Mededeling

Collapse
No announcement yet.

luizen eten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • luizen eten

    2 van de jap maauwen zitten constant in hun veren met hun snavel soms doen ze het wel met mekaar. ik weet dat een vogel dit wel eens doet, maar deze zijn constant bezig, precies of ze luizen opeten, want hun bek gaat nogal te keer.
    ze krijgen 2 keer per week badwater, heb alles gecontroleerd, mak zie niks van luis of mijt.
    heb nu preventief gespoten met finect.
    sijs, groenvink, jap meeuw, zilverbek en zebravink

  • #2
    Ik zou ze in el geval apart zetten?? misschien gewoon erg last van de rui, die dit jaar erg laat op gang komt?
    Geef je eivoer? dat helpt bij ruien heb ik ooit gelezen. Vraag me niet waarom.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
      Ik zou ze in el geval apart zetten?? misschien gewoon erg last van de rui, die dit jaar erg laat op gang komt?
      Geef je eivoer? dat helpt bij ruien heb ik ooit gelezen. Vraag me niet waarom.
      Ik zal je effe proberen te helpen en te vertellen waarom...
      In deze periode verwisselen de oudere vogels alle veren en pennen, en de jongen alleen hun veren . Dit is voor hun een zware en moeilijke tijd , gedurende deze periode hebben de vogels een grote behoefte aan vitaminen mineralen en aminozuren. Deze voedingsstoffen halen de vogels uit het eivoer .

      Het feit dat ze constant in hun vleugels frutselen, denk ik wel dat dit een ander probleem is. Maar daar kan ik niet mee helpen.
      http://dewittn17.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
        Ik zal je effe proberen te helpen en te vertellen waarom...
        In deze periode verwisselen de oudere vogels alle veren en pennen, en de jongen alleen hun veren . Dit is voor hun een zware en moeilijke tijd , gedurende deze periode hebben de vogels een grote behoefte aan vitaminen mineralen en aminozuren. Deze voedingsstoffen halen de vogels uit het eivoer .
        .
        Nou, ben ik tenminste geholpen, bedankt!
        Nu nog iemand die dimi kan helpen.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          dat zou fijn zijn troetelduifje
          sijs, groenvink, jap meeuw, zilverbek en zebravink

          Opmerking


          • #6
            Tja, misschien toch bloedluis? dat schijn je ook niet te kunnen zien zomaar. Moet je eens bij rubriek 'ziektes' kijken, daar is een groot topic over bloedluis enzo en in de eerste berichten staat waaraan je kan merken dat je bloedluis zou kunnen hebben en wat daaraan te doen is.

            Erg vervelend in elk geval, wat het ook is. heel veel succes ermee.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              bloedluis zal het wss niet zijn. Deze zitten overdag niet op de vogels zelf.

              Andere mijten kan natuurlijk wel.

              Je hebt een product van beophar tegen luchtpijpmijt. dit product helpt tegen veel mijt en luis soorten. Dit product zou vrij te krijgen zijn in nederland

              Opmerking

              Working...
              X