Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trio in 60x80x40?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Trio in 60x80x40?

    Is het mogelijk een trio kanarie's te kweken in een broedkooi van d60cm ,L80cm , H40cm?


    mvg jonas k

  • #2
    Waarom de kooi niet halveren (60 x 40 x 40) en de poppen apart zetten en de man in wisselbroed.

    Zo'n pop heeft graag rust, ook weet je bij jou methode niet zeker of de eieren in ieder nest ook echt bij de pop horen die erop zit.

    Je hebt kans dat de ene pop het nestmatriaal van de andere pop uit het nest gaat trekken, ik zie geen enkel voordeel.

    Wat ook voorkomt is dat de poppen op hetzelfde nest willen en gaan zitten, heb je 2 poppen op 1 nest, gaat ook niet goed komen.
    http://wiggel.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      Heb ook al nagedacht om in 2te delen, Maar heb totaal geen ervaring met kanarie's en zeker niet met wisselbroed.
      Hoe zou het het simpelst zijn, de ene pop 2weken vroeger laten beginnen dan de andere?

      mvg jonas k

      Opmerking


      • #4
        simpel

        Simpel is om 1 pop met 1 man in de betreffende kooi te stoppen en te trachten wat leuke jongen te kweken. Verder leuk mee omgaan, goed observeren en genieten van wat er allemaal gebeurt.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          Of 3 poppen met 1 man, maar daar is je kooi te klein voor
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

          Opmerking


          • #6
            jep, maar ik heb besloten om zelf nog een kooi te maken van 60/40/40 en er tt koppel in te stopen ;D
            maar kan nog een maantje duren, omdat Andre perse wou dat ik top vogels zou kweken ;D

            mvg jonas k

            Opmerking

            Working...
            X