Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kachel elektrisch of Petroleum kachel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kachel elektrisch of Petroleum kachel

    Beste Collegakwekers,

    Ik heb een geisoleerde kweekruimte van 2,5 x 2,5 mtr. en nu wil ik in februari beginnen met mijn kweek(kanaries).
    Rond deze tijd wil ik mijn ruimte op ongeveer 15 graden hebben. Wat is nu het goedkoopste een elektrisch kachel die elke keer aanspringt als de temperatuur onder de 15 graden komt of een reukloos petroleum kachel (zibro) die je op een heel laag pitje laat branden

    Wie weet wat ongeveer de kosten zijn als ik een uur lang een elektrisch kacheltje brand.

    Hebben jullie nog andere goedkopere ideeen. Het is maar een kleine ruimte.

    Alvast bedankt voor jullie adviezen.

    m.vr.gr.
    Erik

  • #2
    elektriek

    Ik zou gaan (sterker; ben jaren geleden al gegaan) voor een elektrieke. En dan zo'n oliegevulde radiator. Ik werk zelf met een externe thermostaat, die van de kachel zelf gebruik ik dus niet.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Wat het goedkoopste is in gebruik ,weet ik niet ,maar met zo'n zibro kachel heb je geen verassingen achteraf ,wat de stookkostenbetrefd ,en dat is toch ookbest belangrijk.

      Een gevel-gas kachel is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.

      Opmerking


      • #4
        Hier zijn al veel draadjes over geopend waar men er precies op in gaat wat het beste en goedkoopste is.
        waar haalt de zibro kachel zijn zuurstof vandaan , uit de ruimte waar hij staat?? en de uitlaat gassen blijven in de ruimte waar hij staat, of heb ik het mis???????

        succes.

        Opmerking


        • #5
          Hierover doen ook zeer positieve verhalen de ronde.

          Opmerking


          • #6
            Zo'n "zibro" lijk me geen frisse oplossing, deze heeft idd. geen afvoer naar buiten.

            De goedkoopste manier is idd. een gevelkachel of je CV doortrekken en een radiator plaatsen in de kweekruimte.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Je cv doortrekken werkt meestal niet , als men s'nacht's de cv lager zet in huis, dan gaat er geen warmte meer naar het vogelhok de meeste pompen stoppen met rond pompen als de cv afslaat energie bezuiniging, als je nog een pomp hebt die aanblijft dan word de rest warmte wel rondgepomp die in de radiatoren aanwezig is maar ook hier wordt het dan koud in je vogelhok, het duurt even voor de cv weer aanslaat in huis, nee idd een elektriche of een gevelkachel op gas als er daar ruimte voor is.
              ik gebruik een elecktriche olie gevulde radiator maar als het op temp is valt het best mee , zo vaak slaat hij niet aan bij mij en ja een hobby kost geld.
              ze hebben allemaal wel voor en nadelen de kachels.
              succes met je keuze.

              Opmerking


              • #8
                Beste collegakwekers,

                Bedankt voor jullie reacties.

                Had nog een vraagje, heeft iemand ervaring met de elektrische Econo Heat paneel? Ze schijnen een hoop stroom te besparen.
                Alvast weer bedankt.

                m.vr.gr.
                Erik

                Opmerking


                • #9
                  Ik geloof datTon er een had aangeschaft, misschien kan hij je er wat meer over vertellen:http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...ght=Econo+Heat
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    http://www.hubo.be/promo/HUBO_Belgie.../spreadview/2/

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb jaren geleden een zibro gebruikt voor verwarming, maar de laatste jaren is de prijs van de speciale brandstof flink gestegen, dus voor mij niet meer rendabel.Bovendien vond ik hem niet echt reukloos. De laatste 5 jaar gebruik ik een electrisch ventilatorkacheltje met thermostaat (200 watt) van een bekende bouwmarkt, waarover ik zeer tevreden ben. De kosten blijven binnen de perken. Het voordeel van een oliegevulde radiator is, dat hij zijn warmte langer vasthoudt. Succes met de keuze!

                      Opmerking


                      • #12
                        ik heb er 1 hangen in mijn binnenhok, en hij bevalt mij prima. ik heb hem aangesloten op een thermostaatklok, als de temperatuur onder de 10 graden komt slaat hij aan. of ze erg zuinig zijn weet ik niet, dat werd wel mee geadverteerd, maar de cijfers zeggen mij niets.

                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Bij de Praxis ,nu 79 euro.
                          Verbruik is 400 watt.

                          Opmerking


                          • #14
                            Niet kopen na twee kweekseisoenen gebruikt kapot na meerdere keren gebeld en gemailt teheben NIKS bij praxis NIKS wordt doorverwezen naar en monteur heb nu gevelkachel met 15 meter leiding op 0.75 diepte perfekt.
                            Willem

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik zou zelf ook voor een elektrische kachel kiezen. Een petroleum moet je ook bijvullen en het risico dat ik dat zou vergeten tijdens de kweek zou mij te groot zijn. Het grote voordeel van een stroomkachel is dat hij eigenlijk altijd de juiste temperatuur houd als je hem goed afstelt.

                              Succes met je keuze.

                              Groet Goudvink

                              Opmerking

                              Working...
                              X