Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ringen

    Ik weet dat Europese cultuurvogel bastaarden geringt moeten worden. (Nederland)

    Stel ik krijg jongen van een kleine putter X kanarie

    De ringmaat van de kleine putter is 2,5 en de kanarie in 2,7

    Welke Ringmaat moet ik dan hebben? en hoe kun je deze bepalen bij ook andere bastaarden(bv barmsijs x kanarie ect.)
    Moet ik dit aangeven op mijn bestellijst zoja hoe?
    Dit moeten Europese cultuurvogel ringen zijn toch?

    Nog een vraag

    Ik krijg jongen van een grote putter x Europese sijs

    de ringmaat van een grote putter is 2,7 en die van de Europese sijs 2,5

    nu heb ik hiervoor de zelfde vragen

    Welke Ringmaat moet ik dan hebben? en hoe kun je deze bepalen bij ook andere bastaarden(bv barmsijs x grote putter ect.)
    Moet ik dit aangeven op mijn bestellijst? zoja hoe?
    Dit moeten Europese cultuurvogel ringen zijn toch?


    Vriendelijke Groet Erwin

  • #2
    hier een link voor vele ringmaten voor bastaarden



    als er een ec-vogel wordt gebruikt bij de kruising moet je ec-ringen gebruiken.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      beide alvast erg bedankt.
      weten jullie toevallig ook hoe het zit met het bestellen hiervan, hoe je dat aangeeft?
      want ze vragen altijd naar het aantal kweekkoppels.
      Ik bedoel te zeggen als je een putter man hebt die je wilt kruisen met een kanarie pop moet je dan als aantal kweekkoppels 1 invullen?

      Opmerking


      • #4
        nee, je hoeft niet de aantal koppels in te vullen is alleen bij A en A- vogels en of citus vogels.

        je moet de ec-vogel aangeven en bij nederlandse benaming bastaard of hybride.

        bijboorbeeld cardulis-cardulis - 2,8 mm- putterkanarie aantal ringen

        ik heb al 2.8 mm ec-ringen besteld voor mijn bastaards, je kunt iedere ring maat krijgen, dus ook 2.6mm ringen
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #5
          vraagje

          Hallo, het ringen van hybriden met EC-ringen heeft mijns inziens alleen het doel om de bastaardkwekers te lokaliseren. Lees de verborgen EC-vogelhouder, die EC-vogels alleen heeft om bastaarden te kweken. Hoe denken jullie hier over?

          Opmerking


          • #6
            vindt ik wel wat ver gezocht.
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7
              Is meer voor de belasting omdat je bij ec ringen je sofienr moet opgeven

              mvg eddie

              Opmerking


              • #8
                Hallo Eddie, denk je dat ik de overgebleven ringen van vorig jaar als aftrekpost bij de belastingopgave kan op voeren?

                Beste Naruch, waarom dan niet gewoon ringen met normale goed passende gesloten bondsringen? Waarom zowiezo verplicht ringen van een in de natuur niet voorkomende vogel? Waarom opgeven om welke hybride het gaat?

                Opmerking


                • #9
                  tja, dat weet ik ook niet, in belgie hoeven ze helmaal niet geringd te worden,( een steen worp hier vandaan) misschien een compromis tussen de 2 landen, en met gewone ringen, ringen.
                  www.fretteren.eu

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb ook gezocht maar erzijn genoeg sites voor maar kanaries hebben ringmaat 2,9

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door gijsie
                      Ik heb ook gezocht maar erzijn genoeg sites voor maar kanaries hebben ringmaat 2,9
                      niet alle kanaries hebben ringmaat 2.9 mm
                      www.fretteren.eu

                      Opmerking

                      Working...
                      X