Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Draaitafeltjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Draaitafeltjes

    Hoi allemaal,

    De meeste onder ons zullen wel beschikken over draaitafeltjes om
    onze maatjes te verzorgen.
    Hierover heb ik een vraagje, af en toe morsen ze wat, wat een licht groen
    laagje op het draaitafeltje brengt....
    Nu is mijn vraag, hoe kan ik dat het best reinigen ???
    Ik dacht aan lauw water met een scheutje jawel ??

    Graag snelle reactie

    Alvast bedankt ...

  • #2
    geen jawel gebruiken bij je vogels dit spul is iets te sterk niet alleen de schoonmaak maar ook de geur .
    ik zou het niet doen gebruik gewoon dettol

    Opmerking


    • #3
      gewoon een lauw sopje met een alles reiniger (die van die amsterdamse voetbalclub ) en dan om te ontsmetten een ander sopje met chloor en daar na goed afspoelen en dan is alles weer schoon en fris,

      zo en nu lekker soppen

      groeten Flip

      Opmerking


      • #4
        Geen chloor ,,dat is hetzelfde als jawel.
        Is een bleekmiddel en niet eens om te ontsmetten.
        Zelfs in de proffesionele schoonmaak mag geen chloor meer worden gebruikt.

        Gewoon schoonmaken met warm water met normaal afwasmiddel.
        Eventueel schoonmaakazijn.

        Opmerking


        • #5
          en detol is dat niet wat? dit gebruiken ze tegen woordig wel veel , ook in kinderpeuter speelzalen.

          Opmerking


          • #6
            Afwasmiddel ?

            Hieronder versta ik Dreft ?
            Daarna goed afspoelen

            ...

            Opmerking


            • #7
              Hallo

              Draaiplateau schoonmaken met Eucalyptusreiniger .

              Gebruik zelf voor alle dingen die schoongemaakt moeten worden in volieres en broedkooien Eucalyptus reiniger die ik verdun in een drukspuit en met een microvezel doek nawrijf .

              Zelfs tegels die slecht te reinigen waren door aangekoekte mest ( vloer ) had ik zo schoon .

              Volieregaas wat nieuw is maak ik ook schoon met zelfde spul zodat vetaanslag verdwenen is .

              Vind het ideaal spul en ruikt lekker fris .

              Paul

              Opmerking


              • #8
                Mag Dreft oook ???

                Opmerking


                • #9
                  Hoi,

                  Ik zie dat je al een heel aantal bruikbare tips hebt gehad..
                  Even ter aanvulling van mijn kant, ik gebruik voor het schoonmaken van mijn voer en waterbakjes, al een aantal jaar Andy, allesreiniger. Gewoon goed afspoelen, en de boel is weer schoon, en het ruikt nog lekker fris ook.
                  Volgens mij kan je Dreft ook gewoon gebruiken, nadeel vind ik alleen dat afwasmiddel heel erg schuimt, zodat je heel veel water moet gebruiken om alle sop uit de hoekjes te krijgen.
                  Met het middel wat ik gebruik heb ik iig een hele goede ervaring, maar ook bovenstaande middelen zullen best werken.
                  En als je het niet vertrouwd koop je gewoon een dierenhokreiniger bij de dierenwinkel, dat is vaak biologisch afbreekbaar of zoiets, iig diervriendelijk, maar wel prijzig..

                  Groeten, Harm

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo

                    Aanvulling op mijn vorige reactie .

                    Eucalyptes reiniger is een biologisch produkt en onschadelijk ook als je die niet naspoelt en bij verstuiven in zo'n plantenspuit is het niet schadelijk bij voldoende verdunning met water komt ook wel over mijn vogels heen zonder problemen .

                    Zijn verschillende bedrijven zoals koudijs die het leveren

                    Je kunt ook citronella gebruiken op dezelfde wijze als eucalyptusreiniger kost bijna niks ( action )

                    Paul

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                      Geen chloor ,,dat is hetzelfde als jawel.
                      Is een bleekmiddel en niet eens om te ontsmetten.
                      Zelfs in de proffesionele schoonmaak mag geen chloor meer worden gebruikt.

                      Gewoon schoonmaken met warm water met normaal afwasmiddel.
                      Eventueel schoonmaakazijn.
                      chloor ontsmet zeker wel als je de ondergrond eerst maar schoon maakt
                      Halamid wordt toch ook gebruikt om te ontsmetten en wat zou dat voor een spul zijn gewoon een chlooroplossing. En dat het niet meer door schoonmakers gebruikt mag worden dat wil niet zeggen dat het niet goed is, daar moet alles milieu vriendelijk zijn maar schoon wordt het ook niet (vind ik) en het kan bij verkeerd gebruik wel eens verkeerd uitpakken en daarom mogen ze het niet meer gebruiken.

                      Opmerking

                      Working...
                      X