Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meesbollen als bijvoer voor onze volierevogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Meesbollen als bijvoer voor onze volierevogels

    In de winter ziet men in menige tuin de mezen, roodborstjes gretig eten aan de meesbollen die in onze tuin hangen.

    Kunnen wij deze ook toedienen aan onze volierevogels ?.

    Zoals iedereen weet zijn er in de winterperiode bijna geen insecten te vinden en overleven de mezen en andere insecteneters door het krijgen van dit toch wel met veel vet bolletje met zaden ..

    Mvg
    Werner
    Mvg

    Werner

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door WernerB
    In de winter ziet men in menige tuin de mezen, roodborstjes gretig eten aan de meesbollen die in onze tuin hangen.

    Kunnen wij deze ook toedienen aan onze volierevogels ?.

    Zoals iedereen weet zijn er in de winterperiode bijna geen insecten te vinden en overleven de mezen en andere insecteneters door het krijgen van dit toch wel met veel vet bolletje met zaden ..

    Mvg
    Werner

    Zou ik niet aanbevelen, Werner.
    Bij een goede voeding en huisvesting van je vogels is dat niet nodig.
    Bovendien bestaan deze bollen uit harde vetten en dikwijls oude zaden,hetgeen nou niet direct in het belang van de gezondheid van je vogels
    is.
    Wil je perse wat vet geven bij strenge vorst kies dan voor een paar druppels
    levertraan of zoiets. Echt nodig is dat niet.

    Dat er 's winters bijna geen insecten te vinden zijn is normaal.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor het antwoord ....
      Mvg

      Werner

      Opmerking


      • #4
        Oh...., nou moet ik eerlijk zeggen dat ik vorige week ook weer een vetbolletje in mijn voliere opgehangen heb. Ik kreeg die tip een paar jaar geleden van een kanariekweker en doe het sindsdien elke winter. Het gaat niet heel hard maar de kanaries snoepen er toch af en toe van. Of de zebravinken ne de zilverbekjes er ook aan eten weet ik eigenlijk niet, zie ze er nooit bij.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Pippa
          Oh...., nou moet ik eerlijk zeggen dat ik vorige week ook weer een vetbolletje in mijn voliere opgehangen heb. Ik kreeg die tip een paar jaar geleden van een kanariekweker en doe het sindsdien elke winter. Het gaat niet heel hard maar de kanaries snoepen er toch af en toe van. Of de zebravinken ne de zilverbekjes er ook aan eten weet ik eigenlijk niet, zie ze er nooit bij.
          Is gewoon niet erg gezond,zoals hierboven al geschreven.

          Geef de vogels trosgierst en een goede zadenmengeling
          en 2 x per week per vogel een theelepeltje eivoer.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking

          Working...
          X