Mededeling

Collapse
No announcement yet.

led tl lampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • led tl lampen

    Beste Mensen heeft iemand ervaring met led tl lampen, en vooral met de lichtopbrengst ?

  • #2
    Bron: http://www.vanegmond.nl/nieuws/archi...erstanden.html

    Opmerking


    • #3
      Wanneer ik lees dat de TU-delft en een Chinese Academy of Science op 11 mei 2011 een samenwerkingscontract hebben getekend voor het onderzoeken en ontwikkelen van LED- technologie kan ik niet anders concluderen dan dat er iets moet worden ontwikkeld en nog niet tot een stabiel niveau is gekomen.


      Enkele uitspraken die ik tegekwam over Led:
      Elke 18 maanden verdubbeld de lichtopbrengst van een led.
      Om de 4 jaar verdubbeld het rendement.

      Milieuvriendelijk, zuiniger, besparen en meer van dat soort prikkelende termen worden nogal eens zeer ten onrechte gebruikt.
      Tevens vraag ik mij af of men weet wat men koopt.
      De informatie over bijv. productiedatum van een LED-lamp is in dit stadium (ontwikkeling gaat nog steeds door) niet onbelangrijk volgens mij.
      Ook gegevens over kleurweergave zijn voor verlichting waar levende wezens (mens en dier) in moeten verblijven niet onbelangrijk.




      De bouwer van ons appartementsgebouw vond het blijkbaar overdrevene luxe om van de individuele meterkasten leidingen naar de bergingen te leggen. Voor het licht in de bergingen zijn er nu 42V armaturen om te voorkomen dat mensen gaan knutselen om op kosten van de VvE een vrieskast te laten...

      Opmerking


      • #4
        Led tl

        Bedankt voor het zeer uitgebreide antwoord, ik hou het voorlopig bij de normale tl.

        Groet William

        Opmerking

        Working...
        X