Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse meeuw mannetje?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse meeuw mannetje?

    Ik had 3 japanse meeuwtjes toen heb ik er een popje bij gekocht en 1 man apart gezet voor de verkoop. Maar nu heb ik even op zitten letten en de 2 mannen die ik eerst had fluiten mooi en zelfde deuntje, maar nu zit het andere japanse meeuwtje ook steeds meer te fluiten maar het is wel een heel ander deuntje wat die zingt. Is het dan alnog een mannetje of fluiten popjes ook?
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    Als de vogeltjes echt een deuntje fluiten, ongeacht wat voor deuntje, want elk vogeltje zingt anders en ze 'dansen' erbij, door de nek uit te strekken, de kont naar beneden te drukken en heen en weer te draaien van links naar erechts..... dan is het een ventje.

    popjes doen alleen maar "Priet! Priet!", maar mannen maken echt een deuntje, hoe zacht of anders ook.
    Maar dat dansen erbij is helemaal duidelijk.

    Ik heb 1 mannetje die nauwelijks hoorbaar geluid maakt als hij zingt. heel af en toe klinkt er een zachte piep doorheen, maar die danst ook.... en die heeft toch een mooie babe kunnen strikken.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #3
      Oke dat is goed om te weten dat ik nu dus met 3 mannetjes zit :S
      Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

      Opmerking


      • #4
        Kan goed gaan hoor, 3 mannen bij elkaar. Of je zoekt er 3 vrouwtjes bij, gezellig.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          Inderdaad, zoals troetelduifje zegt, ze zingen soms heel verschillend. Ik heb er onlangs ook zes gehaald en er blijken ook alweer vier mannen bij te zitten. Soms beginnen ze direkt te zingen, maar het kan ook enkele weken duren (vooral als ze allemaal samen zitten) Ik vind persoonlijk het gemakkelijkst allemaal meeuwtjes te nemen die bij de kweker nog niet gezongen hebben, dan blijken er achteraf meestal zowieso toch nog enkele mannen bij te zitten.
          grtjs

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door arickx
            Soms beginnen ze direkt te zingen, maar het kan ook enkele weken duren (vooral als ze allemaal samen zitten)
            Oorspronkelijk geplaatst door arickx
            Ik vind persoonlijk het gemakkelijkst allemaal meeuwtjes te nemen die bij de kweker nog niet gezongen hebben, dan blijken er achteraf meestal zowieso toch nog enkele mannen bij te zitten.
            Dat is best een goede tip, die gaan we onthouden.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking

            Working...
            X