Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spreeuwen in kamervoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Spreeuwen in kamervoliere

    ..,de titel zegt het eigenlijk al, is het mogelijk om spreeuwen (of 1) in een kamervoliere te houden met zebravinken en barmsijzen of vallen ze dan het kleine grut lastig?
    "I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant."

  • #2
    NEE dat kan niet denk zelf even na een spreeuw wat een trekvogel is ga er van uit dat je een europese vogel bedoeld zo niet een andere spreeuwen soort is nog erger en dan ook nog binnen met kleine vogels

    Opmerking


    • #3
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        nee dit zou ik echt nooit doen spreeuwen wat de andere al zeggen
        hoe groot is je voliere als ik vragen mag ??

        Opmerking


        • #5
          jammer

          Ik vind het jammer, dat mensen zich van tevoren niet goed laten inlichten of zich inlezen over de verschillende vogelsoorten. Dan komen er geen vragen meer van kan die sijs bij die gaai of die astrilde bij die wever enz.
          Vaak wordt er een vogel aangeschaft, die weliswaar mooi om te zien is, maar beslist niet bij bepaalde soorten kan worden samengehouden. Lektuur hierover is er in de vorm van goede boeken volop, maar lezen lijkt een vergeten discipline te zijn geworden. En via internet is ook best informatie te vinden, alleen moet een forum niet gebruikt worden om gemakshalve snel informatie te vergaren. That's it

          Opmerking


          • #6
            antwoord op spreeuw

            bij deze mijn reactie o.m op Ton Koek, dus een beo kan je wel in en kooi houden? mijn ervaring is ik heb al 6 jaar een spreeuw (de europese dus) hier in mijn huiskamer hij praat beter als een beo en ik kan mij geen betere huisvogel als huisgenoot wensen zingt de hele dag en ach misschien iets keer vaker kooi schoonmaken bij een beo moet dat vaker dus geen enkel probleem.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Edensb
              ..,de titel zegt het eigenlijk al, is het mogelijk om spreeuwen (of 1) in een kamervoliere te houden met zebravinken en barmsijzen of vallen ze dan het kleine grut lastig?
              Een spreeuw is geen lastige vogel, de europese bedoel ik.

              Opmerking


              • #8
                niet doen

                @leeuwerik1
                Oorspronkelijk geplaatst door Edensb
                met zebravinken en barmsijzen
                Om hier nu te gaan vertellen dat jij een spreeuw houdt binnen en dat daarmee alles goed gaat lijkt me nog geen reden om ze samen met dit soort kleine vogels te houden. Net zo min als je een beo samen houdt met deze vogels. En al zeker niet wanneer er met een kamervoliere een wat groot uitgevallen kooi bedoeld wordt zoals je in de handel kunt kopen. Trouwens, de drie genoemde soorten eten allemaal een ander zaadmengsel/korrels. Dat lijkt me ook niet zo handig.
                grtjs

                Opmerking


                • #9
                  Het kan dus prima ,maar niet samen met andere kleinere vogels.

                  Opmerking


                  • #10
                    Inderdaad niet met kleine vogels en alleen in een verblijf dat groot genoeg is (en dan hebben we het dus over minimaal(!!!!) 2 meter lang. Bij voorkeur groter voor dit soort actieve vogels.

                    Opmerking


                    • #11
                      lezen

                      Beste leeuwerik, de vraag was niet of je een spreeuw in een kooi kunt houden, maar of je deze met kleinere vogels in een kooi kunt samenhouden. In mijn voorgaande antwoord heb ik geschreven, dat lezen een vergeten displine is geworden en daar is jouw antwoord het bewijs van. Dus eerst een vraag goed lezen en dan een reactie plaatsen.

                      Opmerking

                      Working...
                      X