Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gaat deze kruising soms?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gaat deze kruising soms?

    ik probeer mooie kruisingen met padda's te kweken .
    Voor volgend jaar ga ik al spitsstaartamadine x padda.

    Maar gaat deze kruising ook?
    bandvink x padda


    welke kruisingen gaan nog met spitsstaartamadine en met padda's ( geen kruisingen met zebravink , zilverbek en japanse meeuw)


    mvg

  • #2
    hoi

    wat is in hemelsnaanm het nut er van
    laat de vogels zuiver en rotzooi niet maar wat aan

    Opmerking


    • #3
      ik ben het helemaal eens met barraband het heeft helemaal geen nut om bastaarden te kweken misschien vind je het leuk en geeft het een kick maar het is serieus niet goed om bastaarden te kweken je kunt beter die energie en tijd stoppen in het kweken van 100% zuivere vogels. daarbij niet erkende bastaarden raak je aan de straat stenen nog niet kwijt en dus kun je ook je bestand niet verder uit bereiden het brengt zo op die manier veel ellende met zich mee

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Mitho blijft maar orienteren, ben een beetje bang dat het niet veel zal gaan worden, als je te veel wilt.

          Opmerking


          • #6
            bastaard

            probeer eerst maar eens zuivere vogels te kweken

            Opmerking


            • #7
              willen degene die niet van bastaarden kweken houden, dez topics links laten liggen of in iedergeval niet reageren, ieder zijn hobby.

              Mitho,
              helaas kan ik je niet helpen zelf kweek ik cultuurvogels en soms bastaarden met cultuurvogels. van tropen weet ik weinig tot niets af.
              www.fretteren.eu

              Opmerking


              • #8
                bastaard

                en waarom zou ik niet mogen reageren hier
                daar is een forum toch voor

                Opmerking


                • #9
                  oke u/jij hebt gelijk. ik ben weer verdwenen

                  oja, dit wil ik wel nog even kwijt, mij interesseren kromsnavels geen hol, maar ik lig daar ook niet te zeiken, omdat ik er niet van hou.
                  www.fretteren.eu

                  Opmerking


                  • #10
                    bastaard

                    hoe wil jij nou weten wat ik kweek

                    en we hebben het niet over kromsnavel s maar over het algemeen
                    om de soorten zuiver te houden

                    hou het netjes

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb dit nog nooit gezien

                      Ik zou zeggen, gewoon proberen mitho.

                      @Barraband: Ik begrijp je frustratie wel een beetje maar laat iedereen zijn hobby toch beleven op zijn manier. Leef en laat Leven.

                      Leuk om eens te zien wat er allemaal kan maar zelf zou ik het nooit doen.
                      Waarom . Ik probeer al zuiver exoten te kweken en dat is voor mij moeilijk genoeg


                      Succes alvast met nieuwe combinatie(s)
                      Greetz Leffe

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik vraag me toch af waarom er hier altijd weer die discussie ontstaat over het hoe en waarom van bastaarden. Je kan je ook af vragen wat het nut is van het kweken van engelse grasparkieten of gefriseerde kanaries of noem nog maar zoiets, in mijn ogen ook niet bepaald soortzuiver meer in die zin dat ze niet meer op de wildvorm lijken. Bovendien worden de zebravinken er ook niet mooier op nu de standaard lijkt te zijn dat ze bijna net zo groot moeten zijn als een kanarie.
                        Als je bastaarden wilt kweken ga je gang maar kruis dan niet nauw verwante soorten met elkaar zodat er inderdaad vervuiling ontstaat en er onzuivere exemplaren op de markt komen. De meeste bastaarden zijn steriel dus ontstaat er verder ook geen onzuivere lijnen. Bastaarden kunnen heel erg mooi zijn en wel degelijk een toevoeging voor onze hobby. En inderdaad zijn bastaarden moeilijk verkoopbaar maar wat zou dat? Het is onze hobby, niet onze broodwinning.

                        Nu de antwoord op de vraag: kijk eens op deze link: http://www.goudengids-shopping.be/ca...&did=180&lng=0kan je een idee opdoen
                        Make birds not war.

                        Opmerking


                        • #13
                          Met Ivo's reactie ben ik het eens. Het is tenslotte een hobby. Als iemand er genot in vind kruisingen te kweken moet iemand anders hem dan in de weg staan of zijn mening opschotelen?
                          Ik heb het geluk gehad vele vogels in het wild te zien in oa Afrika, Zuid Amerika en Australie. Als ik dan terugkijk dan hoeft kruisingen of mutaties voor mij ook niet zo nodig. Vooral niet na de Gould amadine telling in Wyndham WA in vergelijking met die uitgewassen mutaties die er nu beschilkaar zijn.
                          Maar met alles in het leven is my line."Live and let live"

                          En nu terug op topic:"gaat deze kruising?

                          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door mitho
                              ik probeer mooie kruisingen met padda's te kweken .
                              Voor volgend jaar ga ik al spitsstaartamadine x padda.

                              Maar gaat deze kruising ook?
                              bandvink x padda


                              welke kruisingen gaan nog met spitsstaartamadine en met padda's ( geen kruisingen met zebravink , zilverbek en japanse meeuw)


                              mvg

                              Zou ik zeker eens proberen. Ik zal dit weekend een kruising van loodbekje met een padda. Zeer mooi vogeltje.
                              Zal eens kijken in mijn boekje van die tt of er nog meer waren met deze combinaties.
                              http://dewittn17.skyrock.com/

                              Opmerking

                              Working...
                              X