Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse nachtegalen en?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Japanse nachtegalen en?

    Hallo,

    Heb pas een woonst gekocht, de vorige eigenaar was een vogelliefhebber en in de tuin staan 30 vluchten van 2,5 m x 1 ,125 m met een hoogte van 2 m.
    Netjes in aluminium zo goed als nieuw. Twintig jaar terug kweekte ik kanaries e.d. ben uiteindelijk door omstandigheden gestopt maar nu ik deze vluchten daar zo zie staan begint het terug te kriebelen. De vluchten zijn rijkelijk beplant met confifeer en dichte struiken.

    Ik ben op internet aan het rondsnuizen geweest welke vogels ik daar zou in plaatsen en ben bij de Japanse Nachtegaal terecht gekomen. Waarom de Japanse Nachtegaal ?
    De vluchten lijken mij ideaal voor hun, beplanting en dergelijke zijn aanwezig.
    En ik heb gelezen dat het mogelijk is, wanneer de vogels jongen hebben, ze vrij naar insecten te laten zoeken in de omgeving. Nu naast een vrij grote tuin is er ook achteraan een ruime vijver waar zeker insecten zullen vinden. Ik ben voorstander van alles zoveel mogelijk op een zo natuurlijk mogelijke manier te laten verlopen. Dus een paartje nachtegalen met jongen kan in een paradijs terecht komen. Dus 1 vluchtje heeft zijn bewoners.
    Nu is mijn vraag, welke andere vogels kan je nog vrij naar insecten laten zoeken en kunnen een goede buur worden van de Japanse nachtegalen.
    Misschien lijsters, spreeuwen, bruul bruuls, brilvogels of andere vogels van dezelfde klasse als de Jappen ???????
    Of is het toch mogelijk meerdere paren Japanse Nachtegalen naast elkaar in verschillende vluchten tot broeden te krijgen ??
    Iemand suggesties ?

  • #2
    Al gevraagd en beantwoord.

    Hallo Geert. Had je dit al niet een paar daagjes geleden gevraagd? Als mijn geheugen me niet in de steek laat ( en dat doet het niet) heb ik dit ook beantwoord.

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

    Opmerking


    • #3
      Re

      Hoi Cees,

      Ja dat klopt maar omdat jij de enige was die er op reageerde, heb ik er een ander item van gemaakt.
      Vandaar ....

      Trouwens bedankt voor je reaktie

      Opmerking

      Working...
      X