Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schemerwereld

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Schemerwereld

    We waren vanmorgen vroeger met de honden in de bossen dan normaal.
    Het was net na zeven uur en nog wat donker.
    Om de dieren in het bos niet al te veel te storen, hielden we de honden aan de riem.

    Toen we de bossen naderden, begon het een klein beetje te schemeren.
    Wat ziet de wereld er dan toch anders uit.

    Het eerste wat mij op viel was de roep van een uil. Normaal horen we die nooit.
    Ik dacht, die horen wij niet lang, die slaat op de vlucht voor ons.
    Nou mooi niet. Hoe verder we liepen hoe harder en dichterbij zijn roep klonk.
    Prachtig geluid.
    En ja wel hoor, waar ik stiekem op had gehoopt, dat gebeurden ook. Daar vloog hij op.
    Vlak voor ons vloog hij uit een boom. Hij zeilde de pad over waar wij liepen, zo voor ons uit. Geweldig, wat was dit mooi om te zien.

    Het werd wat lichter en er vloog van alles op en het ritselde overal.
    Ineens een laag brommend geluid een beetje spookachtig, toen een schreeuw. Daar schrok ik wel even van.
    Al gauw zag ik een slank diertje de pad oversteken. Ik kon het niet goed zien, zou het een boommarter zijn geweest?

    Inmiddels was het vrij licht.
    Toen naderde we een groot grasveld. En ja hoor daar stonde ze.
    3 mooie reetjes stonden te grazen.
    Niet lang natuurlijk. Ze snoven in de lucht en floep weg waren ze.

    Omdat het licht was geworden, hebben we de honden nog even los gelaten.
    Zij snoven natuurlijk al deze dieren luchtjes op en renden van de ene naar de andere kant.
    Gelukkig waren alle dieren al ontwaakt. Al dan niet gestoord door ons.

    Ik heb in ieder geval weer genoten van deze vroege ochtend wandeling.
    groetjes
    Heidi

    Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

  • #2
    Hallo Loodje.

    Wat een prachtige manier om de dag te beginnen.
    Morgenstond heeft goud in de mond.

    Uilen zijn prachtige dieren. Ik heb ze regelmatig vlak voor me zien langsvliegen. Horen doe je ze niet. Zo geluid loos. Prachtig.

    Worden weer vroeg aan de wandel?

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

    Opmerking


    • #3
      Ja Kees, we gaan elke dag de bossen in met de honden.
      Normaal is het een gewone tocht. Niets apart om te melden.
      Maar af en toe gebeurd er wel iets anders of iets speciaals zoals gisteren.
      Vanmorgen was het licht toen we gingen en het was mistig en koud buiten. Het had gevroren.
      In de bossen was het muisstil, of er geen dieren waren, zelfs de vogels hoorde je niet.
      Geen reetjes op de open velden.
      De honden gaven er niets om dat het koud was Zij rende er vrolijk op los.
      Maar ik verlangde naar de warme kachel met een lekker bakje koffie.
      Na enige tijd lopen, krijg je het wel warmer hoor. Maar het was, hoe zal ik het zeggen, het was brrrrr.
      Morgen moet ik weer werken, dan gaat Maurice (mijn man) alleen de bossen in, dat is dan jammer voor mij en voor onze kleinste Jacky, want die gaat niet mee als ik er niet bij ben.
      groetjes
      Heidi

      Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #4
        Hoi Loodje.

        Je moet natuurlijk een beetje kou verwachten. Het is tenslotte eind November.
        Makkelijk praten hier want het was vandaag 28C.

        Ik vind trouwens elke wandeling met de hond prettig. Wij hebben een ruwharige Fox terrier en we gaan iedere dag de buurman's boomgaard in en plukken tegelijkertijd wat halfrijpe zaden voor de vogels.

        Nu maar weer aftellen naar het weekend voor je dan. Geniet van je bakkie.

        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


        Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

        Opmerking


        • #5
          Ik ben een vreselijke koukleum Kees, ik ben ook stikjaloers op de 28 grade bij jullie.
          Maar een bakkie, een muziekale opkikker van gouwe ouwe Rita en de kachel, en ik was zo weer opgewarmd.
          Bedankt was leuk om Rita weer eens te horen.
          groetjes
          Heidi

          Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

          Opmerking

          Working...
          X