PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke vogels kan ik bij men kanaries in de volière zetten?

jeffrey rahoens
02-01-2012, 13:18
Ik wist niet goed waar het bij moest dus heb ik het hier maar even gezet.
Aangezien het zaterdag vogelverkoop is bij ons in de buurt zit ik al een tijdje na te denken over welke vogels ik ga kopen.
Mijn volière is 3 meter bij 2 meter en 2 meter hoog. In de winter is er toegang tot een klein binnenhokje, in de zomer worden ze buiten gesloten.
Ze moeten bij de kanaries in de volière komen (3poppen en 1man). Het is wel belangrijk dat de kanarie kweken in de volière dus moet het een vogelsoort zijn die de kanaries niet boycotten tijdens de kweek.
Als er mooie Japanse meeuwtjes zitten ga ik het wagen om een koppel te kopen.
Maar wat kan er nog in?
Zilverbekjes, loodbekjes, goudbuikjes vind ik wel mooi, maar kunnen deze erbij?
Liefst vogels die makkelijk te houden zijn en niet perse levend voer nodig hebben. Ook niet te duur.

Sorry voor de lange tekst.
Alvast bedankt!

Hans de Vries
02-01-2012, 23:24
Welke vogels kopen?
Ik denk dat je dat niet aan een ander moet vragen. Ik heb vogels in mijn kooien welke ik mooi vind..... En deze vraag is hier al talloze malen gesteld zodat je het antwoord vast wel kunt vinden.
Mijn antwoord? Koop wat kanaries van dezelfde kleur die er nu al in zetten; ze zijn vast niet duur, eten geen insecten en zullen hun maatjes vast niet gaan lastig vallen. Integendeel, ik denk dat ze het wel gezellig zullen hebben met z'n allen. Opgelost, toch ;)

groetend,
Hans.

jeffrey rahoens
03-01-2012, 00:00
Volgend jaar komen er meer in. Maar ik zou graag wat andere soorten hebben die de kanaries niet lastig vallen tijdens de kweek.

Ton Koek
03-01-2012, 00:35
Zilverbekjes zijn mooi, vreedzaam, niet duur en beresterk, die kunnen er prima bij.
Ik heb meegemaakt dat de jonge kanaries bedelden en gevoerd werden door wat zilverbekjes. Ik had de zilverbekjes in een groepje, dat is wel het leukst.

Japanse meeuwen willen nog wel eens nest verstoren door het in beslag te nemen, niet altijd, maar wel vaak.
Goudbuikjes zou wel kunnen maar die zijn nog erg duur, meer dan 100 euro per paar.

Succes met kiezen enne... maak het niet te vol, 3 poppen kunnen zomaar 20 jonge kanaries op de wereld zetten in een seizoen.

jeffrey rahoens
03-01-2012, 14:40
Zilverbekjes zijn mooi, vreedzaam, niet duur en beresterk, die kunnen er prima bij.
Ik heb meegemaakt dat de jonge kanaries bedelden en gevoerd werden door wat zilverbekjes. Ik had de zilverbekjes in een groepje, dat is wel het leukst.

Japanse meeuwen willen nog wel eens nest verstoren door het in beslag te nemen, niet altijd, maar wel vaak.
Goudbuikjes zou wel kunnen maar die zijn nog erg duur, meer dan 100 euro per paar.

Succes met kiezen enne... maak het niet te vol, 3 poppen kunnen zomaar 20 jonge kanaries op de wereld zetten in een seizoen.

Hoeveel zilverbekjes kan ik dan zetten in mijn volière om een leuk groepje te maken? Hoe zie je het verschil tussen de mannetjes en popjes? En welke nesten hebben ze nodig en hoeveel per koppel?
7 jaar geleden had ik een koppel goudbuikjes gekocht voor 20€:rolleyes:
Er komen uiteraard genoeg nesten, ik heb 10 kanarienesten liggen die in de volière moeten komen. Dus als er japanse meeuwtjes in komen hebben ze nog veel keuze... Welke nestkasten hebben japanse meeuwtjes trouwens nodig?
De jonge kanaries gaan uit de volière genomen worden van zodra ze zelfstandig kunnen eten en dan gaan ze naar de binnenvolière.
Over wat ik ga doen met de eventuele jongen van de zilverbekjes en japanse meeuwtjes valt nog te zien. Laten zitten of apart zetten, maar dat zal afhangen of ze de vogels storen en er nog plaats genoeg is in de volière.

Sorry voor de vele vragen maar ik weet er echt niets van.

jeffrey rahoens
05-01-2012, 19:39
Heb vandaag wat zitten opzoeken en ik heb ook padda's of rijstvogels gevonden. Gaan deze bij de vogels bij kanaries e.d.?

Animal
06-01-2012, 08:55
Heb vandaag wat zitten opzoeken en ik heb ook padda's of rijstvogels gevonden. Gaan deze bij de vogels bij kanaries e.d.?

Dat zal best kunnen ,,maar je moet die ook paddi(ongepelde rijst) bij het voer geven ,,en je moet de jongen ringen ,anders is er kans dat je er niet vanaf komt.
Ook haalde mijn rijstvogels (zo heten ze) zebravinken nesten leeg ,en misschien doen ze dat bij kanarie's ook wel.

jeffrey rahoens
06-01-2012, 11:25
Dan komen ze niet in de volière misschien koop ik binnen enkele jaren eens een koppeltje. Want het zijn wel mooie vogels:rolleyes:

populier
06-01-2012, 11:28
Misschien een koppel Mexicaanse Roodmussen erbij, zijn makkelijke vogels en lijken een beetje op kanaries.

Goudengould
06-01-2012, 12:51
Loodbekjes zijn aan te bevelen. ;)

Leuke, levendige vogeltjes. Ze kosten niet te veel en er zit bij het kweken een leuke uitdaging in.

Enige nadeel is dat je meer mannetjes kweekt dan popjes, maar dat is bij veel vogels.

jeffrey rahoens
07-01-2012, 00:06

Leuke, levendige vogeltjes. Ze kosten niet te veel en er zit bij het kweken een leuke uitdaging in.

Enige nadeel is dat je meer mannetjes kweekt dan popjes, maar dat is bij veel vogels.

Is het waar dat ze niet tegen de vorst kunnen?

Goudengould
07-01-2012, 12:54
Eerlijk gezegd geen idee, ik heb ze binnen zitten.

Je zou het uit moeten zoeken, want het is zeker de moeite waard. ;)

Hans de Vries
07-01-2012, 15:46

.....Enige nadeel is dat je meer mannetjes kweekt dan popjes, maar dat is bij veel vogels.......

Is dat zo....?

gr
Hans

Parkietenbak
07-01-2012, 19:46
Hoi jeffrey,

Wat dacht je van diamantduifjes? Deze kosten zeker niet duur, en kweken zeer makkelijk.

jeffrey rahoens
07-01-2012, 20:26
ik ga van iemand 2 koppels diamantduifjes krijgen, het kan zelfs zijn dat er een koppel witte bij zit:D

Parkietenbak
07-01-2012, 20:39
ik ga van iemand 2 koppels diamantduifjes krijgen, het kan zelfs zijn dat er een koppel witte bij zit:D

Let wel op dat ze niet verwant zijn aan elkaar ivm inteelt ;)

jeffrey rahoens
07-01-2012, 20:40
Let wel op dat ze niet verwant zijn aan elkaar ivm inteelt ;)

Ik zal het zeker vragen!

Parkietenbak
08-01-2012, 14:28

Let wel op dat ze elkaar niet lastig vallen, weet eigenlijk niet of dit gebeurt maar kan 't me voorstellen, anders even voor de zekerheid op 't forum vragen. IK heb namelijk maar 1 koppel erin zitten, en als de jongen daarvan groot genoeg zijn, dan jaagt de man ze ook weg namelijk

Goudengould
08-01-2012, 17:18
Is dat zo....?

gr
Hans

Ja, van meerdere nestjes bijna alleen mannen gekweekt met de Loodbekjes.
Poppen waren uitzonderingen.