Mededeling

Collapse
No announcement yet.

licht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • licht

    Welke tl lampen moet ik hebben als ik mijn geel intensiefe en geel schimmels goed wil zien. Wil de zelfde lampen die ze ook op de tt hebben.
    Is dat niet de tld 95 van Philips? ik weet het niet meer zeker.

  • #2
    Tld 950 ,,of beter 965.
    Deze lampen geven het meest natuurlijke licht.

    Opmerking


    • #3
      Ik moest even snel een Tl-buis vervangen en kocht bij Gamma
      een Philips TL-D 36W 3350lm 120cm 4' cool white 840.

      Geeft lekker licht,maar wat betekent het eigenlijk allemaal.
      Staat de D voor dimbaar?
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        licht

        Philips TL-D lampen zijn TL-buizen met een doorsnede van 26mm en lampvoet G13, op dit moment de meestgebruikte TL buizen.
        De lichtopbrengst is hier 3350 lumen. 120 cm lang.
        Hoe hoger het getal hoe witter en hoe meer licht gegeven wordt, een 950 of 965 geeft witter, meer "licht" dan een 840 en voor zover ik weet zijn die het meest recent ontwikkeld.
        De D staat voor de dikte van de buis en de aansluiting in de TL-armentuur.
        Er is dimapparatuur in de handel voor TL-buizen.
        Het licht in je nachthok hangt sterk samen met de kleur van je vloer en wanden. Heb je bijvoorbeeld witte wanden dan kun je makkelijk uit met een lamp met minder "witte" opbrengst, dus een lager getal. Zoek met verstand een lamp uit, ga niet er op uit voor het hoogste getal, anders is het mogelijk dat je met een zonnebril op je kanaries in de hokken moet gaan opzoeken.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door da8
          Philips TL-D lampen zijn TL-buizen met een doorsnede van 26mm en lampvoet G13, op dit moment de meestgebruikte TL buizen.
          De lichtopbrengst is hier 3350 lumen. 120 cm lang.
          Hoe hoger het getal hoe witter en hoe meer licht gegeven wordt, een 950 of 965 geeft witter, meer "licht" dan een 840 en voor zover ik weet zijn die het meest recent ontwikkeld.
          De D staat voor de dikte van de buis en de aansluiting in de TL-armentuur.
          Er is dimapparatuur in de handel voor TL-buizen.
          Het licht in je nachthok hangt sterk samen met de kleur van je vloer en wanden. Heb je bijvoorbeeld witte wanden dan kun je makkelijk uit met een lamp met minder "witte" opbrengst, dus een lager getal. Zoek met verstand een lamp uit, ga niet er op uit voor het hoogste getal, anders is het mogelijk dat je met een zonnebril op je kanaries in de hokken moet gaan opzoeken.
          Hartelijk dank voor de toelichting.
          Het licht bevalt me heel goed,vooral ook omdat mijn kooien wit zijn
          en achter een aantal kooien wit plastic tegen de muur is aangebracht.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Hoi Tominjo

            Het beste licht voor je vogels is daglicht en (100 hrz) dan zien de vogels het knipperen van de TL lamp niet meer.
            Op de vogelmarkt staat een verkoper die verkoopt een vervanger van de gewone lamp (50hrz) naar 100hrz en dan moet je de starter er uit halen.
            Dan word het een TL 5 lamp heet dat.

            Webs.com is per 31 augustus 2023 gesloten. Lees wat dit betekent voor jouw website en hoe je die kunt verhuizen naar een andere provider.


            Gr Rooie Theo

            Opmerking


            • #7
              In de verlichting van de keurtafels zit kleur 96 of hoger.
              In de kooi kun je deze ook plaatsen (philips 965) of bv de osram biolux.
              Beide lampen hebben een hoge kleurtemperatuur (K = Kelvin) van 6500 K.
              Dit is nodig om het daglicht na te bootsen en zorgt voor het broedrijp worden.
              Er zijn ook al led t.l.-lampen te koop die deze hoge kleurtemperatuur hebben.
              Deze zijn zeer energie zuinig, hebben ook kleur 96 en lange levensduur.
              Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Crest
                In de verlichting van de keurtafels zit kleur 96 of hoger.
                In de kooi kun je deze ook plaatsen (philips 965) of bv de osram biolux.
                Beide lampen hebben een hoge kleurtemperatuur (K = Kelvin) van 6500 K.
                Dit is nodig om het daglicht na te bootsen en zorgt voor het broedrijp worden.
                Er zijn ook al led t.l.-lampen te koop die deze hoge kleurtemperatuur hebben.
                Deze zijn zeer energie zuinig, hebben ook kleur 96 en lange levensduur.
                L.E.D tl buizen zijn niet goedkoop,wij gebruiken ze in het koelhuis waar ik werk en die kosten gauw 100 euro per stuk,zijn dan wel de grotere maten maar toch.
                Mvg,
                Kingfisher.

                Opmerking


                • #9
                  ik weet dat deze de helft kosten, incl garantie
                  Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Crest
                    ik weet dat deze de helft kosten, incl garantie
                    Dat scheelt aanzienlijk maar ik ben voorlopig nog niet om,zou er zelf dan 6 nodig hebben en 300 euro voor een paar lampen is me te gek.
                    Wacht nog wel even,led tl zal komende tijd nog wel in prijs dalen.
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      Mijn vermoeden is dat die T5 buisjes in zo'n soort van adapter voor in een T8 (TLD) montuur in feite er voor zorgen dat de installatie als geheel niet meer voldoet aan de wettelijke eisen.

                      Beide apparaten hebben o.a. hun eigen CE-keurmerk en door 1 van deze apparaten anders te gaan gebruiken dan waar ze voor bestemd waren vervalt ieder recht op aanspraak voor een fabrikant.
                      Ook een verzekeringsmaatschappij zal dit, indien zij dat mogelijk achten, aan kunnen grijpen om bijv. niet uit te keren bij een brand o.i.d.

                      Ook aan de hoeveelheid en soort licht durf ik te twijfelen of deze wel voldoen voor onze vogels.
                      Net als de ledlampen waar niet alleen de prijs niet van gunstig is maar ook de kwaliteit licht welke nodig is mankeerd nog al wat aan.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ele
                        Mijn vermoeden is dat die T5 buisjes in zo'n soort van adapter voor in een T8 (TLD) montuur in feite zorgen dat de installatie als geheel niet meer voldoet aan de wettelijke eisen.

                        Beide apparaten hebben o.a. hun eigen CE-keurmerk en door 1 van deze apparaten anders te gaan gebruiken dan waar ze voor bestemd waren vervalt ieder recht op aanspraak voor een fabrikant.
                        Ook een verzekeringsmaatschappij zal dit, indien zij dat mogelijk achten, aan kunnen grijpen om bijv. niet uit te keren bij een brand o.i.d.

                        Ook aan de hoeveelheid en soort licht durf ik te twijfelen of deze wel voldoen voor onze vogels.
                        Net als de ledlampen waar niet alleen de prijs niet van gunstig is maar ook de kwaliteit licht welke nodig is mankeerd nog al wat aan.
                        Het bovenstaande werpt een nieuw licht op "licht".
                        Dat is duidelijk.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          Als je T5 lampen wilt gebruiken kun je natuurlijk ook de bijbehorende T5 armaturen aanschaffen.Ik weet niet of in T5 ook kleur 965 leverbaar is.

                          Maar T5 geeft het zelfde licht als een T8 (normale tl ) ,mits ook de kleurnummers gelijk zijn. Maar T5 is niet in zo veel kleuren te krijgen als T8.
                          T5 geeft iets meer lumen per watt ,maar dat scheelt echt niet zo veel als soms beweerd wordt.

                          Als je denkt dat het flikkeren van de tl schadelijk voor de vogels is ,kun je HF T8 gebruiken met bijbehorende HF armaturen.

                          Opmerking


                          • #14
                            licht

                            jullie moeten gewoon starter loze tl lampen nemen.
                            deze zijn er ook met dag licht en ze zijn 80 tot 120 cm lang ,
                            ze zijn ook maar 4cm hoog. en ze zijn koppelbaar aan elkaar.
                            ze gebruiken ze ook wel onder keuken kastjes.
                            en ze zijn af en toe te koop bij de lidl en een dieren speciaalzaak heeft ze ook.
                            de prijs is rond de 15 tot 20 euro per stuk.
                            mvg. steven 1949

                            Opmerking


                            • #15
                              Een Tl lamp geeft normaal een stroboscopisch effect dat mensen niet zien, zouden kanaries die wel kunnen waarnemen?
                              http://dewittn17.skyrock.com/

                              Opmerking

                              Working...
                              X