Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Barmsijsen kleur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Barmsijsen kleur

    Beste vogelvrienden,

    Vraagje, Ik heb 2 barmsijsen... gekocht met aleen een rood petje... mij werd verteld dat het een jonge man was en een pop. Ze zijn goed en wel door de rui heen, heeft de man een oranje petje gekregen en de pop een geel achtig petje... wat kun je hieraan doen om het weer mooi op kleur te krijgen? Ik ben op advies van een andere vogelliefhebber begonnen met het geven van intensief rood in het water en gekleurd eivoer (wat ze niet willen hebben)... nu (3 dagen later) zie ik nog geen verschil... heeft er iemand antwoord op mijn vraag?
    De mensen beelden zich in dat het gefluit van de vogels bedoeld is om hen plezier te doen....

    -Mark

  • #2
    Ben bang dat het geen jonge vogels zijn.Die behouden hun rode petje tot volgend jaar.Nu kleurstof of gekleurd eivoer geven is te laat,ze zijn al uitgeruid.
    Bij een man zou je als het een overjarige?vogel is eens op de borst kunnen blazen en kijken of je dezelfde kleur veertjes ziet als op het petje, oranje of gelig.

    mvg eddie

    Opmerking


    • #3
      Eddie, bedankt voor je reactie, heb beide vogels eruit gahd en geblazen op het borstje. bij de 1 is het borstje inderdaad rood gekleurd en bij de ander is het gewoon huidskleur wat kan ik hieruit opmaken? En is het dan wel mogelijk ze volgend jaar voor de rui eivoer en intensief rood te geven? of is het eenmaal zo: petje kwijt komt het nooit meer terug?

      Alvast vriendelijk bedankt!
      De mensen beelden zich in dat het gefluit van de vogels bedoeld is om hen plezier te doen....

      -Mark

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Markiejs
        Eddie, bedankt voor je reactie, heb beide vogels eruit gahd en geblazen op het borstje. bij de 1 is het borstje inderdaad rood gekleurd en bij de ander is het gewoon huidskleur wat kan ik hieruit opmaken? En is het dan wel mogelijk ze volgend jaar voor de rui eivoer en intensief rood te geven? of is het eenmaal zo: petje kwijt komt het nooit meer terug?

        Alvast vriendelijk bedankt!
        Het vogeltje waar je zo een rode borst vond is de man.
        Het andere vogeltje is de pop.

        Iedere jaar veranderd de vogel volledig van pluimen pakje. Dus als je volgend jaar rood eivoer geeft om rode vloeistof geeft, zullen ze terug opkleuren en dat gaje zien aan de borstpluimen.
        http://dewittn17.skyrock.com/

        Opmerking


        • #5
          Hoi hoi,

          Barmsijzen dienen geringd te zijn met breekringen, zo ja kan het jaartal aflezen. Jonge vogels (mannen en poppen) krijgen met toedienen van rode kleurstof voor de rui allebei een rood petje, de borst van de man verkleurd echter pas tijdens de nieuwe rui in het voorjaar (wederom met kleurstof). Om nu zeker te zijn van mannen of poppen bij vogels van 2011 zou je of de borst wat moeten plukken en daarna kleurstof geven (na ongeveer 6 weken resultaat), of je moet ze laten seksen!

          Succes Saab

          Opmerking


          • #6
            Ge-Wel-Dig al die tips, hier kan ik wat mee!!

            Maar nu rust mij nog een laatste vraag over de rui periode, waneer kan ik dan het beste beginnen met het geven van rood intensief door water en eivoer? Alvast hartstikke bedankt allemaal voor jullie reactie!
            De mensen beelden zich in dat het gefluit van de vogels bedoeld is om hen plezier te doen....

            -Mark

            Opmerking


            • #7
              Gewoon voor dat ze beginnen met ruien.
              Je kunt dan of 5 dagen achtereen geven, of wat je ook kunt doen is elke 14 dagen 1 dag.
              De kleurstof wordt namelijk opgeslagen in de lever.

              Opmerking

              Working...
              X