Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkooi in trespa zonder kader ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweekkooi in trespa zonder kader ?

    Hallo,

    Ik kan aan een trespa plaat geraken voor een prijsje. (8mm)
    Nu vraag ik me af of je een kweekkooi kan maken zonder aluminium kader.
    Ik zou dan enkel aan de voorkant een profiel of twee bevestigen om het front aan vast te maken.

  • #2
    Tuurlijk kan dat je zult alleen wel in de hoeken iets van een balkje moeten maken waar je de trespa op kan vast schroeven.
    Of hele goede lijm kopen en het trespa goed verlijmen.
    .

    Grt Hansko

    Lezen = Leren
    Leren = Proberen
    Proberen = Ervaring opbouwen

    http://kanaries.doodlekit.com

    Opmerking


    • #3
      Trespa kan je heel goed met direkt vastklevende lijmkit verlijmen. Alleen vind ik trespa nou niet het makkelijkste materiaal om mee te werken. En de kooien worden wel erg zwaar. Eventueel kan je de hoeken nog afwerken met plastic hoekstrip in de kleur van de trespa. Deze kan je er ook weer op vastlijmen met dezelfde lijmkit. Overigens, latjes in de hoeken zijn niet nodig.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Nee Henk dat klopt maar dat was gewoon een optie voor de wat minder ervaren klusser die graag wil schroeven iplv lijmen.
        Lijmen is voor sommige mensen nogal frustrerend.
        .

        Grt Hansko

        Lezen = Leren
        Leren = Proberen
        Proberen = Ervaring opbouwen

        http://kanaries.doodlekit.com

        Opmerking


        • #5
          Prima Hansko, ik schreef ook niet dat het niet mocht.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Nee klopt zeker Henk.
            Maar ik probeer altijd praktisch mee te denken aangezien ik zelf erg graag klus en mijn ervaringen graag wil delen.
            Samen met alle info op het forum komen we altijd wel tot een oplossing.
            Dat is nou het mooie van dit forum iedereen wil hier graag elkaar helpen om de hobby tot iets moois neer te zetten.
            .

            Grt Hansko

            Lezen = Leren
            Leren = Proberen
            Proberen = Ervaring opbouwen

            http://kanaries.doodlekit.com

            Opmerking


            • #7
              Bedankt voor de snelle reactie.
              Wat denken jullie dat het beste is ?
              Kweekkooien in meubelplaat, aluminium kader met pvc of trespa(3mm) in of zonder kader maar met dikkere platen trespa of in gelakt mdf.
              Hoeveel mm moeten de platen dan min. zijn.

              Opmerking


              • #9
                Vroeger heb ik zelf enkele aquaria gebouwd en maakte gebruik van stukjes plakband om de boel bij elkaar te houden totdat de kit was uitgehard.
                Wel ff goed bedenken welke je waarop wil gaan vastmaken i.v.m. maatvoering.
                De open kant naar onderen en de bodem op de zijwanden was mijn volgorde.

                Om kit gemakkelijk te kunnen bewerken gebruik ik water met daarin een flinke scheut afwasmiddel.
                Voor het strak maken van de kit een schuin afgesneden electriciteitsbuis en een plamuurmesje. (wel elke keer dompelen in dat sopje)
                Als laatste handeling strijk ik de kit glad met een vinger. (ook weer eerst ff in dat sopje)

                Opmerking

                Working...
                X