Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kunststof zitstokken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kunststof zitstokken

    Weet iemand waar ik lange lengte kunststof stokken met profiel/ribbels kan kopen omgeving den bosch of webshop?

    GR Piet

  • #2
    Ik moet je het antwoord schuldig blijven....... maar waarom wil je kunststof stokken gebruiken terwijl er zoveel goede houten stokken verkrijgbaar zijn?

    gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
      Ik moet je het antwoord schuldig blijven....... maar waarom wil je kunststof stokken gebruiken terwijl er zoveel goede houten stokken verkrijgbaar zijn?

      gr
      Hans
      juist daar moet ik je gelijk in geven in de natuur zitten ze ook niet op kunststof

      Opmerking


      • #4
        ik denk dat er aan beide wel iets positief en negatief aan is. Want de kunststof zijn geribbeld als in de natuur en zijn makkelijk te kuisen maar het nadeel is dat ze van kunststof zijn. Bij hout is het voordeel dat ze van een natuurlijk product gemaakt zijn, het nadeel is dat ze geen ribbeltjes hebben als in de natuur en vind ik persoonlijk minder makkelijk af te kuisen zijn. Maar ik gebruik hout omdat ik ze heb staan en makkelijk te monteren zijn in de kooi met een nageltje maar bij kunststof is de binnenkant hol waardoor dit niet kan...
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
          Ik moet je het antwoord schuldig blijven....... maar waarom wil je kunststof stokken gebruiken terwijl er zoveel goede houten stokken verkrijgbaar zijn?

          gr
          Hans
          waar zijn die dan verkrijgbaar.


          gr piet

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door piet1947
            Weet iemand waar ik lange lengte kunststof stokken met profiel/ribbels kan kopen omgeving den bosch of webshop?

            GR Piet
            Hallo Piet !

            Vogelhandel Geldof Waalwijk heeft die stokken.
            Ze hebben geen Webshop,maar je kan ze via contact per e-mail
            benaderen of anders even bellen.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door piet1947
              waar zijn die dan verkrijgbaar.


              gr piet
              Bij bijna iedere bouwmarkt/DHZ winkel kun je rondhout kopen, in elke maat.
              Ook de dikte van de stok is belangrijk. Ik gebruik per kooi meerdere diameters.
              Nog beter is tijdens de snoeitijd wat hout van bomen en struiken in te slaan.

              gr
              Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                In de meeste dierenwinkels vind je stokken, verschillende maten en ook vaak verschillende lengtes
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb gewone rondhouten stokken uit de bouwmarkt en omdat ik ook natuurlijke takken wilde ivm de verschillende diameters in een tak en ook omdat het oog wat wil heb ik een advertentie gezet op een mp voor snoeihout van vruchtenbomen.

                  Kwam bij iemand uit de tuin vandaan en deze had de bomen nog nooit bespoten met insecticide of wat dan ook.

                  Koste me een fles wijn en ik kon zoveel meenemen als ik wilde en heb het thuis op maat gemaakt voor in de kooien en vluchtjes.

                  Vogels zijn er blij mee en zitten er ook meer op dan de standaard stokken en hebben ook nog wat te pikken en te plukken.

                  Ik heb wel de bladeren verwijderd waren inmiddels toch verdord.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo:

                    Ik ben een fervent voorstander van massieve plastic zitstokken. Die zijn namelijk heel gemakkelijk te reinigen en/of ontsmetten.

                    Vrijwel elke vogel gaat iets eten en maakt vervolgens de snavel schoon door langs de zit stokken te wrijven.
                    Ik heb een fotootje van een schone zitstok, dezelfde stok na twee dagen en nogmaals na een week.
                    Ik zal ook dat fotootje morgen of maandag plaatsen in de galerij.

                    Ik heb natuurlijk niets tegen natuurlijke zit stokken, mits die zeer regelmatig worden vervangen en daarbij denk ik aan een periode van maximaal een week.

                    Wessel van der Veen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik vervang de gewone stokken 1 x per week,vuile eruit en schone erin en de natuurlijke stokken om de twee/drie weken tot de voorraad op is.

                      Ik heb maar 1 koppel per kooi en 2 in de vluchtjes dus de vervuilingsgraad is niet al te hoog.

                      Maar ik kan nog wel even vooruit met het snoeihout en dan zal ik het bos inmoeten tot er weer gesnoeid gaat worden
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Zitstokken of ze nou van hout zijn of kunststof moeten natuurlijk regelmatig worden schoongemaakt.

                        Nu even een ander aspect.
                        Ik heb destijds een aantal kunststof indraaistokjes aangeschaft voor bij
                        de nippelflessen en als klein zitje.
                        Bij een luizenplaag zaten de luizen overdag o.a. verstopt op de
                        inkeping van de hardhouten indraaistokken,maar nooit op de inkeping
                        van de kleine kunststof stokjes.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          zitstokken

                          Ik heb ze uit de natuur, snoeihout ik maak ze op maat en bevestig ze tussen metalen zitstokhouders.
                          oogt mooier vind ik wel regelmatig schoonmaken.

                          gr wil

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                            Ik vervang de gewone stokken 1 x per week,vuile eruit en schone erin en de natuurlijke stokken om de twee/drie weken tot de voorraad op is.

                            Ik heb maar 1 koppel per kooi en 2 in de vluchtjes dus de vervuilingsgraad is niet al te hoog.

                            Maar ik kan nog wel even vooruit met het snoeihout en dan zal ik het bos inmoeten tot er weer gesnoeid gaat worden
                            Ik maak ze nooit schoon..... mijn vogels vreten ze op; ik hoef dus alleen maar nieuwe te plaatsen

                            gr
                            Hans
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                            Opmerking


                            • #15
                              Cruijff

                              Ieder nadeel heeft zijn voordeel.

                              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                              Opmerking

                              Working...
                              X