PDA

Bekijk Volledige Versie : Treu light.

petra
21-10-2011, 20:32
Hebben jullie ervaring met treu light lampen in de broedkooien,en klopt het dat die lampen niet warm worden.

Groetjes Petra.:)

populier
22-10-2011, 09:57
Bedoel je true-light TL lampen?

http://www.handelsondernemingspiering.nl/webwinkel/true-light-lampen

Bij mij werden de tl lampen erg warm aan de uiterste einden van de buizen.

Ik denk dat elke soort tl lamp wel warm wordt.

Het licht van de lampen bevat UV, en dat werd bij mij zeer gewaardeerd door de vogels, ze zaten altijd zo dicht mogelijk bij de buizen.

Animal
22-10-2011, 11:38
De vogels zaten waarschijnlijk zo dicht bij de lampen vanwege de warmte.
Dat er een beetje uv in zit voelt de vogel volgens mij niet .

kingfisher
22-10-2011, 16:45
De vogels zaten waarschijnlijk zo dicht bij de lampen vanwege de warmte.
Dat er een beetje uv in zit voelt de vogel volgens mij niet .

Het schijnt ook dat de hoeveelheid uv na een korte tijd al te verwaarlozen is,zeker als de lampen aan het plafond hangen en dus ver van de vogels afhangen.

wessellouw
22-10-2011, 16:56
Hallo Petra:

Er is al uitentreuren over z.g. full spectrum lampen geschreven en gediscussieerd.

Mijn commentaar is derhalve kort:
als u rond de 35 à 40 € wilt uitgeven voor een True light buis i.p.v. pakweg 10 € voor een buis met identiek dezelfde zo niet betere eigenschappen, bent u daar uiteraard volkomen vrij in.

Het lijkt me dus niet onverstandig om de zoekfunctie van het forum eens te gebruiken.

Het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik word wel achenebbisj (voor de Vlamingen "steke zot") als dezelfde vragen bijna om de drie dagen nog maar eens gesteld worden.

Wessel van der Veen

Fischery
26-11-2011, 00:18
Hallo Petra:

Er is al uitentreuren over z.g. full spectrum lampen geschreven en gediscussieerd.

Mijn commentaar is derhalve kort:
als u rond de 35 à 40 € wilt uitgeven voor een True light buis i.p.v. pakweg 10 € voor een buis met identiek dezelfde zo niet betere eigenschappen, bent u daar uiteraard volkomen vrij in.

Het lijkt me dus niet onverstandig om de zoekfunctie van het forum eens te gebruiken.

Het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik word wel achenebbisj (voor de Vlamingen "steke zot") als dezelfde vragen bijna om de drie dagen nog maar eens gesteld worden.

Wessel van der Veen

Wessellouw,

steke zot (http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/stekezot) betekend bij ons in Vlaanderen stapelverliefd.

Nieuw en verkrijgbaar bij V&K Electronics de Dimbare LED TL