Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verervingswijze bij vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verervingswijze bij vogels

    Hey,
    Ik heb zeer veel interesse over de vererving van mutaties bij vogels. Nu wil ik aan jullie vragen of jullie hier willen posten van welke soorten vogels jullie de verervingswijze kennen. Ik ben vooral op zoek naar de niet voor de hand liggende soorten zoals bv : mozambiquesijs, chinese groenvink, japanse nachtegaal, spreeuw, enz...

  • #2
    Hey Stick

    en wat wil je hiervan weten, want je somt allemaal soorten op waarvan mij weinig of geen kleurmutaties van bekent zijn, dus is er weinig te zeggen over de verervingswijze denk ik?

    mvg
    kris

    Opmerking


    • #3
      Van die soorten die ik opnoem zijn zeker mutaties bekend maar er is zeer weinig over bekend. Over die soorten en andere wil ik daar dan meer over te weten te komen. Ik wil dus zo veel mogelijk te weten komen over nieuwe mutaties, zowel bij de bekende en iets minder bekende vogels. Dus welke kleur en welke vererving.
      Ik weet van volgende soorten ook dat er mutaties zijn maar zou graag weten de welke en hoe ze vererven. Chinese Appelvink, Europese Kanarie, Zwartkopgroenvink, Zwartkopsijs, Kapoetsensijs, Keep, Frater, Roodborst, Heggemus, Leeuwerik, Groenvleugelduif.
      Eigenlijk wil ik van alles vogelsoorten weten welke mutaties er zijn en hoe ze vererven. En ik ben er zeker van dat er mensen hier op het forum zijn die me verder kunnen helpen.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          wet van mendel .

          je vraagt ernormmmm veel ze. begin eens met het begin ??
          wat wil je ?. van vererving zitten hier echte soms krakken in vererving.
          zeg het eens beter, medaar weet . soms wa beter.
          die XX en da XY.

          Opmerking


          • #6
            Beste medaar,

            voor vragen of die geslachtgebonden chromosomen verwijs ik je naar het blad ONZE VOGELS december 2007, laatst had ik over dit onderwerp ook mijn vraagtekens een groot deel is opgelost na het lezen van dit artikel

            Opmerking


            • #7
              danke je wel .

              [QUOTE=van Tuijl;158396]Beste medaar,

              voor vragen of die geslachtgebonden chromosomen verwijs ik je naar het blad ONZE VOGELS december 2007, laatst had ik over dit onderwerp ook mijn vraagtekens een groot deel is opgelost na het lezen van dit artikel[/
              heb leerboeken zat. ook veel kweekervaring, in kweken van vogels.
              heb boeken van vele jaren geleden ze.
              maar: die xx en xy . weet wel .

              Opmerking


              • #8
                even rondgegoogeld
                Fysieke vererving vogels - Alles over Fysieke vererving bij vogels en informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels. Verder veel gerelateerde onderwerpen zoals de fysieke vererving bij vogels en groot forum over vogelproblemen.


                This website is for sale! allevogels.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, allevogels.nl has it all. We hope you find what you are searching for!


                Er zijn er nog, maar hier kan je al iets mee

                Mvg Pieter
                sigpic
                www.everyoneweb.com/pyrrhuramolinea/

                Opmerking

                Working...
                X