Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik kon het niet laten...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ik kon het niet laten...



    Koppeltje gekocht.
    De foto is niet helemaal zuiver; zo rood als op de foto zijn ze niet. Als ik de lijst op http://www.jmc-lonchura.nl/ raadpleeg, zijn ze pastel roodgrijs. Tikje donkerder dan op de foto van die site.
    Door de inval van de zon lijkt de achterste wat roodbruiner.

    Ze zitten voorlopig even apart in een kooi in de schuur.

    Straks ga ik met mijn zebravinken totaal andere koppels samenstellen en er gaat heel veel weg, dan hou ik maar 3 koppels zebravinken over en met deze Japjes erbij ook 3 koppels Japjes.

    Is het evenwicht weer hersteld.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Mooie vogeltjes

    Groetjes van Simone
    Don't judge me. You only see what i choose to show you.

    Opmerking


    • #3
      ook

      kirsty ik kon het ook niet laten heb dezelfde als jij

      Opmerking


      • #4
        Ja, duh! jij hebt ze opgehaald hahaha.

        maar... ik hou ze toch even apart. Ten eerste heb ik nog geen bewijs gehoord dat het werkelijk man en vrouw is en ten tweede wil ik weten of ze flink ruien, of dat er wellicht wat anders aan de hand is.

        Echt vriendelijk zijn ze ook nog niet tegen elkaar, maar dat komt hopelijk vanzelf nog.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
          Ja, duh! jij hebt ze opgehaald hahaha.

          maar... ik hou ze toch even apart. Ten eerste heb ik nog geen bewijs gehoord dat het werkelijk man en vrouw is en ten tweede wil ik weten of ze flink ruien, of dat er wellicht wat anders aan de hand is.

          Echt vriendelijk zijn ze ook nog niet tegen elkaar, maar dat komt hopelijk vanzelf nog.
          je hebt vogels gekocht die in de rui zijn?
          http://dewittn17.skyrock.com/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
            je hebt vogels gekocht die in de rui zijn?
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
              .......De foto is niet helemaal zuiver; zo rood als op de foto zijn ze niet. Als ik de lijst op http://www.jmc-lonchura.nl/ raadpleeg, zijn ze pastel roodgrijs. Tikje donkerder dan op de foto van die site.......
              Volgens mijn bescheiden mening roodgrijs......

              gr
              Hans.
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                ja maar de foto die bij roodgrijs staat is weer te donker en te zwart in vergelijking met die van mij.

                Ik heb alle foto's afgezocht en ze leken echt het meeste op die pastel roodgrijs.

                maar goed; ik geloof meteen dat ik het fout heb hoor; foto's geven natuurlijk niet altijd de werkelijkheid goed weer.

                Maar heel fijn dat je mening bescheiden is; ik hou van bescheidenheid
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  Heb je geen ervaren kweker bij je in de buurt. Als ik de foto bekijk zou ik ook roodgrijs zeggen niet intens genoeg van kleur maar toch roodgrijs.

                  Maarja waar ligt de grens tussen een te donkere pastel of een te lichte roodgrijs.

                  Kan je de kweker waarvan je kocht niet even om informatie vragen. Hij moet wel weten of hij pastel in zijn hok heeft

                  Opmerking


                  • #10
                    pop is roodgrijs, man is pastel roodgrijs, aldus de kweker zelf.

                    De man zingt overigens hard!!! Heel mooi, maar als hij straks bij mijn andere, bescheiden Japjes terecht komt, zal hij die zeker overstemmen...... the AXE effect.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      1 van de 2 is, nu ze goed op kleur geraken, ook nog bleekvleugel, maar ik moet even de ringen bekijken welke dat is. Ik meen de man.

                      De pop legt elke dag een ei, rare meid!
                      Het is bijna winter!

                      Ik haal ze weg, want nu kan ik geen jongen hebben natuurlijk.

                      En boos dat ze dan is! Tjippen naar me! en als ze geen zin heeft van het nest te gaan... pikken!
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        Als je geen jongen wil in de winter, moet het nestkastje weg! Anders gaan ze eieren blijven leggen natuurlijk.

                        Opmerking


                        • #13
                          De japjes en zebravinken slapen snachts in de nestkastjes, anders is het te koud, dus ik haal niets weg. Alleen de eieren dan.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking


                          • #14
                            Eieren aanmaak en leggen vraagt heel wat energie van een vogel , vooral in de winter is dit nodeloos. Tegen dat het echte kweekseizoen begint zijn de vogeltjes uit conditie.

                            Opmerking


                            • #15
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X