Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke verlichting/verwarming?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke verlichting/verwarming?

    Hallo,

    ik wil mijn schuur gaan verlichten en verwarmen.
    nu heb ik een binnennachthok en een buitenvoliere dus ik heb een gat in de muur van de schuur.
    ik wil de schuur gaan verwarmen maar ben bang dat ik veel warmte ga verliezen en dus een hoge rekening krijg.
    heeft iemand een idee welke verwarming ik het beste kan aanschaffen?? of andere ideeen??
    en ook ik moet op de kleintjes letten dus ben opzoek naar zeer zuinige verlichting en nog een beetje betaalbaar.
    heeft imand een idee hoe ik hier aan kan komen?

    ik hoor het graag.
    Tim van Zelst

  • #2
    Zuinigste en betaalbare verlichting is gewoon tl verlichting .
    Wat voor soort verwarming is afhankelijk van de situatie ,,grootte en soort schuur ,maar als het kan is hiervoor een aansluiting op een bestaande centrale verwaring waarschijnlijk ook het voordeligste.

    Opmerking


    • #3
      Hallo Tim.

      Over welke vogel soorten hebben we het hier?

      Voor alle vogels is het op de eerste plaats belangrijk dat ze tocht vrij zitten.
      "Vorstvrij" hangt af van het soort vogels dat U heeft. Sommige soorten zijn meer gevoelig dan anderen.
      Verder zit er via de zoekmachine op dit forum zoveel informatie over beide onderwerpen dat het de mens wel een dagje zoet houdt.

      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

      Opmerking


      • #4
        het gaat hier om:
        kanaries
        zebravinken
        bandvinken
        zilverbekjes
        spitsstaardamadine
        japanse meeeuwtjes

        heb nu een koppel Gouldamadines die nu binnen zitten maar ik graag in de toekomst naar buiten wil hebben.
        de schuur is 3mx2 denk ik en heb alle gaten dicht gemaakt behalve het invlieggat natuurlijk.
        wil het verlichten en verwarmen om zo ook met een of twee soorten in de winter te kunnen kweken.
        begrijp me goed ik wil hier mee beginnen en begin niet eerder voor dat ik zoveel mogelijk informatie en meningen heb verzameld en gehoord.
        dus bij deze zou ik graag naar jullie ervaring en mening willen vragen.

        groeten,
        Tim van Zelst

        Opmerking


        • #5
          Verlichting is eventueel aan te schaffen bij een zweedse firma (al eerder op dit forum besproken). Het gaat hier om 4 led strips welke aan elkaar en los van elkaar te koppelen zijn. Goedkoop in aanschaf en goedkoop in verbruik (geloof iets van 3,5 watt). Daarnaast kan je deze aansluiten op een tijdschakelaar en je tijd instellen. Daarnaast nog een lamp erbij zetten welke een half uur eerder aanspringt en een half uur langer aanblijft zodat de vogels weten dat het 'dag' en 'nacht' wordt.

          Opmerking


          • #6
            Je zou voor verlichting kunnen denken aan led verlichting inplaats van tl balken.
            Zijn duurder in aanschaf maar stroomverbruik scheelt ongeveer de helft.

            Groeten Theo

            Opmerking


            • #7
              Weet iemand de naam van deze firma?
              Tim van Zelst

              Opmerking


              • #8
                Weet niet of ik het mag zeggen daarom.

                Maar groot blauw gebouw met gele letters. Dan moet je het wel weten toch

                Opmerking


                • #9
                  Duidelijk! Bedankt voor de tip.
                  Iemand nog ideeen over hoe ik mijn schuur het beste kan verwarmen?
                  Tim van Zelst

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door theos
                    Je zou voor verlichting kunnen denken aan led verlichting inplaats van tl balken.
                    Zijn duurder in aanschaf maar stroomverbruik scheelt ongeveer de helft.

                    Groeten Theo
                    Klopt helemaal niet .
                    Kijk maar bij de gegevens ,,lumen's per watt
                    En ook de juiste kleuren zijn waarschijnlijk nog niet verkrijgbaar.
                    Ook is de aanschaf vele malen duurder dan een tl armatuur.

                    Voor verwaqrming is het heel belangrijk hoe de schuur is gebouwd.
                    Hout ,steen ,wat voor dak ?
                    Isolatie is ook belangrijk ,,dus de hele schuur isoleren

                    Opmerking

                    Working...
                    X