Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grijze Roodstaart Bang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Grijze Roodstaart Bang

    Hoi allemaal,

    Al een tijdje ben ik in het bezit van een koppel grijze roodstaarten.
    Maar deze hebben zo'n schrik dat ze steeds in hun broedblok gaan zitten
    wanneer ik voor dat ik al binnenkom. Wat moet ik doen om hun kalm te krijgen en ze vertrouwen te geven zodat ze op een rustige wanneer overgaan tot broeden. Hierbij wil ik geen reactie's van mensen die zeggen dat je gewoon geduld moet hebben, want mijn Bonte boeren beginnen dit gedrag ook al te tonen

    Alvast bedankt...

  • #2
    De vogels laten weten dat je er aan komt ,door ze te begroeten ,ofzo ,,al ruimschoots voor ze je kunnen zien.
    Wat meer tijd bij de vogels in de buurt doorbrengen.,en praaten tegen ze.
    Als je wat in de kooi moet doen ,dit zo rustg mogelijk doen ,en zeker niet alle dagen in de broedblokken gaan kijken.

    Opmerking


    • #3
      Ik klop altijd even op de deur voor ik het vogelverblijf binnen ga.
      Ook ga ik wel eens gewoon een uurtje bij de vogels zitten, de meesten worden vanzelf nieuwsgierig en komen kijken. Als je ze dan een stuk fruit geeft dan gaan ze je vanzelf zien als iets goeds dat eten komt brengen.
      Ook ben ik continu aan het praten als ik ze aan het voeren/ schoonmaken ben.

      Sommige mensen verklaren me voor gek dat ik zo met mn vogels omga, maar ik heb wel heel rustige vogels. Sommige eten uit mijn hand, met name de bonte boeren, andere net niet maar komen wel heel dicht bij.
      Blijf zelf ook rustig maak geen wilde bewegingen en geen onverwachte geluiden.
      Ga ook eens bij jezelf na wat voor een kleur jas je draagt, als ik een rode jas aan heb worden de papegaaien helemaal gek. Dus draag ik die niet meer.

      Opmerking


      • #4
        Ik heb het met me pyrrhuras ook gehad
        En omdat die in hun blok slapen
        Hing het blok gelijk de zelfde dag toen ik ze ging
        Halen en omdat alles niew was gingennze ook gelijk
        Het blok in hen een paar maanden het blok dicht gemaakt
        Zodat ze me toch leerden kennen
        En nu gaat het goed zodra ze merken dat ik
        In de buurt ben blijven ze schreeuwen tot
        Ik ze wat lkkrs geef

        Opmerking

        Working...
        X