Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke kleur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke kleur

    wie weet welke kleurslag dit is
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door mickyvogel
    wie weet welke kleurslag dit is
    man zwb isabele
    pop is ook isabele denk ob
    maar om te zeggen of man of pop ook ob is of split moet ik de staart zien

    Opmerking


    • #3
      dit is het popje op foto mannetje komt later
      Bijgevoegde Bestanden

      Opmerking


      • #4
        hey

        Oorspronkelijk geplaatst door mickyvogel
        dit is het popje op foto mannetje komt later
        zwb isabelle pop!


        mvg bart

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bart henderickx
          man zwb isabele
          Isabel?
          Ik dacht zwb orb.... maar isabel??.... Wil je dat even uitleggen, want ik ben kleuren aan het leren en wil graag weten hoe je tot deze kleur kwam.
          Ik merk dat het mij nog erg moeilijk lukt de kleuren te herkennen/ benoemen.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
            Isabel?
            Ik dacht zwb orb.... maar isabel??.... Wil je dat even uitleggen, want ik ben kleuren aan het leren en wil graag weten hoe je tot deze kleur kwam.
            Ik merk dat het mij nog erg moeilijk lukt de kleuren te herkennen/ benoemen.
            omzoming op de vleugelpennen en lengte strepen op de staart is zwartborst
            bij bruin is ook de traanstreep foetsie en bij grijs lichtjes zichtbaar en stippen in de flank worden streepjes en wang vlekken gaan uitvloeien

            split vogels voor zwartborst herken je aan rommelige flanktekening stippen willen strepjes worden en de bloktekening op de staart worden meer druppels of v vorm.

            oranjeborst daar is alle zwart oranje geworden de poppen krijgen een licht oranje wang vlek en vaag stippen op de flank.
            ook hier bij bruin traanstreep weg en bij grijs licht zichtbaar.

            split herkenen bij oranjeborst mannen is lastig soms zie je restje oranje in de borst.
            bij de poppen zie je vaag of duidelijk een wang en zeer vaag stipjes op de flank.

            dit alles geld ook in combinatie met isabel

            ook bij orb zwb isabel bruine (ombinatie van 3 in 1 ) x bruin dan zijn alle jongen dus bruin kan je aan de jongen op deze manier zien wie waar split voor is.

            bij isabel word alle bruin of grijs en zwart verdrongen zodat er een licht gekleurde vogel overblijft waar nog wel de flanken en wangen onaangetast blijven.
            split voor isabel kan je dan zien aan de lichtgrijse borst steep (die is niet meer zwart) en licht grijze traanstreep.

            snappie nou
            met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
              omzoming op de vleugelpennen en lengte strepen op de staart is zwartborst
              bij bruin is ook de traanstreep foetsie en bij grijs lichtjes zichtbaar en stippen in de flank worden streepjes en wang vlekken gaan uitvloeien

              split vogels voor zwartborst herken je aan rommelige flanktekening stippen willen strepjes worden en de bloktekening op de staart worden meer druppels of v vorm.

              oranjeborst daar is alle zwart oranje geworden de poppen krijgen een licht oranje wang vlek en vaag stippen op de flank.
              ook hier bij bruin traanstreep weg en bij grijs licht zichtbaar..
              Ja dit wist ik ongeveer al zo'n beetje, vandaar dat ik dacht aan zwartborst oranjeborst bruin.

              Maar ik zie het isabel er niet direct in?

              Waar zie je precies aan dat het isabel is dan? De witte vleugels?
              Ik dacht dat bij isabel de buik veel witter moest zijn, vandaar.
              Ik weet wel dat bij Isabel, anders dan bv. bij masker en pastel, de wangvlekken, flankvlekken en borststreep gewone kleur horen te zijn..... toch?
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                Ja dit wist ik ongeveer al zo'n beetje, vandaar dat ik dacht aan zwartborst oranjeborst bruin.

                Maar ik zie het isabel er niet direct in?

                Waar zie je precies aan dat het isabel is dan? De witte vleugels?
                Ik dacht dat bij isabel de buik veel witter moest zijn, vandaar.
                Ik weet wel dat bij Isabel, anders dan bv. bij masker en pastel, de wangvlekken, flankvlekken en borststreep gewone kleur horen te zijn..... toch?
                troetel dit is een isabele pop( wel ob)

                en dit een bruin pop

                das tog een heel verschil van kleur he!! nu mag je niet meer missen bruin grijs en isabelle die zijn niet zo moeilijk hoor

                Opmerking


                • #9
                  hey

                  troetel een isabelle zet ook al het zwart om in grijs!! kijk maar naar deze zwb/ob isabelle man

                  Opmerking


                  • #10
                    hey

                    of deze blf isabelle man al het zwart is grijs dus je moet de kleur kennen om hier de blf in te zien

                    Opmerking


                    • #11
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking

                      Working...
                      X