Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringend Conditie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dringend Conditie


  • #2
    Een vogel is normaliter niet van de ene op de andere dag mager, dat lijkt soms zo, maar dat zijn puur de veren die je ziet. Zeker in de rui kan dat aardig vertekenen. Bekijk en voel het borstbeen eens, dat mag voelbaar zijn maar niet scherp uitstekend.

    Is hij mager, dan kun je wat rijker voeren, iets meer vette voeding, bv wat meer noten helpt vaak al.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Voorop gesteld wil ik even zeggen dat ik weinig of niets van kromsnavels weet.
      Wij hebben hier een Molukken kakatoe zitten. Hij wordt heel gevarieerd gevoed en zijn verenkleed is in optimale conditie.
      Ik stelde aan Ingrid voor de vogel wat te beperken wat de hoeveelheid van het voer betrof.
      Zij heeft mijn "wijze raad" aangenomen maar het borstbeen van de vogel begon na enige tijd wat scherp aan te voelen.
      Mij werd verteld dat ik de pot op kon en Ingrid is de vogel weer op haar manier gaan voeren.
      De resultated raad U natuurlijk al.

      Wat vetter voeren, en vooral walnoten hebben tevens een kalmerende invloed op het karakter van het beessie.

      Success ermee. Hoop dat ie wat aanzet.

      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

      Opmerking


      • #4
        Naar de vogelarts gaan.

        Het lijkt mij het beste om naar een vogelarts te gaan.
        Ben namelijk ook al een keer een edelman kwijt geraakt door schimmel.
        Misschien is die van jou ook wel ziek en dan zit er maar 1 ding op en dat deskundige hulp zoeken.
        Wacht er niet te lang mee, is mijn raad.

        Opmerking

        Working...
        X