Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sirinus Sirinus x Sirinus canaria (timbrado)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Sirinus Sirinus x Sirinus canaria (timbrado)

    Dit jaar heb ik een paar hele mooie kruisingen gekweekt van cini x kanarie . Ik had nog een mooie cini man van 2009 en 2 tal timbrado poppen . Ik had al wat foto's op een andere post geplaatst bij : Bastaarden .

    Nu heb ik er wat foto's van genomen en zitten ze gelijk in de half-open voliere . Momenteel nog alleen met een Bruine sijs en waterslagerpop . Er komt nog 1 koppel europese putter's bij te zitten vanaf rui is beeindigd bij hen .

    Dan zitter er 3 koppel in half open voliere van 2m op 6m en 2 hoog , bepland voor de kweek in 2012 met De God's Wil natuurlijk .

    Als je kijkt op de foto zie je dat de beide kruisingen een gele stuit hebben , maar op de borst is dan de indicatie te zien dat het een man en pop zou zijn .

    Wat denken jullie ? is dit man en pop ?
    Wat denken jullie wat de kweek kansen zijn voor dit koppel (mochten ze waarlijk man en pop zijn ) mits ze uit de zelfde man komen maar niet uit zelfde pop komen ?

    Graag jullie mening en advies , dank !




  • #2
    Dit is de pop volgens mij :





    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Zou ook zeggen man en pop,stuitkleur is wel heel erg verschillend en ook de borstkleur en de kleurintensiteit van de vogel met de witte staartpen duidt mijns inziens op een man.
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5
          Volgens mij ook man en pop ,prachtige vogeltjes althans welke kleur had de timbrado pop.

          grtn

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Dest
            Volgens mij ook man en pop ,prachtige vogeltjes althans welke kleur had de timbrado pop.

            grtn
            Bijna zelfde als de wildkleur cini .

            Opmerking


            • #7
              Mening: Jammer
              Advies: Niet weer doen

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ele
                Mening: Jammer
                Advies: Niet weer doen
                Pas anders eens puntje 2&3 toe van je philosofie

                Opmerking


                • #9
                  Mijn uitgangspunt:
                  In de natuur zullen er weinig dieren geneigd zijn tot het kruisen met andere soorten. Dit bevordert namelijk de instanthouding van de soort niet en zal daarom vaak een dood spoor zijn.
                  (dit is een persoonlijke mening / uitgangspunt en betekent niet automatisch dat ik andersdenkenden zou willen "veroordelen" )


                  mvg Eelke

                  Opmerking


                  • #10
                    Is voor een paar jaar terug al gebeurd om andere kleuren in de cini te kweken,denk dat het ook opgaat voor deze paring.Na een paar generatie,s krijg je geen nakomelingen meer ,soort van genetisch slotje.

                    mvg eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,

                      Girlitz;
                      Is voor een paar jaar terug al gebeurd om andere kleuren in de cini te kweken,denk dat het ook opgaat voor deze paring. Na een paar generatie,s krijg je geen nakomelingen meer ,soort van genetisch slotje.
                      Klopt.
                      Ik herinner me dat er iemand was die probeerde om het "rood" vast te leggen in Serinus serinus
                      The proof of the pudding is in the eating

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                        Hallo,

                        "Waarom likt een hond aan z'n ballen?"......

                        die moeten ook schoon?

                        Opmerking


                        • #13
                          Er zijn 3 redenen voor het kweken van deze Kruisingen ,

                          1) omdat ik zekerheid wouw i.v.m. vruchtbaarheid van deze soort kruising . Dus pure nieuwschierigheid .

                          2) omdat de zuivere cini heel gevoelige vogels zijn voor in open voliere , dus door de kruising bekom je authomatisch een sterkere vogel voor in een buiten voliere . Ook bewust gekozen voor de timbrado die zelfde kleuren patroon heeft , om zo een kruising te hebben die bijna precies zelfde oogt als de zuivere cini .

                          3) omdat deze kruising ook heel goed de zang opneemt van wat je hen ook maar laat horen . en dit weer een streef doel was naar de perfecte zang .

                          Opmerking


                          • #14
                            kruisingen

                            Ach ik vind ieder zijn plezier, of het nu kruisingen zijn of niet.
                            ik heb ook een paar kanarie popen rondvliegen bij de mexicanen, en groenlingen.

                            gr wil

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ele
                              Mijn uitgangspunt:
                              In de natuur zullen er weinig dieren geneigd zijn tot het kruisen met andere soorten. Dit bevordert namelijk de instanthouding van de soort niet en zal daarom vaak een dood spoor zijn.
                              (dit is een persoonlijke mening / uitgangspunt en betekent niet automatisch dat ik andersdenkenden zou willen "veroordelen" )


                              mvg Eelke

                              Opmerking

                              Working...
                              X