Mededeling

Collapse
No announcement yet.

over melanisatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • over melanisatie

    de pop toen ik ze kocht=


    de pop een half jaar later==


    dus laat je niet vangen zoals ik en denk dat je een mooie blf pop hebt want this een doodgewone grijze

  • #2
    En wat is de oorzaak hiervan dat dit zo uitkomt na de rui?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
      En wat is de oorzaak hiervan dat dit zo uitkomt na de rui?
      overmelanisatie is het gevoelg van tekorten in de voeding tijdens het opgroeien in het nest.
      bij normale voeding later verdwijnt dit weer doordat de mineralen huisding weer op orde is
      met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

      Opmerking


      • #4
        hey

        ze heeft me wel een leuk nestje opgelevert maar denk niet dak ik deze pop ga houden voor verdere kweek

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bart henderickx
          de pop toen ik ze kocht=


          de pop een half jaar later==


          dus laat je niet vangen zoals ik en denk dat je een mooie blf pop hebt want this een doodgewone grijze
          Is dit een 'doodgewone' grijze?? Ze heeft wel tekening op haar borst toch? Dat heeft een gewone grijze pop toch niet? (bladert even snel door haar zebravnkenboek) nee, geen borsttekening.
          Is ze dan toch niet ergens voor in te zetten?

          Ik weet dat Tom een pop heeft met een vlekje op haar wang (van welke kleur weet ik even niet meer), waar dat normaal niet hoort en hij zei dat dat juist goed is voor de kweek, omdat ze dan extra/ sterker wangkleur doorgeeft...
          Ik hoop dat ik dat zo goed begrepen heb...

          Daarbuiten vind ik haar toch mooi hoor, maarja... Ik vind bijna alle zebravinken hier op het forum heel mooi.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            hey troetel

            Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
            Is dit een 'doodgewone' grijze?? Ze heeft wel tekening op haar borst toch? Dat heeft een gewone grijze pop toch niet? (bladert even snel door haar zebravnkenboek) nee, geen borsttekening.
            Is ze dan toch niet ergens voor in te zetten?

            Ik weet dat Tom een pop heeft met een vlekje op haar wang (van welke kleur weet ik even niet meer), waar dat normaal niet hoort en hij zei dat dat juist goed is voor de kweek, omdat ze dan extra/ sterker wangkleur doorgeeft...
            Ik hoop dat ik dat zo goed begrepen heb...

            Daarbuiten vind ik haar toch mooi hoor, maarja... Ik vind bijna alle zebravinken hier op het forum heel mooi.
            ze is split zww zwb maar ze vertellen mij dat waarschijnlijk bij de volgende rui al haar zwart kwijt is en dan is het een grijze spijtig maja

            Opmerking


            • #7
              oh jammer. maar ik denk niet dat jij de enige bent die zoiets overkomt hoor.

              Open maar eens een topic over 'miskopen'... kijken hoevelen er zullen reageren.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                miskoop

                Persoonlijk zie ik dat "gevalletje miskoop" niet zo. Overmelanisatie is een veel gebruikt woord in de zebravinkenafdeling. Het probleem van miskoop zie ik dan ook niet zo. Net zo min als het verhaal over een tekort aan voeding. Er zijn toch geen tientallen serieuze liefhebbers die hun vogels een tekort aan voeding(smiddelen) geven?

                Nee, beter serieus de zaak aanpakken, kijken of je een dergelijk geval erfelijk kan vastleggen, linksom of rechtsom. Ik kan me ook voorstellen dat je er niets mee hebt, in dat geval zo'n vogel niet aankopen, of direct in een lopertje en weg er mee.

                Opmerking


                • #9
                  hey

                  Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                  Persoonlijk zie ik dat "gevalletje miskoop" niet zo. Overmelanisatie is een veel gebruikt woord in de zebravinkenafdeling. Het probleem van miskoop zie ik dan ook niet zo. Net zo min als het verhaal over een tekort aan voeding. Er zijn toch geen tientallen serieuze liefhebbers die hun vogels een tekort aan voeding(smiddelen) geven?

                  Nee, beter serieus de zaak aanpakken, kijken of je een dergelijk geval erfelijk kan vastleggen, linksom of rechtsom. Ik kan me ook voorstellen dat je er niets mee hebt, in dat geval zo'n vogel niet aankopen, of direct in een lopertje en weg er mee.
                  voor in de blf zouden de vogels wel goed zijn wegens hun zw bezit

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik denk persoonlijk dat je ook geen miskoop hebt gedaan
                    Ben nu het zebravinkenboek van de nzc aan het lezen en daar staan interresante dingen in over splitten en kweekformules dus ik zou zeggen ga eens kijke wat je tegen deze vogel kan aanzetten om wat leuks te kweken
                    Groetjes van marco

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door marcorotterdam
                      Ik denk persoonlijk dat je ook geen miskoop hebt gedaan
                      Ben nu het zebravinkenboek van de nzc aan het lezen en daar staan interresante dingen in over splitten en kweekformules dus ik zou zeggen ga eens kijke wat je tegen deze vogel kan aanzetten om wat leuks te kweken
                      die boek heb ik ook sinds zaterdag

                      Opmerking


                      • #12
                        kan iemand mij vertellen hoe ik een nieuw onderwerp start

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door gijsie
                          kan iemand mij vertellen hoe ik een nieuw onderwerp start
                          vogelcafe forum lingsboven klikken!!!
                          dan kiezen bij welke vogels klik om een soort bv zebravinken en daar staat dan dat je nieuw onderwerp kan kiezen klik daar op

                          mvg bart

                          Opmerking


                          • #14
                            marcorotterdam wat zou jij tegen deze pop zetten ??

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik weet niet bart zal morgen even voor je kijken wat volgens het boek het beste is omdat ik pas 4 jaar (probeer) te kweken en me nooit heb vastgelegd op bepaalde kleurslagen
                              Maar sinds ik 40 boeken voor een prikkie heb kunnen kopen zie ik steeds mooiere kleurslagen en wil ik volgend jaar zelf ook een kleine lijn met aparte kleurtjes beginnen
                              Groetjes van marco

                              Opmerking

                              Working...
                              X