Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweekkooi

    Hallo Allemaal,

    Ik heb een vraag weet misschien iemand waar je goedkoop schuim PVC kan kopen.
    Ik heb hier en daar prijzen opgevraagd maar als je het zelf maakt dan ben ik duurder uit dan dat ik een nieuwe kooi koop in de winkel.
    Ik wil deze kooi maken van deze website ik heb er zelf al 2 gekocht

  • #2
    forex | polystyreen

    @ele; vreemd dat de link weggehaald is...dacht toch dat op forum de informele regel gold dat als de link betrekking had op de vraagstelling dit moest kunnen? Zie wekelijks vele voorbeelden voorbij komen....moet toch geen probleem zijn dit te kunnen handhaven? (vermits het doel niet expliciet reklame maken is)

    @patrick; het probleem bij kunststof is dat dit voor de particulier geen echt regulier materiaal is. Op internet dus wel verkrijgbaar maar tegen 'de hoofdprijs'.
    (ik ga er overigens van uit dat je 'particulier' wilt kopen)

    Het meest gebruikt wordt het zogenaamde forex of polystyreenplaat. Dit materiaal wordt veel gebruikt in de standbouw, bij beletteringsbedrijven en bedrijven die lichtbakken en dergelijke maken.
    Mijn advies, kijk eens in de buurt of er ergens zo'n bedrijf zit en schrijf hen aan of je een plaat van hen kunt overnemen, en of wellicht restmaterialen of platen met een kleine schade. Op die manier snijdt het mes aan 2 kanten.

    N.B. in algemene zin is kunststof overigens per m2 zeker niet goedkoper als hout plaatmateriaal. Met kunststof kun je vaak wel wat dunner werken waardoor de prijs weer ongeveer gelijk ligt. Dus bijvoorbeeld voor een kooi die je normaal van 8 mm multiplex maakt kun je dan in kunststof gaan voor bijvoorbeeld 4 mm.

    Suc6,

    Peer

    Opmerking


    • #3
      Zoals ik het lees zou Patrick wanneer hij de kooien zelf na gaat maken duurder uit zijn.
      Dan zou de vraag over de prijzen van het materiaal ook kunnen volstaan.

      Het kan zijn dat ik een verkeerde inschatting heb gemaakt of niet goed gelezen.
      Indien dat het geval is mag Partrick de link terug plaatsen.

      Opmerking

      Working...
      X