Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verticale of horizontale spijlen..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verticale of horizontale spijlen..?

    Omdat ik volgende week mijn koppeltje glosters ga halen, ben ik mij een beetje aan het verdiepen in de kooien.
    De een zegt tegen mij dat ze verticale spijlen moeten hebben, en de ander zegt dat het niks uitmaakt voor een kanarie.

    Deze heb ik zelf op het oog, alleen een maat groter (de 60cm):


    Kan iemand van jullie mij duidelijkheid geven?

    Verder heb ik alles in huis voor de beestjes:
    -Xtravital voer
    -Corbo bodembedekking
    -Maagkiezel
    -Trosgierst

  • #2
    Hoe de spijlen lopen maakt voor een kanarie niks uit.
    Voor parkieten lopen ze het liefst horizontaal ,omdat die graag langs de tralie's klimmen.
    Alleen zouw ik zelf nooit 2 kanarie's in zo'n kooi doen ,,ik vind de ruimte te klein.
    Iets van 80 cm breed en ook zo hoog ongeveer is veel beter voor de vogels.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Animal
      Hoe de spijlen lopen maakt voor een kanarie niks uit.
      Voor parkieten lopen ze het liefst horizontaal ,omdat die graag langs de tralie's klimmen.
      Alleen zouw ik zelf nooit 2 kanarie's in zo'n kooi doen ,,ik vind de ruimte te klein.
      Iets van 80 cm breed en ook zo hoog ongeveer is veel beter voor de vogels.
      Voor kanaries altijd verticale spijlen.
      Alle bijkomende accessoires zijn daarop gebaseerd.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        tralie

        Leidraad;

        kromsnavels; horizontale spijlen
        kanaries (enzo); verticale spijlen

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Bedankt voor jullie reactie!
            Het is niet de bedoeling om te gaan kweken. Kan dit koppeltje overnemen van een kennis, en wil ze zodoende ook graag samen houden.

            Kunnen jullie mij misschien de reden zeggen waarom de spijlen voor kanaries juist verticaal moeten zijn? Hier ben ik wel benieuwd naar.

            Opmerking


            • #7
              Anthoni heeft je vraag al beantwoord

              Opmerking


              • #8
                Ik vind dat er geen accessoires in een kooi moeten, eetbakje, drinkbakje, badje, en stokken that's it.
                Ik zou gewoon een klein beetje schelpenzand gebruiken als bodembedekking, dat is meer dan voldoende. Als je het schoonmaken wilt vergemakkelijken kan je er wel een papiertje van een tijdschrift ofzo in leggen.
                Deze kooi lijkt me al beter qua grootte http://www.fretten.nl/index.php?main...oducts_id=1783
                Als dat te groot om te zetten zou ik toch minimum de piano 6 nemen, of iets van die grootte.
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                  Ik vind dat er geen accessoires in een kooi moeten, eetbakje, drinkbakje, badje, en stokken that's it.
                  Ik zou gewoon een klein beetje schelpenzand gebruiken als bodembedekking, dat is meer dan voldoende. Als je het schoonmaken wilt vergemakkelijken kan je er wel een papiertje van een tijdschrift ofzo in leggen.
                  Deze kooi lijkt me al beter qua grootte http://www.fretten.nl/index.php?main...oducts_id=1783
                  Als dat te groot om te zetten zou ik toch minimum de piano 6 nemen, of iets van die grootte.

                  Gewoon een kanariekooi niet te klein opdat de kanarie wat heen en weer kan vliegen. Die kooien hebben allemaal verticale spijlen.
                  Gemakkelijk voor een snoepbakje, een waterpijpje.
                  Houten stokken met een diameter van 14 mm.
                  Allemaal voor het welzijn voor de vogel.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                    Opmerking


                    • #11
                      Iedereen bedankt voor de reacties!
                      Ben vandaag naar de winkel gegaan, en ben toch voor de Ferplast kooi gegaan. Hij is ongeveer 1 meter.

                      Als we de vogeltjes hebben zal ik een foto plaatsen van het geheel

                      Opmerking


                      • #12
                        Hang er geen of zeker niet te veel speelgoed in, daar hebben ze niets aan... En ze kunnen er vaak niet door heen en weer vliegen.
                        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                        Opmerking


                        • #13
                          Naar mijn mening heeft een Kanarie niets aan speeltjes.
                          Hoogsten een soort van schommel ik denk dat dat wat bedraagt aan hun stabiliteits vermogen.
                          .

                          Grt Hansko

                          Lezen = Leren
                          Leren = Proberen
                          Proberen = Ervaring opbouwen

                          http://kanaries.doodlekit.com

                          Opmerking


                          • #14
                            Speeltjes heb ik ook niet gekocht voor ze.

                            Alleen het noodzakelijke

                            Opmerking

                            Working...
                            X