Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleurafwijkende jongen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kleurafwijkende jongen

    Wie herkent het probleem dat kleurafwijkende jongen in het nest en / of na het uitvliegen niet of slecht gevoerd worden en wil dat met ons delen?

    Eventuele oplossingen welke u heeft geprobeerd, succesvol of niet, zijn ook hartelijk welkom.

    Voor een persoonlijke benadering mag u ook gebruik maken van het volgende email-adres: lichteffecten apestaartje hotmail.com



    bvd.


    Panta rhei

  • #2
    wat is Panta rhei ?

    en voor de rest ja er zijn bij verschillende soorten grote problemen als het gaat om kleurafwijkende jongen en het grootbrengen door de ouders, sommige jongen worden niet erkent als eigen en worden eruit gegooid ,anders kan het ook in een nest van 4 jongen 3 x wildkleur en 1 afwijkende..........de afwijkende word het laatst of het minst gevoerd.

    dat het door domesticatie proces het steeds beter gaat om die bepaalde mutaties te kweken moge ook duidelijk zijn.

    of dat daar dan de volgende vraag tengrondslag ligt?
    de volgende vraag zou dan moeten zijn : zijn kleurafwijkende jongen zwakker dan de wildkleuren ?

    tja hoeft natuurlijk niet maar kan op zekere wel .

    dat het soms ook gewoon goed gaat moge ook duidelijk zijn.

    maar ik denk dat ele wel duidelijk moet zijn in vraagstelling want geldt de vraag voor alle vogels of alleen voor vogels in avi-cultuur /beschermd milieu?

    want uiteraard is dit een wereld van verschil en kunnen de uitkomsten van de vraagstelling heel verschillende zijn.

    mvg

    Opmerking


    • #3
      alles in beweging of alles stroomt. (pantha rhei)
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        alles in beweging of alles stroomt. (pantha rhei)

        Opmerking


        • #5
          http://nl.wikipedia.org/wiki/Panta_rhei_(Heraclitus)


          Overigens denk ik dat Ele de vraagstelling richt op onze kweekvogelhobby anders zou niemand er een probleem in herkennen.

          Zelf denk ik dat het de natuur is die af en toe een ingreep doet. Afwijkend betekent dan "niet goed" = geen energie in steken.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Henk3

                (zou het misschien ook zo zijn dat als je veel rode bieten eet, je op den duur vanzelf een spijker wordt?)
                nee dat niet maar je gaat wel rood poepen
                dus kleurafwijkend poepen..................................hahahahaha zijn we toch weer bij de topic vraag, want als je veel bieten eet zie je vanzelf een kleurafwijkende jongen liggen hahahahahahahahaha
                mvg

                tering , nu alweer gelachen vandaag, word een goede dag hahahahaha

                Opmerking


                • #9
                  Tja

                  jij bent in iedergeval niet voor 1 gat te vangen, ha, ha, of Ele dit allemaal voorzien heeft? Denk het niet, ha, ha.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb geprobeerd, door o.a. het woordje "panta rhei" toe te voegen in dit topic de mensen te bewegen tot reacties (aan te zetten tot denken en doen).
                      Ook de mensen welke wel over de kennis beschikken maar het niet willen uitdragen.

                      Voor de vele mutatie kwekers moet dit toch een heel herkenbaar probleem zijn.
                      Ik hoop dan ook nog steeds op nog vele reacties, zeker uit die hoek.


                      Dat ook mijn pogingen teniet worden gedaan door het gebrek aan mensen die willen reageren betreur ik ook zeer, echter ik kan niemand dwingen en smeken doe ik ze ook niet.
                      Wanneer ik de mensen vertel "ik weet 10.000 euro liggen op een plekje waar iedereen duizend euro mag weghalen" verwacht ik dat ze er als de kippen bij zullen zijn. Echter enkele basis-benodigdheden/elementen van het houden van hun hobby willen ze niks over horen of vertellen.

                      Alle reacties zijn welkom dus ook die van wk.
                      @Henk3: Ik weet inmiddels dat wanneer ik extra toevoegingen doe deze vaak om uitleg vragen, heb ik toch deels bereikt wat mijn doel was hahaha


                      Als je zoekt naar een betekenis van een woord moet je het woord "betekenis" er ff bijdoen

                      Opmerking


                      • #12
                        http://www.allesstroomt.be/content/c...ord.php?ID=161
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          ff prikkie geven

                          Oorspronkelijk geplaatst door ele

                          Dat ook mijn pogingen teniet worden gedaan door het gebrek aan mensen die willen reageren betreur ik ook zeer, echter ik kan niemand dwingen en smeken doe ik ze ook niet.
                          nou misschien is het wel zo dat het " niveau " het niet toe staat om over dit soort dingen door te bomen? ( word het niveau overschat ?).

                          is het niet een kwestie van wel willen .....................maar niet kunnen?
                          of gewoon zoals ik het denk voor 9 van de 10 niet interessant (omdat het volgens hun toch niet slaat op hun eigen situatie, tja......................dat kan natuurlijk , a horse is a horse off course off course).

                          echter denk ik dan : zo'n moeilijke materie is het nu ook allemaal weer niet (al die topics/vraagstellingen).
                          als men het "grote/grotere plaatje" voor ogen houd, dan is het allemaal niet zo moeilijk en kan elk antwoord het juiste zijn want ook nu weer: het gaat zoals het gaat, de bal is rond, er zijn meerdere wegen die naar Istanboel leiden, situaties zijn nooit hetzelfde etc etc. of te wel patatten rei.

                          gr

                          Opmerking


                          • #14
                            kleurafwijkende jongen

                            ------------------------------------------------------------------------------

                            Wie herkent het probleem dat kleurafwijkende jongen in het nest en / of na het uitvliegen niet of slecht gevoerd worden en wil dat met ons delen?

                            Eventuele oplossingen welke u heeft geprobeerd, succesvol of niet, zijn ook hartelijk welkom.

                            Voor een persoonlijke benadering mag u ook gebruik maken van het volgende email-adres: lichteffecten(apestaartje)hotmail.com




                            Door een vautju van mij ben ik misschien enkele mails kwijtgeraakt.
                            Ik kan dat niet meer terughalen.
                            Indien er iemand gereageerd heeft, via het mailadres in een eerder berichtje, zou diegene dat dan nogmaals willen doen.


                            bvd. Eelke

                            Opmerking

                            Working...
                            X