Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse meeuwtjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse meeuwtjes

    Ik ben aan het kijken om japanse meeuwtjes te kopen. Maar omdat het geslacht moeilijk te bepalen is zou ik er een stuk of 6 willen kopen. Maar moest er maar 1 vrouwtje bij zijn kan kunnen de overige mannetjes dan allen samen blijven bij die ene pop zonder ruzie te maken en toch te kweken?
    En dan nog een vraagje. Zouden ze het broeden van kanaries kunnen verstoren?
    Alvast bedankt
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

  • #2
    Mijn ervaring met japanse meeuwtjes samen is dat ze onderling eigenlijk nooit ruzie maken. Bij mij zitten er 2 poppen samen met 4 mannen. Van kweken komt echter niet veel in huis op die manier. Ze maken een nest waar ze allemaal samen in slapen en waar af en toe eens een ei in gelegd wordt. Ze hebben slechts een keer een jong uitgebroed en het direkt uitgeworpen. Na een paar dagen (weken) breken ze het nest af en bouwen het op een andere plaats terug op.
    Toen ze samen zaten met mijn bichenows waren het de meeuwtjes die zich lieten van het nest jagen, dus ik denk niet dat ze andere vogels zullen verstoren (staat ook zo op het internet)
    Het schijnen hele goede (pleeg)ouders te zijn, maar om in kolonie te broeden lijken ze me dus niet geschikt.
    Ik laat ze nu samen overwinteren en zal ze dan in het voorjaar opsplitsen in koppeltjes.
    Meeuwtjes zijn populaire vogeltjes, dus je zal hier waarschijnlijk nog wel andere ervaringen te horen krijgen.

    m.v.g.

    Opmerking


    • #3
      arickx , kweek jij "kleur meeuwtjes" , of zijn het gewone bonte en wildkleuren?

      Opmerking


      • #4
        Als je bewust wil kweken met goede kleurslagen japanse meeuwen moet je ze per koppel gaan houden. Net wat mijn voorganger schreef, anders verstoren ze elkaars nest. Ik zelf heb ze altijd in een paar verschillende kleuren gekweekt in kweekkooien. Voor pleegouders zijn ze te gebruiken maar ook hieraan kleeft toch wel een maar....de jongen die door jappen worden groot gebracht vertonen regelmatig met zelf een nest groot te brengen, gebreken. Het schijnt toch zo te zijn dat de jappen de jongen eventjes anders groot brengen dan de pleegkinderen van hun echte ouders behoren te leren. Uitzondering daar gelaten.

        Jappanse meeuwen houden bij Kanaries...ben ik zelf geen echte voorstander van...kanaries hebben toch hun eigen karakter...andere tropen gaan vaak gemakkelijker met hun medebewoners om.
        http://www.grotode.com

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door frank-deconinck
          arickx , kweek jij "kleur meeuwtjes" , of zijn het gewone bonte en wildkleuren?
          Wildkleur bestaat bij jappanse meeuw niet...het is een gekweekt soort en deze vogels komen in het wild helemaal niet voor...mits ontsnapt uit een voliere.
          http://www.grotode.com

          Opmerking


          • #6
            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door frank-deconinck
              arickx , kweek jij "kleur meeuwtjes" , of zijn het gewone bonte en wildkleuren?
              Ik heb een roodbruin, zwartbruin, albino, en drie bonte. Ik denk dat je met wildkleur de zwartbruine bedoelt, maar zoals Yvonne al zei, wildkleur bij japanse meeuwtjes bestaat niet.

              Ik heb met de meeuwtjes nog niet gekweekt, vroeger wel, maar met deze nog niet. Zoals ik al zei, ik zal ze volgend seizoen eens scheiden per koppel, want allemaal samen komt er niets van terecht.

              Ik had de meeuwtjes eigenlijk gekocht als pleegouders voor mijn bichenows, omdat de kweker waar ik mijn bichenows gehaald had me vertelde dat deze de jongen niet wilden voederen. Maar ik heb het toch geprobeerd en ze hebben hun eerste nestje van vier jongen perfect grootgebracht.

              M.v.g.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Ik zou ze van te voren allemaal met een andere kleurring ringen, zodat je kunt opschrijven welke gezongen heeft. Lijkt me moeilijk om "degene die gezongen heeft" te vangen als ze er allemaal vrijwel identiek uitzien namelijk.

                  Opmerking


                  • #10
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Alvast bedankt!
                      Maar zouden ze het nestelen en broeden van kanaries verstoren?
                      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik denk niet dat ze voor verstoring zorgen.
                        Een van mijn japanse meeuwtjes voerde ook zebravink jongen toen die uitgevlogen waren ,,en ook de diamantvink jongen werden door die japanse meeuw bijgevoerd ,,ik denk zelfs dat hij ze in het nest ging voeren.,en nee ,,het nest was niet verlaten door de diamantvinken ,want die verzorgde ook zelf hun jongen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Zouden 2 mannetjes of 2 vrouwtjes jongen die je in hun nest legt opvoeden of niet? Sorry voor de vele vragen maar ik weet er helemaal niets van en wil me goed voorbereiden
                          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                          Opmerking


                          • #14
                            waarom wil je eigenlijk jm , om er mee te kweken of om ze te gebruiken als pleegouders?

                            Opmerking


                            • #15
                              Eigenlijk de beide, moesten kanaries hun jongen laten liggen om ze dan verder laten op te brengen en ook om ze eens een nestje te laten krijgen
                              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                              Opmerking

                              Working...
                              X