Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ken 1 valkparkiet bij japanse meeuwtjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ken 1 valkparkiet bij japanse meeuwtjes

    hallo allemaal
    ik heb een valkparkiet over dese zit in een binnen voliere
    ik heb ook nog 3 japanse meeuwtjes over ken ik dese er bij doen?
    want de japanse meeuwtjes zijn pas 12 weeken jong en ik weet nog niet of ik dese houd hangt er af of ze mooi genoeg zijn voor de show
    maar ken dit?
    gr.steve

  • #2
    Ofwel zet je parkieten ofwel exoten en kanaries maar de 2 samen geeft zeker problemen, alleen neophema's zijn uitzonderingen
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door steve01
      hallo allemaal
      ik heb een valkparkiet over dese zit in een binnen voliere
      ik heb ook nog 3 japanse meeuwtjes over ken ik dese er bij doen?
      want de japanse meeuwtjes zijn pas 12 weeken jong en ik weet nog niet of ik dese houd hangt er af of ze mooi genoeg zijn voor de show
      maar ken dit?
      gr.steve
      denk dat dit weinig problemen zal geven voor 1 valkparkiet ken dus wel, hier zitten ze ook bij kanaries en sijsjes als de ruimte maar groot genoeg is

      Opmerking


      • #4
        Ben het totaal NIET eens met je smie
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

        Opmerking


        • #5
          dat heb ik met jou altijd

          Opmerking


          • #6
            Kan prima bij elkaar hoor.
            Mijn eerste valkparkiet zat ook in een grote kooi met zebravinken ,en in mijn buiten volliere zat ook alles bij elkaar.

            Opmerking


            • #7
              Alles valt en staat met ruimte. In een kanariekooitje zal het misgaan denk ik, in een kooi van een kubieke meter of meer kan het wel goed gaan.
              Valkparkieten en kleine vogels kunnen op zich prima samen.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door steve01
                hallo allemaal
                ik heb een valkparkiet over dese zit in een binnen voliere
                ik heb ook nog 3 japanse meeuwtjes over ken ik dese er bij doen?
                want de japanse meeuwtjes zijn pas 12 weeken jong en ik weet nog niet of ik dese houd hangt er af of ze mooi genoeg zijn voor de show
                maar ken dit?
                gr.steve
                Zelf ben ik geen voorstander van Parkieten bij kleinere vogels,Steve.
                Zeker als ze nog zo jong zijn.
                Aan de andere kant hangt het er natuurlijk helemaal vanaf hoeveel ruimte je de vogels kan bieden.
                Hoe groter de ruimte hoe minder kans op last.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Valkparkiet is 1 van de zachtaardigste parkieten die best met 3 japanse meeuwtjes gehouden ken worden in tegenstelling tot iemand beweert .

                  Een broedkooi van een meter is al voldoende ruimte en verstrek de vogels daarbij een streng trosgierst en je geniet van het samen 'tafelen'

                  Paul

                  Opmerking


                  • #10
                    het kan best goed gaan. Het kan ook zo wel een keer misgaan. Bijvoorbeeld richting de broedperiode. Valkparkieten zijn niet erg agressief maar zijn wel zo sterk dat ze een japans meeuwtje ernstig kunnen verwonden. Tropen en parkieten horen niet in samen in een kleine ruimte denk ik

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door spenkie
                      het kan best goed gaan. Het kan ook zo wel een keer misgaan. Bijvoorbeeld richting de broedperiode. Valkparkieten zijn niet erg agressief maar zijn wel zo sterk dat ze een japans meeuwtje ernstig kunnen verwonden. Tropen en parkieten horen niet in samen in een kleine ruimte denk ik
                      Persoonlijk vind ik dat zelfs niet samen horen is een grote ruimte
                      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                        Persoonlijk vind ik dat zelfs niet samen horen is een grote ruimte
                        Volledig mee eens. Ik vind het spijtig dat hier blijkbaar veel andere tips gegeven worden die alleen maar problemen opleveren.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Paul Rooth
                        Een broedkooi van een meter is al voldoende ruimte en verstrek de vogels daarbij een tstreng rosgierst en je geniet van het samen 'tafelen'
                        Paul
                        Dit lijkt me om problemen vragen, In een broedkooi van een meter zou ik al geen valkparkiet alleen huisvesten

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door arickx
                          Volledig mee eens. Ik vind het spijtig dat hier blijkbaar veel andere tips gegeven worden die alleen maar problemen opleveren.



                          Dit lijkt me om problemen vragen, In een broedkooi van een meter zou ik al geen valkparkiet alleen huisvesten
                          Als je hier zelf geen ervaring mee hebt kun je er niet over oordelen.

                          Een valkparkiet en 3 japanse meeuwtjes in een kamervolliere ,of ruime kooi kan prima.


                          Niemand heeft het over eenbroedkooi gehad !

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                            Als je hier zelf geen ervaring mee hebt kun je er niet over oordelen.

                            Een valkparkiet en 3 japanse meeuwtjes in een kamervolliere ,of ruime kooi kan prima.


                            Niemand heeft het over eenbroedkooi gehad !
                            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                            Opmerking


                            • #15
                              De kooi die ton noemt is geen broedkooi ,,maar een kooi van 1 meter bij 1 meter bij 1 meter !!!
                              Valkparkieten ,splendit's en catharina's zijn rustige parkieten en kunnen prima bij tropen gehouden worden.

                              Opmerking

                              Working...
                              X