Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diamantvinken in de rui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • diamantvinken in de rui

    Ik heb het hele jaar door de vogels in 15 uur licht zitten. Ben eind juni gestopt met kweken nu vallen sommige vogels in de rui.
    Het voer en alles is het zelfde gebleven.
    Doe ik soms iets verkeerd?

  • #2
    15 uur licht heel jaar door??
    is wel een beetje veel vogels hebben in kweek zon 15 uur licht nodig maar niet na de kweek .
    vogels ruien ook eens per jaar eivoer altijd blijven verstrekken in de rui en zou de lichturen terug draaien om ze een rust te gunnen .

    Opmerking


    • #3
      Voor kanarie's moet je de lichturen terug brengen maar voor de tropen hoef dit niet.
      Dat ze nu weer in de rui komen heeft te maken met het weer. Het ene moment is het koud en vervolgens weer een periode wat warmer.

      Als je wel van plan bent om de lichturen terug te brengen doe dat met maximaal met 15 minuten per week. Houd er dan voor de kweek wel weer rekening mee bezig dat je daarmee ook een aantal uren bezig bent.
      Aangezien je in juni al gestopt bent met de kweek dan begin je waarschijnlijk ook weer in januari/februari met de kweek. Het heeft dus niet al te veel zin meer om de lichturen terug te brengen.

      Ik zou de vogels tijdens de rui wel wat eivoer geven maar niet dagelijks. Anders komen ze weer te snel in de kweekconditie.
      Groeten,

      Arjan

      Opmerking

      Working...
      X