Mededeling

Collapse
No announcement yet.

huismussen kweek

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • huismussen kweek

    Beste
    Wij zijn van plan om volgend jaar in een voliere mussen te kweken. Zijn er vogels die je bij mussen kan kweken?

    mvg

  • #2
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      ok met dank
      de voliere waar ze in komen is 2x2x2 met nachthok van 1,5 x 1 x 2 (lxbxh)
      Ik had van de man van de speciaalclub gehoord dat ik dan 1 man met 3 of 4 poppen kon houden.

      mvg

      Opmerking


      • #4
        Dat is best mogelijk maar daar heb ik geen ervaring mee.

        gr
        Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          ik ga het dit jaar ook proberen met een trio huismussen, heb ze bij groenlingen en kanaries in dus zal mij benieuwen.
          Groetjes Ybo..

          Opmerking


          • #6
            laat weten of dit gaat? maar ik vrees ervoor

            Opmerking


            • #7
              Hou huismussen nooit samen met andere vogels dit is vragen om problemen in de broedtijd.
              Zorg dat er altijd nestmateriaal aanwezig is mussen blijven aan hun nesten bouwen ook als er eieren of jongen zijn.
              Zorg voor een ruim aanbod van insecten als er jongen zijn anders gooien ze de jongen uit het nest.
              Geef ze geen meelwormen als ze zitten te broeden.
              Ik kweek al jaren met huismussen en meestal met 1 man en 2 poppen dit om een beetje rust in de voliere te houden. de voliere is 2 m lang 1m breed en 2 m. hoog.
              Als je een kweek groep heb samen gesteld verander er dan niets meer aan, anders vallen er doden, een man maakt de pop af of de pop maakt de man af.
              grt. piet

              Opmerking


              • #8
                huismuskweek

                Oorspronkelijk geplaatst door mitho
                ok met dank
                de voliere waar ze in komen is 2x2x2 met nachthok van 1,5 x 1 x 2 (lxbxh)
                Ik had van de man van de speciaalclub gehoord dat ik dan 1 man met 3 of 4 poppen kon houden.

                mvg
                ha mitho dat gaat zeker ik heb dan een vlucht van 7 bij 1 bij 2m en daar kweek ik met 2mannen 1wldkl en 1;witte'' met 6poppen 3wldkl 2bruine en 1phaeo ik heb nu al ruim 20 jongen op stok en heb weer 3nesten met eieren ik had er ook niet opgerekend dat het zo makkelijk ging heb 30 ringen bij moeten bestellenen ik heb er bij zitten 1koppel goudvinken en 1-2 ek veldleeuwerikken met een koppel heggemussen en dat gaat tot nu toe goed alleen de goudvinkman wel eens dreigen tegen de jonge mussen maar geen vechtpartijen ik dat de huismus de makkelijkste voliere vogel is je moet wel genoeg nestkasten hangen en een flinke bos hooi en de rest gaat vanzelf wel oppassen met ringen want ze groeiien vreselijk snelik ring al na 4dagen soms na 5 wel altijd zorgen voor genoeg meelwormen en universeel[slaats] ze eten j bijna geen zaad bij mij 3keer per dag een bak universeel met meel wormen mvg

                Opmerking


                • #9
                  huismuskweek

                  tussen haakjes ik als juniorlid RINGMUS maar dat klopt niet ik van 1953 ik weet ook niet waarom ik als junior staat maar dat moet dus gewoon senior zijn

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ringmus
                    tussen haakjes ik als juniorlid RINGMUS maar dat klopt niet ik van 1953 ik weet ook niet waarom ik als junior staat maar dat moet dus gewoon senior zijn
                    Heeft alleen maar te maken met het aantal geplaatste berichten ,,niet met leeftijd.

                    Opmerking


                    • #11
                      inclusief getallen

                      0001 - 0029 berichten = Juniorlid
                      0030 - 0099 berichten = Lid
                      0100 - 0999 berichten = Seniorlid
                      1000 - > = Stamgast
                      Lijdend voorwerp = Moderator
                      Baas van de tent = Webmaster

                      Groet,

                      Rob.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik dacht dat het met IQ te maken had...
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking

                        Working...
                        X