Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kunststof TT kooitjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kunststof TT kooitjes

    Hallo,

    Ik ben gister op de NZC TT geweest waar ik 2 types kunststof TT kooien zag.

    - Het "Heesackers" type. Volg deze link voor een afbeelding : http://www.firmaheesakkers.nl/
    - Een onbekend merk

    Wat mij opviel wat dat de Heesackers kooitjes erg dun en wat "wit-blauw" zijn
    ipv "wit". Verder nette en zeer verzorgde kooitjes. Ik heb al meermaals een mail
    naar Heesackers gestuurd met de vraag wat ze nou kosten maar krijg helaas maar
    geen antwoord. Is er hier iemand die weet wat de prijs is?

    De TT kooitjes waarvan ik het merk niet weet waren echt perfect. Kunstof wandjes
    even dik als bij de gangbare variant van hout en echt heel mooi wit van binnen.

    Is er iemand die weet om welk merk het hier om gaat en waar ze te verkrijgen zijn?

    Update:
    Er wordt gefluisterd bij Geldof - http://www.vogelmarktplaats.nl/add_d...=287288&rub=14
    Pieter G. van der Ploeg
    Kweeknummer - 6NUM
    E - pgvdploeg @ gmail.com

  • #2
    Vorig jaar 4 van die kunstof kooitjes gekocht bij Geldof.
    Zijn op zich leuke kooien maar vindt dat de zwarte buitenlaag vlug losliet, beschadigde.
    Als je er een tt sticker op had zitten en deze eraf haalde liet de verf al los.
    In de nieuwe advertentie staat nu dat ze buiten en binnenkant kleurecht zouden zijn, dat zou betekenen dat de zwarte buitenlaag ook gewoon kunstof zou zijn en niet geverfd, dit is een hele verbetering.
    Ga volgende week is kijken op de open dag bij ze.
    De Heesakker kooitjes heb ik ook gezien deze waren van dunner kunstof , dezelfde dikte als ze de broedkooien leveren en de kunstof platen hadden wel een zwarte kunstof kant dus niet geverfd (beter krasvast) deze laag is ongeveer 1 mm dik.
    Prijs van deze kooitjes liggen volgens mij op 22.50 euro maar weet het niet zeker.

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor de info

      --------------------------------
      1.) Geldof variant
      --------------------------------
      De kooitjes die ik zag (vermoedelijk type "Geldof") zagen er heel goed uit.
      Heel strak en erg netjes. Ik kon geen enkele beschadiging aan de toplagen
      ontdekken. Ze zagen er heel erg solide uit. Vond alleen de deurtjes minder
      strak dan de uitvoering van Heesackers. Het stukje draadijzer dat men gebruikt
      om het deurtje af te sluiten lijkt dan wel authentiek, het doet afbreuk aan het
      geheel. Het ziet er namelijk erg ONstrak uit op een verder erg strakke kooi.

      #Overall lijkt (mij persoonlijk) dit de betere kooi

      Prijs € 17,99 excl. verzend kosten

      #Opmerking:
      Er wordt zo nu en dan melding gemaakt van een loslatende / niet krasvaste zwarte laag.
      Heeft iemand ervaring met de nieuwste types welke dit niet meer zouden doen?

      --------------------------------
      2.) Heesackers variant
      --------------------------------
      De Heesacker kooitjes zagen er ook strak uit. Wel veel dunner materiaal.
      Wat ook opviel was dat veel kooitjes bij de deurtjes zwarte tape als "scharnier"
      hadden. Ik kon niet ontdekken of dat een "standaard" was of een "reparatie".
      De magneetsluiting van de deurtjes is heel erg mooi !
      Vooral voor de houders van kromsnavels (zoals Forpussen) een uitkomt.

      # Overall oogt deze kooi wat iel qua materiaal keuze en de scharnier-oplossing
      LIJKT wat te simpel
      .
      Prijs € 22,50 excl. verzend kosten


      Voorlopige conclusie
      In een ideale wereld zou ik graag een Geldof kooi hebben met een Heesacker
      magneetsluiting
      Pieter G. van der Ploeg
      Kweeknummer - 6NUM
      E - pgvdploeg @ gmail.com

      Opmerking


      • #4
        Goeie info, Pieter. Ik houd het overigens eerst maar bij de huidige houten kooi.
        Deze is trouwens inmiddels wel aan enige renovatie toe: een achterwandje zonder vaste stokken zou al een hele verbetering zijn. Gewoon steekprikken in het frontje. Deze er even uithalen als een een vogels moet pakken. Geen gemodder tussen de stokken meer.

        gr
        Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          vandaag staan er al weer nieuwe kooitjes op van kunststof.
          bij Heesakkers, het type opvouwbaar...?
          Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

          Opmerking


          • #6
            Hans:
            Het verwijderbaar maken van zitstokken is inderdaad iets wat veel beter zou zijn. 100% mee eens.
            Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen. Samen brainstormen en knutselen doet wonderen.

            Crest:
            De opvouwbare variant is leuk voor het opkooien voorafgaand aan de TT. Op de TT zelf zijn deze
            kooien bij mijn weten niet toegestaan.
            Pieter G. van der Ploeg
            Kweeknummer - 6NUM
            E - pgvdploeg @ gmail.com

            Opmerking


            • #7
              kooien

              Beste iedereen,

              Ik heb ervaring met de TT kooien van Heesakkers, ik vind ze super, lekker ligt en kleuren op een TT (onder tlverlichting)echt spierwit op! Als je er een aantal tegelijk koopt krijg je nog korting ook!
              Ik kan ze iedereen aanraden! Ik heb zelf complimenten gekregen van andere vogel liefhebbers!

              een plus punt is zeker de magneetsluiting en tape is daar helemaal niet bij nodig.

              Met vriendelijke groeten,

              J.J. Schevers

              Opmerking


              • #8
                Wij hebben er nu 2 gekocht. ( bij Geldof)

                Er is er nu al eentje een beetje kapot.
                Kunstof word na een paar jaar tijd geel.
                Dus wij gaan niet gelijk overschakelen op kunststof, en proberen ze eerst uit.
                Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

                Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

                Opmerking


                • #9
                  Hoi,

                  Hennie Heesakkers, geef garantie op geel worden. Maar het is wel verstandig om eerst te proberen!
                  Met vriendelijke groeten,

                  J.J. Schevers

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door pgvdploeg
                    --------------------------------
                    1.) Geldof variant
                    Groetjes Karin

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo allemaal,

                      Gisteren op de tt in Zutphen geweest, was leuk om weer rond te lopen.
                      Je haald de kunststof kooien er zo uit, de kooien leken wel blauw wit maar
                      toch vergeleken met de standaard kooien waar het wit al snel geel lijkt,
                      komen de vogels veel beter uit in de kunststof kooien.
                      Ik moet wel zeggen dat het licht misschien niet optimaal was maar mijn voorkeur
                      gaat echt uit naar de kunststof kooien.

                      gr. Ben
                      Groeten, Ben

                      Opmerking

                      Working...
                      X