Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parva man

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Parva man

    hallo,

    wie kan mij helpen aan een Echte Parva man?

    mvg
    k

  • #2
    In Spanje en Marokko vind je nog echte Parva putters.

    Of anders even naar Marktplaats of Vogelmarktplaats
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Er wordt op dit moment een parva (zoek op perva) putter aangeboden op vogelmarktplaats (in west Vlaanderen). Helaas niet geringd volgens de verkoper, dus voor de Nederlandse wet illegaal.

      Groet,
      Karel

      Opmerking


      • #4
        Geringde parva's zijn bijna niet te vinden in de verkoop . Misschien met gemanipuleerde ringen ja . Maar bijna onmogelijk te vinden .
        De raszuiver parva's van in bepaalde buurten in marokko en algerije zijn niet dezelfde als de korter gebekte spaanse putters . Dus noem geen timbrado een waterslager zou ik zeggen .

        Opmerking


        • #5
          Opgepast!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door eilandkanarie
          Er wordt op dit moment een parva (zoek op perva) putter aangeboden op vogelmarktplaats (in west Vlaanderen). Helaas niet geringd volgens de verkoper, dus voor de Nederlandse wet illegaal.

          Groet,
          Karel
          Ook volgens de Belgische wet!

          Ik ken de aanbieder.... hmmmmmm.
          Mijn laatste aankopen bij hem zijn me niet zo goed bevallen.
          Een putterman dag na aankoop dood (was ook niet officieel geringd... wat ik pas later ontdekt heb! Ook gekocht voor een C.c.parva maar het bleek een C.c. elegant te zijn!)

          Trouwens heeft hij reeds verschillende aanvaringen gehad met het belgische gerecht inzake illegale vogels!
          Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

          Opmerking


          • #6
            mag slot op

            zal mijn zoektocht stoppen, een Parva putter moet de kleur donkerder zijn dan de inheemse putters.
            Mag ook niet groter zijn dan 12Cm

            En moeten voorzien zijn van een gesloten voetring volgens de wet, 2.5mm is de nieuwe maat voor 2012 bij de B.O.F.

            mvg,
            k

            Opmerking


            • #7
              Beste vogelliefhebbers,

              Geschillen met anderen behoort men onderling op te lossen is mijn bescheiden mening.


              Als moderator kan ik het zeker niet toelaten om anderen aan de schandpaal te laten nagelen op / via het forum.

              Verwijzingen naar anderen heb ik inmiddels verwijderd, ik hoop op een prettige voortzetting van de discussie over parva putters.

              mvg.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door vinkske
                mag slot op

                zal mijn zoektocht stoppen, een Parva putter moet de kleur donkerder zijn dan de inheemse putters.
                Mag ook niet groter zijn dan 12Cm

                En moeten voorzien zijn van een gesloten voetring volgens de wet, 2.5mm is de nieuwe maat voor 2012 bij de B.O.F.

                mvg,
                k
                Maar de A.O.B wijkt dan terug af van deze mening . De waalse collega kwekers hebben alles met 2.7 geringd in 2011 . Wat wel heel groot is voor de smalle pootjes .

                Opmerking

                Working...
                X