PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe erbij zetten

linda
02-10-2011, 19:50
ik heb een binnenvoliere en sinds kort heb ik twee nestjes japanse meeuwtjes.
die zijn 23 september uit t ei gekomen.volgens mij een nest van 4 en 5
dus nu een week oud.
maar ik heb een koppeltje gekocht licht bruine japanse meeuwtjes
alleen die zitten naast de voliere in een grote kooi.
want ik durf ze niet erbij te zetten omdat er jonkies zijn.
wie weet wanneer t wel kan???

Hans de Vries
02-10-2011, 22:10
Ik zou nog even wachten tot de jongen zijn uitgevlogen en zelfstandig kunnen eten. Nieuwe vogels geeft altijd wat onrust in de tent.

Hans

linda
07-10-2011, 17:43
ik wil met trots zeggen dat ik van twee nestjes
7 zwarte heb
en een muurbloempje kijk maar

Troetelduifje
07-10-2011, 18:35
Ik heb ze vanmiddag live gezien, ze zijn schattig, Linda, vooral natuurlijk die witte.

gefeliciteerd!

Ton Koek
08-10-2011, 00:46
Terecht trots, erg mooi resultaat.

Troetelduifje
08-10-2011, 15:41
Ton, die witte heeft zwarte oogjes hebben we gezien. Dan is het geen albino toch? Is dit dan echt gewoon een witte? De ouders zijn allemaal donkerbruin en 1 donkerroodbruin.

Nu weet ik dat donker toch licht bij zich kan dragen; mijn man en ik hebben bruine ogen en 1 van onze kinderen heeft blauwe ogen, van mijn vader en mijn man zijn moeder doorgegeven.

Maar dit witte jong kan dus niet ineens nog lichtbruine veren krijgen ofzo? Dit blijft wit?

Ton Koek
08-10-2011, 23:49
Ik heb van mutaties erg weinig kaas gegeten, het lijkt me dat dit een echte witte is, maar hopelijk gaat een kenner je verder helpen.

Troetelduifje
21-10-2011, 11:02
namens Linda even een foto ter update:
http://img854.imageshack.us/img854/6696/linda11.jpg

Ik denk dat die witte gewoon albino is, gezien de kleur (of gebrek aan) van de snavel.

Als ze hiermee verder zou kweken, zouden de jongen gewoon donker worden, toch?

Hans de Vries
21-10-2011, 13:11
Een echte witte..... geen albino. En ze kan er gewoon mee gaan kweken, over een maand of 11, 12.

gr
Hans

jeffrey siemerink
21-10-2011, 13:29
als je met een witte gaaty kweken komen er dan ook witten uit of komen er gewoon normale kleuren uit? ik vind dit wil interesant om te weten.

vandurenj
21-10-2011, 16:49
de vader is split wit en de jonge witte is een popje

Troetelduifje
21-10-2011, 18:01
Toch gewoon een witte? Tja, ze had ook al gewoon zwarte oogjes, maar die snavel vond ik zo licht.... leuk hoor! de enige uit 2 nesten.

Waaraan kun je zien dat het een popje is?

We hebben de 2 nesten aparte ringen gegeven om de nesten goed uit elkaar te kunnen houden, dus zou dit popje gewoon met 1 jong van het andere nest gekoppeld kunnen worden? Of is het beter er een witte tegenaan te zetten? Of in elk geval een lichtere kleur?

Heel grappig, want de andere jongen en oudervogels zijn allemaal donkerbruin.

Hans de Vries
21-10-2011, 23:39
de vader is split wit en de jonge witte is een popje

Nou...... is dat wel zo? Ik kweek witte mannen en poppen uit vogels welke split voor wit zijn.....

gr
Hans.

linda
28-10-2011, 19:54
morgen de groote dag
dan gaat de jongen eruit en in een andere kooi totdat ze opgehaald worden
en de twee nieuwe gaan er morgen in
leuke vooruitzicht

Troetelduifje
28-10-2011, 19:55
Jaja.... en ik kan ze voor je gaan vangen. hahahahaha :D

Doe het graag hoor hihi. :p

linda
02-11-2011, 20:05
hoe kan ik de nagels van japanse meeuwtjes kort houden ze zitten nm binnen

gr linda:help

natuurkweker
03-11-2011, 09:26
een kamer voliere is toch nooit zo heel erg groot 2 nesten van 4 a 5 jongen plus de ouders zitten er al minstens 16 vogels in de voliere en je wild er nog een koppel erbij zetten??
mag ik vragen hoe groot je voliere is ?

linda
03-11-2011, 14:43
hoi de jongen zijn al weg ik vroeg alleen over de nageltjes
gr linda

Troetelduifje
03-11-2011, 16:33
een kamer voliere is toch nooit zo heel erg groot 2 nesten van 4 a 5 jongen plus de ouders zitten er al minstens 16 vogels in de voliere en je wild er nog een koppel erbij zetten??
mag ik vragen hoe groot je voliere is ?

Het was de bedoeling dat er van de hele club maar 4 overbleven, waar ze dan het lichte koppel bij wilde zetten.
Nu zijn er nog maar 6 Japjes in de kooi. Ruimte zat!

En nu maar sparen voor zo'n brede *kwijl*-kooi, hè, linda?

Dat van die nagels weet ik ook niet.

Ik weet wel dat Japjes snel lange nagels hebben, maar wat daaraan te doen?? geen idee. Knippen gaan niet zo handig heb ik wel gemerkt.

natuurkweker
03-11-2011, 16:58
ik knip de nagels altijd met een gewoon nagel knippertje het leven kun je goed zien pak een bureau lamp en houd hem daaronder dan zie je het goed
twijfel je nog pak je het nog een stukje langer .
geen problemen mee
misschien woont er iemand hier van forum bij je in de buurt die je misschien wel wil komen helpen?
weet niet waar je vandaan komt?