Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Helaas onze japanse kwartels gaan weg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Helaas onze japanse kwartels gaan weg

    Daar ik enorme last blijf houden van katten en de beesten zo heb moeten afschermen dat ik er geen plezier meer van kan hebben heb ik besloten om een goed tehuis te gaan zoeken en gelukkig ook gevonden. Ze gaan een hele grote volliere in bij iemand dus komen ze goed terecht, maar baal er zo enorm van. Ze liepen los door de tuin en kwamen altijd even binnen kijken. De plan om in het voorjaar een volliere buiten te bouwen heb ik maar gedag gezegt. Geen beesten meer in de tuin in deze woonwijk.

  • #2
    Hallo Anja. Jammer om dat te horen. Wel eens gedacht aan een goed schrikdraad apparaat? Doet wonderen.

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

    Opmerking


    • #3
      Ja zeker en heb geprobeerd de kosten ervan te halen op de eigenaar van de kat die telkens mijn kwartels lastig valt en de jongen pakt maar heb de zaak niet gewonnen. Nederland is voor katten en tegen honden. Ik heb wel een vangkooi staan maar die kat is slim.
      We zitten in een tijdelijke huurhuis en om deze kosten zelf te gaan maken, Nederland heeft gewoon stomme regels. Ben al blij dat ik de volliere nog niet heb staan.

      Opmerking


      • #4
        hier had ik ook kwartels los lopen ze liepen heerlijk in de tuin te scharelen tussen de struiken en bomen .....

        totaal 35 stuks

        maar hier het zelfde probleem .
        een kat ving ze me weg .maar at ze niet op ze lagen gewoon dood gebeten tussen de bosjes
        de katten eigenaar waar ik verhaal heb gaan doen

        hij zij is het wel mijn kat ...100 procent wist ik dat het zijn kat was
        heb egzegt kat bij je houden of ze gaat vliegen .heb ze daarna niet meer gezien in mijn tuin .
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

        Opmerking


        • #5
          Tja, ik heb ook van die buren. Ik heb alles rondom met gaas afgeschermd, scheelt wel. Veel katten "liefhebbers" laten de katten gewoon los lopen of het de normaalste zaak van de wereld is. Welke schade die beesten hier en daar aanrichten, daar wordt totaal niet bij nagedacht.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            en altijd klaar staan met het weerwoord .....
            mijn kat doet zo iets niet ......
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

            Opmerking


            • #7
              Tja, met de actuele aandacht voor- c.q. nadruk op hondenoverlast, welke weer op kenmerkende over de top wijze in de media wordt gebracht kun je je afvragen of hoe geloofwaardig het beleid van grote en vooral kleine overheden nog is!

              Als je de media mag geloven ligt het allemaal aan de gevaren van hondenpoep -vooral hondenpoep in zandbakken op kinderspeelplaatsen- (?), waarbij het opnieuw oorverdovend stil blijft als het gaat om de uitwerpselen van katten! Met name in die zandbakken, maar ook in mening tuintje kun je heel wat kattenproducten aantreffen en dan hebben we het nog niet eens over de overlast van kattengedrag bij houders van andere huisdieren.

              De effecten van predatiedruk door loslopende en verwilderde katten op wat er nog resteert aan Nederlandse natuur lijkt eveneens geenszins de aandacht van de diverse overheden te kunnen trekken. Persoonlijk verkeer ik nogal eens in het veld en hoor daar regelmatig van andere betrokkenen wat ik zelf ook met eigen ogen kan waarnemen. Die waarnemingen doen af en toe niet onder voor een gemiddelde natuurfilm!


              Meest storende factor is echter dat het er alle schijn van heeft dat succesvol overleg met de eigenaren van de kat/katten niet of nauwelijks mogelijk is of minstens uitzonderlijk mag heten en dat is behalve storend ook best opmerkelijk in onze overlegcultuur!

              Na 4 decennia ervaringen op dit gebied heb ik alle voorkomende gemakkelijke uitwegen, ontwijkende en ontkennende antwoorden etc. wel gehoord en nog NOOIT een katteneigenaar meegemaakt die aangaf er wat aan te willen gaan doen!

              Sterker nog:

              Als na weinig zinvol overleg het katje om wat voor reden dan ook wegraakt (bijvoorbeeld VK slachtoffer) dan staan de eigenaren met beschuldigende vinger of zelfs serieuze bedreigingen bij jou aan de deur.

              Om die reden moet ik helaas ook concluderen dat het verstandiger is om bij voortdurende overlast gewoon te handelen en niet te overleggen . . . .

              Triest maar waar.
              Amigo de los Psittacidos

              Look deep into nature and you will understand everything better

              Opmerking


              • #8
                in Belgie juist zelfde probleem probeer een foto of film te maken van desbetreffende kat in actie.
                de meeste katte liefhebbers hebben wel hart voor dieren.

                Opmerking


                • #9
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ik heb ook met collega discussie over gehad .honden liefhebbers nemen verantwoording op voor wat hun hond uitspookt en katten liefhebbers niet.
                    en dan werd het stil!

                    Opmerking


                    • #11
                      Zoals op elk gebied zijn er mensen die hun verantwoordelijkheid niet kunnen of willen kennen.
                      Zo heb ben ik eens met een dode vogel naar enkele katteneigenaren gegaan en heb ze allemaal hetzelfde verhaaltje verteld dat dit zeer waarschijnlijk door hun kat was gedaan en ik bij een volgende keer actie zou ondernemen.
                      De naaste buren reageerden alsof ik wel beter zou moeten weten en daar dan maar maatregelen tegen moest nemen.
                      Schrikdraad, dubbel gaas enz. om hun katten te weren!

                      Daar 1 van mijn geiten ook wel eens uitbrak en bij hen in op het erf kwam, heb ik hun het voorstel gedaan om zelf maar te zorgen voor een degelijke afrastering wanneer zij mijn geit niet in hun moestuin wilden.
                      Na enige bedenktijd werd mij gevraagd hoe het probleem van hun kat op te lossen.
                      Enig begrip leek er wel te komen, maar het was hun probleem, niet het mijne en daar mochten ze zelf een oplossing voor zoeken.
                      Uiteindelijk heeft het geresulteerd in een kattenkennel waar de kat in moest verblijven. Dat was 1 kat minder.

                      De andere katteneigenaren deden allemaal alsof hun neus bloedde en deden alsof hun "huiskat" nooit buiten kwam.
                      Mocht ik toevallig een dooie vogel hebben ga ik gelijk naar de eerste de beste eigenaar van de kat die ik heb zien lopen.
                      Geld heb ik nog nooit gekregen of geeist. maar probeer ze wel een beetje wakker te houden.

                      Misschien zien ze "die sul" al weer aankomen met z'n dooie vogel, maar "eens komt die dag" hahaha


                      Jammer dat jij je dieren weg doet omdat een ander z'n verantwoordelijkheid niet neemt.

                      mvg. Eelke

                      Opmerking


                      • #12
                        hey

                        ik vind persoonlijk als je vogels in de tuin zet je ze in een veilige kooi moet zetten met dubbel gaas ik heb 2volieres daar komt geen kat aan!

                        zet je kwartels los in de tuin dan is dat een risico! als ratten ze komen pakken of roofvogels wie ga je dan aanpakken??

                        ik heb ook 2katten ma die zitten binnen omdat het een drukke straat is maar ik vin een kat moet kunnen jagen

                        Opmerking


                        • #13
                          zelf hebben wij ook een kat .en ja die jaagt ook

                          hoofd zakelijk op muizen
                          maar ik zou ook niet willen dat ze onze jonge serama kuikens zou vangen en doden .......

                          dan zouden we het poepen van katten in onze tuinen ook maar gewoon toe moeten laten ....
                          wat heb ik een leuke hobby .
                          juist vogels houden :) :)

                          Opmerking


                          • #14
                            Mocht iemand een geit willen lenen (1tje waar je het vloeken echt wel mee leert), doe maar een mailtje

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ele
                              Mocht iemand een geit willen lenen (1tje waar je het vloeken echt wel mee leert), doe maar een mailtje

                              Was meer op zoek naar een olifant, heb je die nog zitten Eelke?
                              Lijkt me leuk om die af en toen eens bij een katteneigenaar uit de tuin te moeten halen.
                              Groeten Michael

                              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                              Opmerking

                              Working...
                              X