Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe gebruik je japanse meeuwtjes als pleegouders?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe gebruik je japanse meeuwtjes als pleegouders?

    Ik heb 1 paar japanse meeuwtje en die wil ik gaan gebruiken als pleegouders.
    Maar hoe doe ik dit?
    Moet je gewoon de eitjes in het nest van de meeuwtjes leggen of zijn er andere dingen die je eerst moet doen?
    Ook vraag ik me af hoeveel eitjes je dan in het nest kan leggen?
    Tim van Zelst

  • #2
    Meeuwtjes als pleegouder gebruiken alleen in uiterste noodzaak wanneer een andere soort zijn jongen niet wil voeren of als de oudervogels dood zijn gegaan. Wanneer je eieren van andere soorten door de meeuwen wil laten uitbroeden is dat een slechte zaak, zoals vaker op dit forum is aangehaald. Wat mij betreft ben je dan op de verkeerde weg.

    Opmerking


    • #3
      Japanse meeuwen zijn echt slecht voor de vogels die eronder worden uitgebroed.
      Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

      Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

      Opmerking


      • #4
        zal ik u dan maar een antwoord geven zeker

        als het koppel meeuwkes al appart zit in een kooi met nestkastje en ze slapen erin gewoon de eitjes in het nest leggen en dan zulle ze wel beginnen met broeden
        en in mijn ogen is er niets verkeerd met het gebruiken van meeuwkes
        als je slechte koppels hebt die niet willen broeden vind ik het niet erg dat de meeuwkes worden ingeschakeld!!!



        Goudengould verklaar eens wat er slecht aan is??


        en nee hoor ik heb geen meeuwkes zitten als ze hier niet broeden koppel ik de vogels aan een andere partner of zoek een ander oplossing

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor je antwoord.

          Ik ben een beginnend hobbykweker dus heb dit nog nooit gedaan vandaar mijn vraag.
          En wat ik me dan inderdaad ook afvraag is waarom dit slecht is?
          Of waarom dit gewoon wel kan?
          Tim van Zelst

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door timvanzelst
            Bedankt voor je antwoord.

            Ik ben een beginnend hobbykweker dus heb dit nog nooit gedaan vandaar mijn vraag.
            En wat ik me dan inderdaad ook afvraag is waarom dit slecht is?
            Of waarom dit gewoon wel kan?
            Op zich is er niets op tegen als bijv. meeuwen een nest van bijv. goulds groot brengen als het nest in de steek is gelaten. Dat gebeurt ook met putters die men onderlegd bij kanaries als het mis gaat met de ouders.
            Alleen dit moet men doen in geval er een nood geval is. Vroeger en ik denk ook nu nog gebeurde dit om zo veel mogelijk jongen op stok te krijgen van goulds en laatst ook gehoord over majoor putters die ondergelegd worden bij kanaries. Doet men dat jaar in jaar uit dan gaat de vogel verleren hoe te broeden en jongen te voeren. Het komt nog steeds voor dat bepaalde soorten Australische vogels niet willen broeden of de jongen willen voeren. Vaak is dit terug te voeren op dit soort praktijken. Dit is dus niet aan te bevelen. Maar om bijv. meeuwen in te schakelen voor nood oplossingen... dat is altijd verdedigbaar. Het slecht zijn om meeuwen in te schakelen heeft vaak te maken met het bij zich dragen van parasieten. Jm kunnen dit dus overdragen.
            Jo

            Opmerking


            • #7
              [QUOTE=bart henderickx;159247]als je slechte koppels hebt die niet willen broeden [QUOTE]

              Wanneer men slechte koppels heeft, kan men ook de man of pop voor een andere verwisselen. Tenslotte is het de kunst (en de uitdaging) om uit de echte oudervogels jongen te kweken. Met vogels, die onder meeuwen uitgebroed zijn is het bijna onmogelijk om er natuurbroed mee te kunnen kweken.

              Opmerking


              • #8
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Hoii, waarom dan wel een veel te grote vogel?

                  Opmerking


                  • #10
                    Het waren slechts voorbeelden.
                    Daarnaast vinden veel mensen te grote vogels helaas heel mooi.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoiii, ik snap dat het voorbeelden waren.
                      Ik wou alleen maar aangeven dat de mensen niet meer naar de vogels in de natuur kijken maar dat de mensen toch zelf doen wat ze willen (mooi vinden)

                      Ik vind het alleen jammer dat zodra er ergens het woord japanse meeuw valt er meteen een paar negatieve berichten bij komen.
                      Laten we eerlijk zijn zonder de japanse meeuwen waren er enkele soorten gewoon niet meer in onze hokken.

                      Er komen bijvoorbeeld meteen berichten over flagellaten terwijl elk soort wel een parasiet bij zich kan hebben.

                      Ik heb gouldamadines en japanse meeuwen en weet dat heel wat mensen mijn jonge goulds niet zouden willen kopen omdat er japanse meeuwen zitten.
                      Ik probeer alles natuurbroed te doen en laat liever een nest mislukken dan dat ik mijn meeuwen als pleegouders zou gebruiken (maar soms kan het niet anders gelukkig nog niet meegemaakt)
                      Met de meeuwen wil ik aan TT mee gaan doen en heb daar ook echt in geinvesteerd en voor mij is daarom een meeuw net zo waardevol als een gould.

                      Kortom ik vind het gewoon jammer dat de meeuwen in zon slecht daglicht staan terwijl het echt mooie vogels zijn

                      Opmerking


                      • #12
                        Met mijn antwoorden probeerde ik de japanse meeuw niet in een kwaad daglicht te zetten. Ik heb zelf ook een koppel en vind het leuke vogels. Mijn insteek was om japanse meeuwen niet als broedkippen te misbruiken om er alleen eieren van andere soorten mee uit te broeden. En dat was de vraag van Tim en als beginner wilde ik hem een eerlijk antwoord geven. En als het echt verkeerde vogels zouden zijn, dan was er ook geen speciaalclub japanse meeuwen met zeer veel leden.

                        Opmerking


                        • #13
                          [QUOTE=Drum;159278][QUOTE=bart henderickx;159247]als je slechte koppels hebt die niet willen broeden

                          Wanneer men slechte koppels heeft, kan men ook de man of pop voor een andere verwisselen. Tenslotte is het de kunst (en de uitdaging) om uit de echte oudervogels jongen te kweken. Met vogels, die onder meeuwen uitgebroed zijn is het bijna onmogelijk om er natuurbroed mee te kunnen kweken.
                          Ben ik niet helemaal met je eens.....

                          gr
                          Hans
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking


                          • #14
                            Verklaar je nader Hans.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik heb zelf TT kwaliteit Japanse meeuwen maar die kweken slechter dan Goulds, dus hoe hoger de kwaliteit hoe hoger vaak de moeilijkheidsgraad van het kweken.

                              Ik zou mijn meeuwen niet eens kunnen gebruiken voor het pleegouderschap, wat ik hiermee wil zeggen, is dat Japanse meeuwen over het algemeen wel pleegouder kunnen zijn. Maar hoe hoger de kwaliteit hoe slechter het pleegouderschap. Maar wie wil nou ''slechte meeuwen''?

                              Mooie grote meeuwen zijn erg mooi, een geweldige vogel.

                              Het slechte aan het pleegouderschap is dat de jongen het karakter van de meeuwen overnemen.
                              Bijv. het enorme schranzen zoals meeuwen kunnen.

                              En het jong zelf zal zijn jongen ook niet grootbrengen.
                              Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

                              Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

                              Opmerking

                              Working...
                              X