Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lichturen en dimmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • lichturen en dimmen

    Hallo,

    Ik heb een vraag over het aantal lichturen.
    Mijn Putters en Barmsijzen zitten binnen in lange kooien.
    Ik ga een RIMO dimmer kopen in combinatie met een tijdklok.
    Wat is de daglengte die jullie je Europese vogels geven? Gaan jullie bijvoorbeeld elke maand een half uurtje minderen zoals in de natuur? Zijn daar schema's voor bekend?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Fabritius
    Hallo,

    Ik heb een vraag over het aantal lichturen.
    Mijn Putters en Barmsijzen zitten binnen in lange kooien.
    Ik ga een RIMO dimmer kopen in combinatie met een tijdklok.
    Wat is de daglengte die jullie je Europese vogels geven? Gaan jullie bijvoorbeeld elke maand een half uurtje minderen zoals in de natuur? Zijn daar schema's voor bekend?

    Alvast bedankt!
    In de winter hebben ze bij mij 10,5 tot 11 uur licht.
    twee maanden voor de broedtijd geef ik elke week een half uur licht meer.
    Als je dus op 1 april wilt beginnen dan start je met verlengen op 1 februari ongeveer. Sommige overjarige vogels komen al met vijf tot zes weken verlenging in broedconditie.

    Op het eind heb ik rond 15,5 tot 16 uur licht in de kooien.

    groet

    rob

    Opmerking


    • #3
      bedankt Rob

      Opmerking


      • #4
        hey

        persoonlijk licht ik s'morgens een beetje bij kwestie van de vogels te voeren voor ik ga werken en op deze manier heb je ook geen dimmer nodig als je s'avonds bijlicht zullen de vogels ook niet meer actief blijven bij matig kunstlicht en s'morgens bij het zelfde kunstlicht wel. raar maar waar.
        de vogels komen in broedvorm op ongeveer 15u licht als je ongeveer met 1/2u per week verlengt kun je ongeveer uitrekenen wanneer je met de kweek kunt starten .persoonlijk kweek ik mijn inlandse in de zomer zonder kunstlicht.
        succes.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door robbie
          In de winter hebben ze bij mij 10,5 tot 11 uur licht.
          twee maanden voor de broedtijd geef ik elke week een half uur licht meer.
          Als je dus op 1 april wilt beginnen dan start je met verlengen op 1 februari ongeveer. Sommige overjarige vogels komen al met vijf tot zes weken verlenging in broedconditie.

          Op het eind heb ik rond 15,5 tot 16 uur licht in de kooien.

          groet

          rob
          ik had hier nog wel een vraagje over.
          geef jij dan iedere zaterdag bijvoorbeeld zo een half uur licht erbij of geef jij dan zo'n 5min licht per dag extra?

          Opmerking


          • #6
            Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

            Opmerking

            Working...
            X