Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verven van Volierehout en volieredraad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verven van Volierehout en volieredraad?

    Hallo iedereen

    Ik ga nog een grote voliere verdeeld in 7vluchten met langst alle vluchten af 1 lange gang,die als sluis dan dient om in elke voliere veilig binnen te kunnen gaan zonder dat er ontsnappen. Het volledige geheel gaat worden overdekt met plastiek golfplaten. Mijn vraag nu:
    -Met wat kan ik het blank hout voor de voliere best behandelen tegen schimmel en houtworm, moet gewoon als basislaag dienen om iets te beschermen, verder wordt het niet meer behandeld omdat het toch overdekt gaat zijn, met welke verf van welk merk kan ik dit het beste en toch ook voordeligste gaan schilderen?
    -Heb volieredraad die gewoon gegalvaniseerd is, maar niet geplastificeerd, heb gelezen dat je de vogels beter zou zien als je die draad zwart verft? Dus hiervoor zelfde vraag:
    Met welke verf van welk merk kan dit het beste geverfd worden? Kan dit gewoon met een roller, welk type roller is hiervoor het beste, moet dit zowel aan buitenkant als binnenkant gedaan worden?
    ps: Nog even bij vermelden, van het hout zou nu de latten geverfd worden, voordat er gaat begonnen worden aan het bouwen , eens dan de draad ertegen zou ik dan de draad willen verven, en de vogels hoeven er nog niet dadelijk in te gaan, dus moet geen rekening gehouden worden met eventuele geur voor de vogels, omdat er ruime tijd zal tussen zijn, tussen verven van zowel hout als draad en het inzetten van de vogels!

    Graag zo snel mogelijk goede tips
    Alvast erg bedankt!

    mvg
    kris

  • #2
    iets meer info...

    Hi Kris,

    welke soort hout heb je in gedachten of gekocht (echt onbehandeld hout dus bijvoorbeeld vuren) of is het 'tuin-hout', gewolmaniseerd, of hardhout.

    Peer

    Opmerking


    • #3
      @kris79

      -Heb volieredraad die gewoon gegalvaniseerd is, maar niet geplastificeerd, heb gelezen dat je de vogels beter zou zien als je die draad zwart verft? Dus hiervoor zelfde vraag:
      Met welke verf van welk merk kan dit het beste geverfd worden? Kan dit gewoon met een roller, welk type roller is hiervoor het beste, moet dit zowel aan buitenkant als binnenkant gedaan worden?

      Hoi en idd je ziet de vogels beter je kijkt als het ware door het gaas en niet tegen het gaas althans dat is mijn mening.
      Wat betreft het mer gewoon metaal verf heb zelf Karwei merk genomen en dit,
      is het resultaat geworden.
      Ikzelf en mn Pa zijn erg tevreden over het resultaat (enorm verschil)





      Dit was voor het schilderen






      Grt Hansko
      .

      Grt Hansko

      Lezen = Leren
      Leren = Proberen
      Proberen = Ervaring opbouwen

      http://kanaries.doodlekit.com

      Opmerking


      • #4
        Alvast bedankt voor de reacties

        Peer: het is idd gewoon onbewerkt blank hout
        Hansko: idd een heel verschil, mooi gedaan hoor!

        mvg
        kris

        Opmerking


        • #5
          Thnx

          Zelf had ik ook twijfels.
          Maar het is zoals ze het zeggen.

          Een foto zegt meer dan duizend woorden.
          Met Dank!
          .

          Grt Hansko

          Lezen = Leren
          Leren = Proberen
          Proberen = Ervaring opbouwen

          http://kanaries.doodlekit.com

          Opmerking


          • #6
            hey heb jij nog een kwast?

            Opmerking


            • #7
              Het hout kun je schilderen met buiten beits ,,eventueel transparant (houtkleur)
              Wel voor of tijdens het bouwen al beitsen ,zodat je vooral het kopshout en stukken waar je later niet meer bij kunt ook behandelt ,en kopshout extra behandelen.

              Opmerking


              • #8
                En het hout dat de koude grond raakt zeker 3x beitsen anders rot
                hij van onderaf helemaal weg.
                Dat was zeer duidelijk te zien toen ik samen met mn pa de oude kooi afbrak.
                Moet wel zeggen dat mn pa gebeitst vuren had niet echt kwaliteits hout dus.
                .

                Grt Hansko

                Lezen = Leren
                Leren = Proberen
                Proberen = Ervaring opbouwen

                http://kanaries.doodlekit.com

                Opmerking


                • #9
                  Voor het gaas (de draad) heb ik Hammerite verf gebruikt. Dat hecht bijzonder goed en blijft jaren mooi. Het is er in mat en glanzend, ik vind mat het mooist.

                  Succes met klussen.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Bedankt allemaal voor de zeer bruikbare tips!
                    -Het hout zal zeker ingesmeerd worden voor aan de bouw begonnen wordt, bij het bouwen kunnen we dan de onderste latten nog een keer extra verven.
                    -Die hamarite voor de draad, kan dat best met een roller aangebracht worden?
                    -Zodra ik de verf gehaald heb, worden de planken reeds ingesmeerd, volgende zondag wordt hetgeen opgehoogt is moeten worden om waterpas te liggen opgemets en aangesmeerd met cement.en zodra mijn nonkel die schrijnwerker is er de tijd voor heeft zal aan de bouw begonnen worden, als het af is laat ik jullie het resultaat wel zien hier

                    mvg
                    kris

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik ben benieuwd (wij allen )
                      .

                      Grt Hansko

                      Lezen = Leren
                      Leren = Proberen
                      Proberen = Ervaring opbouwen

                      http://kanaries.doodlekit.com

                      Opmerking


                      • #12
                        Hey iedereen

                        bedankt voor de tips!
                        Heb deze genomen voor de basislaag voor alle houten latten mee in te smeren; wellicht dan nadien nog een laag carbolinium erop
                        Xyladecor Houtbescherming
                        Primer Clear
                        Kleurloze grondlaag bestemd om hout preventief te beschermen tegen schimmels, houtrot en houtworm, watergedragen, voor hout binnen en buiten

                        Voor de draad heb ik Hamarite lei-zwart mat genomen, heb van meerdere kwekers reeds vernomen dat dit makkelijk aan te brengen is, en mooi blijft,niet afschilferen. gaan idd ook wel grasparkieten inkomen, maar denk niet dat dit gaat kwaad kunnen, waar ze nu inzitten heb ik geplastificeerde draad, daar ook nooit problemen gehad

                        Zodra het afgewerkt is, zal ik jullie laten meegenieten door foto's te plaatsen

                        mvg
                        kris

                        Opmerking


                        • #13
                          schrijffout?

                          Hi Kris,

                          toch nog even van mijn zijde;

                          1. Xyladecor....dat moet goed zijn lijkt me, op waterbasis (ken het product persoonlijk niet maar zoals ik lees wel ok)

                          2. carbolinium, althans zo schrijf jij het....bedoel je daarmee carbolineum (carboleum in de volksmond) want als dat zo is......; niet meer van deze tijd (in de meeste landen in europa mag het niet meer verkocht worden en daarbij ....op een watergedragen basis nooit zomaar een oliehoudende (teer) product smeren !, mijn advies als je dat soort spullen nog in je schuur hebt staan.....heel snel naar de gemeentelijk stort.

                          Suc6


                          Peer

                          Opmerking


                          • #14
                            De verf voor de draad kan inderdaad heel gemakkelijk met een lakroller aangebracht worden. Ik vind zelf het mooist de binnen- en de buitenkant te doen.
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              hoi iedereen

                              @Peer:1)klopt hoor: fijn dat dat goed bevonden is(want de hulp in Brico was ook niet zo denderend,zoveel keus, maar ook de verkopers weten niet juist wat waarvoor eigenlijk het beste is)
                              2)dat bedoelde ik ja, heb daarvan niks staan of reeds gekocht hoor, was maar even een idee,heb er verder nog niet meer navraag voor gedaan, zal zien hoe het eruit ziet als het met het 1ste product is behandeld, en of het dan nog nodig is een andere verf bij op te zetten, indien nodig zal ik zeker goed navraag doen en rekening houden met je tips

                              @Ton: fijn dat dit met een roller mogelijk is, zal het eens ik zover ben, eerst de buitenzijde doen en dan eens proberen wat het verschil geeft als ook de binnenzijde geverfd wordt, denk zelf ook wel dat het mooier gaat zijn de beide kanten te doen

                              Bedankt voor de hulp en tips!

                              mvg
                              kris

                              Opmerking

                              Working...
                              X