Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hymalayan Amadines?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hymalayan Amadines?

    Sorry hoor... maar ben ik nou gek, of zijn dit gewoon japanse meeuwtjes:

    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Rustig maar, je bent niet gek! Je hebt gelijk.
    mvrgr

    Piet

    Opmerking


    • #3
      dacht ik al. heb ik die verkoper ook gemaild: Gewoon JM, wel hele mooie JM, maar gewoon JM die je voor een paar euro bij elke dierenwinkel kunt krijgen......
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        Ze lijken ook wel op muskaatvinken heb er net een koppel van op mp staan blijven mooie dieren
        Groetjes van marco

        Opmerking


        • #5
          Muskaatvink:



          japanse meeuw:



          Die van de advertentie zijn dus duidelijk japanse meeuw.

          hoe dan ook: Het zijn echt geen Hymalaian amadines:

          Volgens mij bestaat de Hymalaian Amadine niet eens, want bij google krijg je alleen anderssoortige amadines te zien, zoals deze roodkop amadine hier beneden, die dan nog het meeste lijkt op het hierboven getoonde Japanse meeuwtje.

          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
            Muskaatvink:



            japanse meeuw:



            Die van de advertentie zijn dus duidelijk japanse meeuw.

            hoe dan ook: Het zijn echt geen Hymalaian amadines:

            Volgens mij bestaat de Hymalaian Amadine niet eens, want bij google krijg je alleen anderssoortige amadines te zien, zoals deze roodkop amadine hier beneden, die dan nog het meeste lijkt op het hierboven getoonde Japanse meeuwtje.

            Dat heb je goed gezien. Dit soort bestaat ook niet en is een fantasie naam van een of andere verkoper die op een snelle en goedkope manier zijn vogels wil slijten. Alleen is een dergelijk handels praktijk niet eerlijk en misleidend. Wat ik wel vermoed dat er sprake kan zijn met het inkruisen ooit door de muskaatvink. Je ziet ook best wel overeenkomsten.
            Jo

            Opmerking


            • #7
              Ik heb de advertentie gemeld bij Marktplaats als "misleidend".

              Opmerking


              • #8
                Even afgezien van dit allemaal.... ik vind dit wel erg mooie JAPANSE MEEUWTJES. Zou er best een koppel van willen hebben MAAR.... zeker niet van deze kweker.

                OF hij misleidt kopers en wil enkel geld verdienen.
                OF hij is zelf misleid en weet niet echt wat dit zijn en is dus een prutkweker.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                  Even afgezien van dit allemaal.... ik vind dit wel erg mooie JAPANSE MEEUWTJES. Zou er best een koppel van willen hebben MAAR.... zeker niet van deze kweker.

                  OF hij misleidt kopers en wil enkel geld verdienen.
                  OF hij is zelf misleid en weet niet echt wat dit zijn en is dus een prutkweker.
                  Die afbeelding bij de advertenties is de eerste de beste foto van internet die je te zien krijgt als je bij google japanse meeuwtjes intypt. Dus zijn vogels zullen er ook wel niet zo uitzien. Ook is de titel gewoon bedrog, dus ik heb de advertentie ook gemeld als misleidend. Het is gewoon een oplichter, en daar hoe ik niet van

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                    Even afgezien van dit allemaal.... ik vind dit wel erg mooie JAPANSE MEEUWTJES. Zou er best een koppel van willen hebben MAAR.... zeker niet van deze kweker.

                    OF hij misleidt kopers en wil enkel geld verdienen.
                    OF hij is zelf misleid en weet niet echt wat dit zijn en is dus een prutkweker.
                    Gewoon even via de japanse meeuwen club contact zoeken en er zijn genoeg kwekers van zwartbruine meeuwen dus daar zul je best contact kunnen leggen met serieuze kwekers.
                    Mvg,
                    Kingfisher.

                    Opmerking


                    • #11
                      Nou, ik kom deze kleurslag nog wel eens tegen bij fokkers bij ons in de buurt en ben momenteel niet van plan iets bij te kopen. (Was zoveel niet van plan, maar heb inmiddels een huis vol dieren, een hok vol vogels en en vijver vol vissen.)

                      De advertentie staat er nog steeds, ook ik heb nu een berichtje gestuurd dat dit oplichterij is.
                      De adverteerder reageert uiteraard ook niet op mijn mail.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
                        Dat heb je goed gezien. Dit soort bestaat ook niet en is een fantasie naam van een of andere verkoper die op een snelle en goedkope manier zijn vogels wil slijten. Alleen is een dergelijk handels praktijk niet eerlijk en misleidend. Wat ik wel vermoed dat er sprake kan zijn met het inkruisen ooit door de muskaatvink. Je ziet ook best wel overeenkomsten.
                        Dat zou je in eerste instantie wel zeggen...... maar de zwartbruine JM zoals wij die vandaag de dag kennen zijn afkomstig uit kruisingen van de JM met de witkopnon (Offerman) en zwartkopnon (Panjer).

                        gr
                        Hans.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          Fred Panjer,da's niet de eerste de beste die je daar noemt.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking


                          • #14
                            Japanse meeuw is altijd iets gekruist, want het komt in de wilde natuur niet voor.
                            maar deze kleur/ tekening is wel heel apart, zo met elk veertje een lijn en stip. net... nep.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

                            Opmerking


                            • #15
                              Nu biedt diezelfde persoon deze vogels aan te ruil voor een koppel heel dure vogels, of voor 30 euro per koppel.... voor japjes!!
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X