PDA

Bekijk Volledige Versie : Bloedluisbestrijding

Henk3
19-12-2011, 10:13
Ik lees net op internet:

"Wist U dat cola een goed middel is om bloedluis te bestrijden"

Heeft iemand daar ervaring mee toevallig? Voor mij namelijk de eerste keer dat ik hier iets over gelezen heb.

dijkkamp
19-12-2011, 11:37
Hallo Henk,

hier geen ervaring ermee,al een aantal jaren verlost van bloedmijten.

Wel gelezen in OV dat verstuiven van cola zou helpen.
( Onze Vogels September nr blad 15)

loodje
19-12-2011, 11:50
He Henk, voor mij verrassend dat je deze vraag hier stelt.
Jaren geleden had ik een vogelmaat die preventief coca cola gebruikte als bestrijding tegen bloedluis. Er werd toen lacherig over gedaan bij de rest van onze vogelvrienden. Maar hij zweerde erbij. Hij zij dat er in coca cola veel zuur zit (door toevoeging van veel suiker proeven wij alleen maar zoet) waar bloedluis dood van gaat.
Hij gebruikte een plantenspuit vol coca cola en spoot daarmee in alle kieren en gaatjes van zijn vogelverblijf. Ook de nestkastjes vergat hij niet.
Fabeltje? Ik weet het niet hij was wel zeker van zijn zaak. En hij had geen last van bloedluis.

Wat er verder nog in coca cola zit is niet echt bekend omdat de ingrediënten die in coca cola zitten, tot de dag van vandaag het best bewaarde geheim is gebleven.

Antoni Hopmann
19-12-2011, 12:08
Ik lees net op internet:

"Wist U dat cola een goed middel is om bloedluis te bestrijden"

Heeft iemand daar ervaring mee toevallig? Voor mij namelijk de eerste keer dat ik hier iets over gelezen heb.

Hallo Henk,
Ja Cola kleeft als ik weet niet wat.
Je immobiliseert daarmee de bloedluis,waardoor hij niet meer naar zijn
slachtoffer kan.

Henk3
19-12-2011, 12:14
Hallo Henk,

hier geen ervaring ermee,al een aantal jaren verlost van bloedmijten.

Wel gelezen in OV dat verstuiven van cola zou helpen.
( Onze Vogels September nr blad 15)

Ok Henk, dan heb ik het vast wel eerder gelezen maar ben ik het gewoon vergeten.

Loodje, voor mij even net zo verrassend, ha, ha, ik kwam het toevallig tegen bij het surfen. Ik was wel benieuwd vandaar.

Antoni, kleven doet het maar trekt dat dan geen ander ongedierte aan, zoals mieren?

Voor een tijd terug deed ik honing door het eivoer. Het hok vol mieren. Toen ik er geen honing meer door deed waren de mieren ook gewoon weg.

Nu nog wat vinden op een paar lastige graafmuizen die geen kaas lusten.

Animal
19-12-2011, 13:37
Ik denk ook dat heel je kooi plakt en vol met mieren komt te zitten ,,misschien ook nog wel bijen.

populier
19-12-2011, 13:50
Het is wel handig als je insecteneters hebt, meteen gratis vliegen en fruitvliegen:)

Antoni Hopmann
19-12-2011, 17:16
Ok Henk, dan heb ik het vast wel eerder gelezen maar ben ik het gewoon vergeten.

Loodje, voor mij even net zo verrassend, ha, ha, ik kwam het toevallig tegen bij het surfen. Ik was wel benieuwd vandaar.

Antoni, kleven doet het maar trekt dat dan geen ander ongedierte aan, zoals mieren?

Voor een tijd terug deed ik honing door het eivoer. Het hok vol mieren. Toen ik er geen honing meer door deed waren de mieren ook gewoon weg.

Nu nog wat vinden op een paar lastige graafmuizen die geen kaas lusten.

Ja,die kleverige zoete spullen trekken idd. van alles en nog wat aan,Henk.
Als je de luizen wilt immobiliseren is het beter Decimite te gebruiken.

putterke
19-12-2011, 22:39
thanks henk ,nu weet ik waarom ik geen last heb van bloedluis ik gebruik al zolang ik mijn nieuw hok heb toch minstens een halve liter coca cola per week
als het dan toch helpt zal ik maar verder doen waar ik mee bezig ben

grt rudi

pico
19-12-2011, 23:42
Coca cola of pepsi cola?:D

jamiroquai
20-12-2011, 00:22
doet me aan volgende song denken :D :D
http://www.youtube.com/watch?v=2iC8CRKxvmQ

Troetelduifje
20-12-2011, 10:11
Mijn man drinkt 12 liter cola per week en heeft ook geen last van bloedluis. :D

Behlave plakkerig heeft cola nog andere eigenschappen: als het een groen uitgeslagen koperen ding weer blinkend koper kan maken..... :o