Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleuren bont x bruinzwart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kleuren bont x bruinzwart

    hallo ik had een vraag als ik een bonte meeuw x een bruin zwarte zet wat voor kleur krijg ik dan

    bonte x bruinzwart
    bruinzwart x bont

    groeten hielke
    lukt het vandaag niet dan morgen wel

    www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

  • #2
    Olifantjes.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #3
      troetel bedoel je dat er grijze uitkomen
      lukt het vandaag niet dan morgen wel

      www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

      Opmerking


      • #4
        Waarschijnlijk ook weer bonte ,,maar laat je gewoon verassen.

        Ik heb al een tijdje meeuwtjes die niet wilde broeden ,,maar dit jaar onverwachts toch 3 jongen.
        Een lichtbruin bont ,,een donkerbruin bont ,en een witte.
        De moeder is wit ,,en de vader's zijn donkerbruin-bont.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door hielke
          troetel bedoel je dat er grijze uitkomen
          Nee ,sorry, was gewoon een grapje.

          grijs komt niet uit bont x bruinzwart.

          Ik weet niet wat dominant is, bont of donkerbruin.

          Maar als degene met de dominante kleur ook de recessieve kleur bij zich draagt, dan kunnen er zowel de dominante als de recessieve kleuren uit komen.
          Zo niet, dan komt er alleen de dominante kleur uit en zouden de jongen de recessieve kleur bij zich kunnen dragen, alleen niet vertonen. Ze kunnen die dan wel doorgeven aan het volgende geslacht.

          Als zowel de bonte als de donkerbruine een heel andere kleur die recessief is bij zich draagt, maar zelf niet vertoont... bijvoorbeeld grijs ofzo, dan zouden 25% van de jongen toch grijs kunnen worden. (vb: mijn man en ik hebben beiden bruine ogen, bruin haar, maar dragen gen voor blauwe ogen en blond haar bij ons via onze ouders... wij hebben 1 kind met blauwe ogen en blond haar.)

          Maar ik weet verder niet wat bij Japjes dominant, recessief en geslachtsgebonden kleuren zijn. dat zou je na moeten zoeken.

          Ik zeg je wel 1 ding: pas op voor je je echt in de kleurenleer gaat verdiepen. Ik ben daar momenteel mee bezig met zebravinken en pffffff. Het is een hele studie hoor.

          Succes verder!
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            dank jullie wel voor de reacties ik laat me wel verassen en ga ook wat studeren natuurlijk in de kleuren
            lukt het vandaag niet dan morgen wel

            www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

            Opmerking

            Working...
            X