vraagje,

Gaat de markt ook voor particulieren om 7 uur open, of alleen voor handelaren?

Alvast bedankt.

populier
24-02-2012, 19:13
Voor iemand die naar Zwolle wil, ben je niet echt op de hoogte:rolleyes:

Handelaren 6.30 - 8.30 uur

Particulieren 8.30 - 15.00 uur

Thomass1991
24-02-2012, 20:14
Leuk filmpje idd! Alleen je ziet wel dingen die je eigenlijk niet wilt zien maar goed... hopen dat ze dit jaar er beter en meer op gaan letten, want dit mag en kan gewoon niet.

Wiene
24-02-2012, 21:44
Als iedereen iets anders zegt, dan is het ook redelijk begrijpelijk dat je de weg kwijtraakt. In ieder geval bedankt.

HansV
25-02-2012, 15:08
Kom er net vandaan. Ondanks dat er een zestal kassa's in bedrijf waren toch weer lang in de rij moeten staan. Waarom niet alvast tickets online verkopen, zodat je bij de ingang gelijk door kan lopen? Scheelt echt rijen bij de kassa. Daarbij zijn er ook oplossingen op dat gebied met de mobiele telefoon. Dus ik hoop ook dat de organisatie in Zwolle hier eens naar gaat kijken. Jammer, want het lange wachten is een grote ergenis van iedereen die je spreekt in de rij. zag zelfs mensen uit de rij stappen en weer huiswaarts keren. De verwachtingen mbt tot Zuidlaren zijn bij iedereen hoog gespannen wat dat betreft.

Eenmaal binnen heb ik veel interessante vogels gezien. Veel kromsnavel, kanariesoorten en tropische vogels. Mijn aandacht gaat toch vooral uit naar (Zuid-)Amerikaanse zangvogels. Kwam nog een Belg tegen met een Regenboogvink. Ook nog iemand met mexicosijzen en zwarte sijzen gezien. Diverse soorten kardinalen, NA en Braziliaanse Blauwe Bisschoppen en zelfs een aantal Kernbijters. Zelf heb ik me ingehouden en niets gekocht, maar heb af en toe wel staan watertanden.

JohanPG
25-02-2012, 16:18
Kom er net vandaan. Ondanks dat er een zestal kassa's in bedrijf waren toch weer lang in de rij moeten staan. Waarom niet alvast tickets online verkopen, zodat je bij de ingang gelijk door kan lopen? Scheelt echt rijen bij de kassa. Daarbij zijn er ook oplossingen op dat gebied met de mobiele telefoon. Dus ik hoop ook dat de organisatie in Zwolle hier eens naar gaat kijken. Jammer, want het lange wachten is een grote ergenis van iedereen die je spreekt in de rij. zag zelfs mensen uit de rij stappen en weer huiswaarts keren. De verwachtingen mbt tot Zuidlaren zijn bij iedereen hoog gespannen wat dat betreft.

Is in Zuidlaren ook een soortgelijke beurs?

Hans de Vries
25-02-2012, 16:26
Zuidlaren - 3 maart - is helemaal nieuw. Accommodatie en parkeerruimte is prima en met de mensen die het organiseren zit het ook wel goed.
Ga zeker een kijkje nemen.

gr
Hans

andre 44
25-02-2012, 17:02
alles wat ik hoor moet zuidlaren een top markt gaan worden ik zal er zeker zijn heb nog wat te koop dus daar proberen te verkopen :)

kingfisher
25-02-2012, 17:22
Vandaag ook geweest en ik moet zeggen complimenten voor het bestuur en de vrijwilligers.
Ik vond het beter dan vorig jaar,was er om half negen en om tien voor negen binnen.

Ook weinig misstanden gezien op een paar na en meestal bij de kromsnavels
slechte behuizing en bij de tropen toch nog te veel vogels in de hokken.

En weer een paar die liepen te roken tussen de vogels en nog beledigd als
je er wat van zei maar wel uitdoen die sigaar of peuk.
Of ze hem daarna weer opstaken heb ik even gemist:D

Ook werden er rondjes gemaakt om te checken op vogels in lopers,goede zaak.
Eèn ding nog veranderen,leer alstublieft die omroepster behoorlijk duits en engels,wat die af en toe omriep verschrikkelijk en raakte soms kant noch wal.

Ben86
25-02-2012, 17:24
Op de drukte na in de hal zelf vond ik het niet verkeerd om even buiten te wachten.
Het liep goed door dus opzich de kassa's etc. is prima.
Vond wel een tegenvaller voor 7 euro dat we zover moesten lopen vanaf de ingang.
In de hal er is niks aan te doen hoor dus zie het niet als commentaar. maar het was echt heel druk
op de punten dat aan beide kanten van het pad vogels zaten die de aandacht trokken.
Ik vond het na al het commentaar van afgelopen jaren eigenlijk helemaal niet
tegenvallen maar een leuk uitje.

gr. Ben

JohanPG
25-02-2012, 20:00
Zuidlaren - 3 maart - is helemaal nieuw. Accommodatie en parkeerruimte is prima en met de mensen die het organiseren zit het ook wel goed.
Ga zeker een kijkje nemen.

gr
Hans

Daar ga ik ook even naartoe, lijkt me leuk en het is vrij dichtbij.

andre 44
25-02-2012, 20:41
ik denk voor jou 50 of 60 km valt dus wel mee voor jou ik ben dichter bij 35 km :D

-Marcus-
25-02-2012, 20:47
Eèn ding nog veranderen,leer alstublieft die omroepster behoorlijk duits en engels,wat die af en toe omriep verschrikkelijk en raakte soms kant noch wal.

Echt geweldig, heb soms enorm gelachen. Plies bewair of picktep... pockitp..... pikerpocketers.... euh zakkenrollers :D Maar mijn absolute favoriet was 'Meneer X wil graag vertrekken, maar zijn auto heeft geen vleugels' -0-

Verder vond ik het een enorm leuke markt. Vogels zaten er over het algemeen goed bij met voer en water in de kooi. Ook aanzienlijk minder zieke vogels gezien. Alleen jammer dat er zo ontzettend veel parkieten/papegaaien waren en maar heel weinig tropen ten opzichte van vorige keer...:rolleyes:

Henk Adelerhof
25-02-2012, 20:54
Wat mooi,

ik ben er dus ook geweest in Zwolle vandaag en heb genoten.

In mijn ogen niks fout zag er goed uit.
En ze liepen inderdaad langs de kramen of de vogels water hadden en niet in lopers zaten.

Pluim voor de organisatie en de vrijwilligers.

Maar je voelt hem al, misschien een onderwerp voor een ander topic, de bezoeker.

Wat ik zag namelijk kon ik haast niet geloven.

Er liep een man met een kistkooi met allemaal kleine kooitjes, 10 centimeter maal 10 centimeter maal 20 tot 25 centimeter lang en wat zat erin?
jawel valkparkieten, die konden zich de kont niet keren in het hokje met hun lange staart.

En wie weet hoelang ze erin moeten blijven? zonder voer en water want dat zag ik ook niet.

Ik weet, zo kun je wel aan de gang blijven, maar toch, noemt zich dat liefhebber?

groet Henk.

p.s. voor ik bij de man was om te vragen hoelang de vogels daarin moesten blijven was hij al uit zicht. En ik kon niet van mijn kooien weglopen.

Lucky
25-02-2012, 22:21
Vandaag was het duidelijk te zien dat de organisatie naar de bezoekers heeft geluisterd. De verbeteringen waren duidelijk te zien op alle vlakken. Het is nog niet perfect maar dat zal nooit lukken maar jullie zijn op de goede weg. Ik heb in ieder geval een mooie dag beleefd. Veel mooie vogels gezien en vele bekenden ontmoet nog een leuk vogeltje op de kop getikt ook nog.

girlits
25-02-2012, 22:34
Doet de organisatie zijn best om misstanden te voorkomen,loop jij vogeltjes op de kop te tikken :D

mvg eddie

mylife
25-02-2012, 22:43
Daar mag idd ook wel op worden gecontroleerd ;) :p

J-T
25-02-2012, 22:46
Er liep een man met een kistkooi met allemaal kleine kooitjes, 10 centimeter maal 10 centimeter maal 20 tot 25 centimeter lang en wat zat erin?
jawel valkparkieten, die konden zich de kont niet keren in het hokje met hun lange staart.

En wie weet hoelang ze erin moeten blijven? zonder voer en water want dat zag ik ook niet.

Ik weet, zo kun je wel aan de gang blijven, maar toch, noemt zich dat liefhebber?

groet Henk.

p.s. voor ik bij de man was om te vragen hoelang de vogels daarin moesten blijven was hij al uit zicht. En ik kon niet van mijn kooien weglopen.

Waarschijnlijk ongegronde bezorgdheid, weet ik eigenlijk wel zeker.
Ik heb zelf al diverse keren daar gestaan met vogels en ook telkens, als ik vogels verkocht, nagevraagd hoelang ze in die kleine kooitjes moesten blijven zitten zonder eten en drinken. De standaard reactie (in welke taal dan ook) was dat ze de vogels naar buiten gingen brengen naar hun auto/bus/touringcar waar een grotere kooi klaarstond met alles erop en eraan. De kleine huisvesting is dus alleen voor het transport van de hal naar de auto.

pico
25-02-2012, 23:15
Op you tube gevonden
http://www.youtube.com/watch?v=yL55x7PCydM&feature=related

Daniel
26-02-2012, 16:53
Weet iemand toevallig wie er pyrrhuras verkocht in de eerste hal rechterkant? Er zaten ongeveer 15 bruinoren.

Lucky
26-02-2012, 20:35
Doet de organisatie zijn best om misstanden te voorkomen,loop jij vogeltjes op de kop te tikken :D

mvg eddie

Scherp girlits, zal het nooit meer doen:D :D :D

Animal
26-02-2012, 20:57
Op you tube gevonden
http://www.youtube.com/watch?v=yL55x7PCydM&feature=related

DE laatste handelaar op dit filmpje is "de bosruiter"uit sprundel.
Daar heeft hij ook een super mooie zaak.
Zeer de moeite om daar te gaan kijken.

Henk Adelerhof
26-02-2012, 21:05
ja okay,

maar dit is het zelfde filmpje wat ik op dit topic nummer 27 al geplaatst heb?
dan is het niet moeilijk vinden op internet :)

groet Henk.

andre 44
26-02-2012, 21:06
ja is het zelfde :D :D

Henk Adelerhof
26-02-2012, 21:06
Waarschijnlijk ongegronde bezorgdheid, weet ik eigenlijk wel zeker.
Ik heb zelf al diverse keren daar gestaan met vogels en ook telkens, als ik vogels verkocht, nagevraagd hoelang ze in die kleine kooitjes moesten blijven zitten zonder eten en drinken. De standaard reactie (in welke taal dan ook) was dat ze de vogels naar buiten gingen brengen naar hun auto/bus/touringcar waar een grotere kooi klaarstond met alles erop en eraan. De kleine huisvesting is dus alleen voor het transport van de hal naar de auto.

aha das fijn om te horen

mijn dank voor je uitleg J-T

groet Henk.

Lucky
29-02-2012, 20:30
22 september is de volgende beurs in Zwolle dus begin september weer een topic starten over ZWOLLE?:wave

marcorotterdam
29-02-2012, 20:37
In september ga ik even een weekendje in deventer slapen en dan wil ik ook naar de beurs miss leuk om met wat mensen van het forum af te spreken

andre 44
29-02-2012, 20:46
22 september is de volgende beurs in Zwolle dus begin september weer een topic starten over ZWOLLE?:wave

zaterdag 3 maart eerst zuidlaren :D :D :D

Henk Adelerhof
22-09-2012, 16:55
Nou, ik ben er weer heengeweest, en het zag er allemaal weer fantastisch uit :D

Alleen van de prijzen gingen je haren recht overeind staan :o

Dybowskii astrilden, kocht ik vroeger voor 85 gulden een koppel. Nu zaten ze daar voor €200,00.

En dat was nog goedkoop werd er gezegd, want die deden normaal €285,00.

Jaja :) Maar ook weer een mooie palmkaketoe gezien :p

Kortom, het was een drukke gezellige vogelmarkt met bezoekers uit diverse landen weer en een grote diversiteit aan vogels van verschillende pluimage.

Ik kocht alleen nieuwe bakjes voor mijn nieuwe broedkooien en trosgierst maar ging met een tevreden gevoel naar huis.

Het deed mij wel enigzins aan de jaarlijkse boekenmarkt denken, die elk jaar hier georganiseert wordt, want daar drukken ze een plattegrondje af, waarop je welke boekengenre waar kunt vinden.

En als de organisatie van deze vogelmarkt, ook zoiets printen voor de vogelmarkt bezoekers, ben je sneller bij je gezochte/geliefde vogel(tje(s)).

Maar goed, mensen zoals ik struinen toch alles af.

met vriendelijke

barraband
22-09-2012, 17:44
van sommige soorten zijn de prijssen aardig gezakt vond het best rustig vandaag in zwolle

Henk Adelerhof
22-09-2012, 20:18
Tja, drukte is relatief :)
wij kregen i.i.g. van de parkeer wachters te horen dat het behóorlijk druk was :)

en zo ervaarden wij het ook, wij waren er van ongeveer 10 uur tot 12 uur.

barraband
22-09-2012, 20:20
ik van half 6 tot half 1

Henk Adelerhof
22-09-2012, 20:21
Das knap vroeg, bent U handelaar? wij mochten er pas om 10 uur in :)

barraband
22-09-2012, 20:26
dat is raar voor mensen die niet reserveren gaat de markt om half 9 open

Henk Adelerhof
22-09-2012, 20:37
O dat kan, ik was met zwager en vader en die hadden het over 10 uur verkeerde informatie dus.

Ik zie het op de site : 'De markt is voor het publiek geopend van 08.30 uur tot 15.00 uur.'

Het was toch altijd om 10 uur? goed dat ik het weet :)

barraband
22-09-2012, 20:40
vroeger was het half 11 dat het open ging

Henk Adelerhof
22-09-2012, 20:48
Ok dan, goed dat ik het nu weet, nog eerder genieten en meer keuze denk ik. :)

Tal
27-09-2012, 12:23
Afgelopen keer gingen meerdere standhouders rond 13 uur al opruimen. Dat was best jammer want de beurs is tot 15 uur.
Je krijgt dan toch een beetje het 'haast gevoel' als je meerdere mensen hun vogels en spullen ziet inpakken en naar buiten brengen.

girlits
27-09-2012, 14:58
Wat moet je dan als alles verkocht is,de lege kooien verkopen?

mvg eddie

Henk3
27-09-2012, 16:42
IJsselhal markt:
23 - 02 - 2013
http://www.volierevriend.nl/html/openingstijden.html

Andere vereniging wrzv hallen:
10-11-2012.
http://www.vogelliefhebbersclub.nl/vogelbeurs/vogelbeurs.html

Tal
28-09-2012, 14:44
:)
Wat moet je dan als alles verkocht is,de lege kooien verkopen?

mvg eddie

'Je krijgt dan toch een beetje het 'haast gevoel' als je meerdere mensen hun vogels en spullen ziet inpakken en naar buiten brengen.'

Als die mensen alles verkocht hadden, dan worden er geen kooitjes mèt vogels opgestapeld en de hal uitgereden..

Drum
30-09-2012, 17:38
:) Als die mensen alles verkocht hadden, dan worden er geen kooitjes mèt vogels opgestapeld en de hal uitgereden..

Voor deze opmerking krijg jij van mij bonuspunten Tal.:D ;)

Zwartkopje
30-09-2012, 17:57
:)

'Je krijgt dan toch een beetje het 'haast gevoel' als je meerdere mensen hun vogels en spullen ziet inpakken en naar buiten brengen.'

Als die mensen alles verkocht hadden, dan worden er geen kooitjes mèt vogels opgestapeld en de hal uitgereden..

Zoals je misschien wel hier wel meer gezien hebt, ruilen vaak ook mensen op de markt.
Ik spreek ook vaak wel in Zwolle af om vogels over te nemen. Tegenwoordig moet je vaak een eindje rijden om soorten te bemachtigen. Dus maak je vaak een afspraak om daar in Zwolle de vogels over te nemen en verder wat materialen mee te nemen.

Tal
04-10-2012, 16:07
Zoals je misschien wel hier wel meer gezien hebt, ruilen vaak ook mensen op de markt.
Ik spreek ook vaak wel in Zwolle af om vogels over te nemen. Tegenwoordig moet je vaak een eindje rijden om soorten te bemachtigen. Dus maak je vaak een afspraak om daar in Zwolle de vogels over te nemen en verder wat materialen mee te nemen.

Nee, dit was echt leegruimen en weggaan.
Een meneer met een stand beaamde dat ook toen wij trosgierst enzo kochten en het hem vroegen.