Mededeling

Collapse
No announcement yet.

met spoed gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • met spoed gezocht

    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Vmp

    Even een annonce op vogelmarktplaats plaatsen.

    www.vogelmarktplaats.nl

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Marktplaats is niet gehackt hoor ,,er zijn genoeg meeuwtjes te vinden.,zelfs in Best en in Oss. Dat is vlakbij ,denk ik.
      Tenminste ,,nu wel .!

      Opmerking


      • #4
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          Marktplaats is niet gehackt hoor ,,er zijn genoeg meeuwtjes te vinden.,zelfs in Best en in Oss. Dat is vlakbij ,denk ik.
          Tenminste ,,nu wel .!
          Nou, net waren echt alle advertenties, inclusief die van mijzelf weg. schrok me wild.

          maar best en Oss zijn behoorlijk ver weg voor mij, aangzien ik momenteel even alles op de fiets moet doen..... zielig voor mij he?

          toevoeging: Ik heb zojuist bericht van iemand hier uit de buurt, die popjes heeft, omdat hij met zijn hobby stopt.
          Hopelijk wordt dat wat.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
            Ik weet dat dit geen koop en verkoop site is, maar aangezien Marktplaats gehacked is (echt alle advertenties zijn weg!!) en ik echt dringend op zoek ben, toch even dit topic:

            Mijn vriendin had Japanse meeuwtjes, waarvan 1 mannetje steeds weggejaagd werd (terwijl het een even getal was). Hij mocht zelfs niet bij de anderen in het hokje slapen en vooral 1 ander mannetje viel hem aan.
            Hij heeft nu 2-3 weken apart gezeten in een kooi, waar hij niet gelukkiger van wordt natuurlijk.

            Nu heeft ze hem naar mij gebracht, maar ik heb alleen 3 koppels zebravinken.
            heeft iemand een vrouwtje japanse meeuw? 100% vrouw, anders krijg je hem meteen terug natuurlijk.

            Ik heb wel een kennis met vrouwelijke zebravinken... zou dat er ook bij kunnen? Ze zijn toch ergens aan elkaar verwant?

            Of gaat dat fout en zullen geen van beiden elkaar opzoeken?

            Heeft iemand in elk geval wat goede raad?

            Eigenlijk nam je de verkeerde vogel weg uit de kooi. Je moest de agressieve weg nemen.
            http://dewittn17.skyrock.com/

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
              Eigenlijk nam je de verkeerde vogel weg uit de kooi. Je moest de agressieve weg nemen.


              Oh, dat zal ik even aan mijn vriendin doorgeven, want die vond het al zo zonde dat ze deze mooie licht gekleurde weg moest doen.

              Kun je me ook precies vertellen waarom? Dan kan ik dat haar ook doorgeven.

              En... krijg ik dan geen last met die agressieve in mijn kooi?
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                In afwachting van een popje, kan je de japanse meeuw gewoon bij je zebravinken plaatsen. De beweegruimte zal al goed doen.

                Koppeling met een zebravink popje zou ik niet aanraden, maar denk wel dat het mogelijk is. dus gewoon op zoek naar een popje.

                De vraag over de agressiviteit. De kans bestaat dat het agressief mannetje zijn agressie gaat richten op een volgend slachtoffer. De vraag iswat de reden van agressie is. Lagen er eieren in het nest? Dan kan het gewoon over nestbescherming gaan.

                Is hij gewoon agressief, uit de voliere weghalen.
                Maar dan, Is hij enkel agressief tegen soortgenoten, dan kan je hem in u voliere plaatsen met een popje. De zebravinken zullen zich niet zo snel laten doen. Maar het probleem bestaat bij eventuele nazaten. Als deze dezelfde eigenschappen vertonen zal je nooit iemand een plezier kunnen doen met deze jongen.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door JelleTom
                  In afwachting van een popje, kan je de japanse meeuw gewoon bij je zebravinken plaatsen. De beweegruimte zal al goed doen.

                  Koppeling met een zebravink popje zou ik niet aanraden, maar denk wel dat het mogelijk is. dus gewoon op zoek naar een popje.

                  De vraag over de agressiviteit. De kans bestaat dat het agressief mannetje zijn agressie gaat richten op een volgend slachtoffer. De vraag iswat de reden van agressie is. Lagen er eieren in het nest? Dan kan het gewoon over nestbescherming gaan.

                  Is hij gewoon agressief, uit de voliere weghalen.
                  Maar dan, Is hij enkel agressief tegen soortgenoten, dan kan je hem in u voliere plaatsen met een popje. De zebravinken zullen zich niet zo snel laten doen. Maar het probleem bestaat bij eventuele nazaten. Als deze dezelfde eigenschappen vertonen zal je nooit iemand een plezier kunnen doen met deze jongen.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    het probleem is opgelost, dit topic mag gesloten of verwijderd worden.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                      .... ach.... 2 heren is zo bijgekocht natuurlijk.
                      Waar baseer jij je op wanneer je schrijft dat 2 heren zomaar zijn bijgekocht?
                      Voor mij als man geeft dat geen lekker gevoel.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ele
                        Waar baseer jij je op wanneer je schrijft dat 2 heren zomaar zijn bijgekocht?
                        Voor mij als man geeft dat geen lekker gevoel.
                        op het feit dat ik in het verleden heel vaak een 'vrouwtje' gekocht heb dat een heer bleek te zijn zodra hij mijn kooi binnenkwam.... dus ik koop er gewoon 2 en dan zijn dat vast en zeer weer 2 heren...

                        .. ik wilde niet impliceren dat jullie heren makkelijk zijn ofzo hoor.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                          Oh, dat zal ik even aan mijn vriendin doorgeven, want die vond het al zo zonde dat ze deze mooie licht gekleurde weg moest doen.

                          Kun je me ook precies vertellen waarom? Dan kan ik dat haar ook doorgeven.

                          En... krijg ik dan geen last met die agressieve in mijn kooi?
                          Je moet dit wat vergelijken met kinderen. Een pestkop plaagt iedere dag een klein jongetje. het geen dat jullie gedaan hebben is het kleine jongetje in de hoek geplaatst. Dit is toch niet logisch?

                          Altijd de persoon straffen die aggresief is, ook bij vogels
                          http://dewittn17.skyrock.com/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                            Je moet dit wat vergelijken met kinderen. Een pestkop plaagt iedere dag een klein jongetje. het geen dat jullie gedaan hebben is het kleine jongetje in de hoek geplaatst. Dit is toch niet logisch?

                            Altijd de persoon straffen die aggresief is, ook bij vogels
                            OKee, daar heb je wel gelijk in. Maar hij/ zij zit nu in een klein groepje van 4, waar hij/zij nu al een leuke band heeft met een mannetje; ze zitten lekker dicht tegen elkaar aan en de andere 2 laten hem/haar ook met rust.

                            Mijn vriendin zegt dat het een ventje is, maar... meer dan "priiiet, priiieet" doet hij (nog) niet, terwijl het ventje waar hij/zij tegenaan kruipt wel heel voorzichtig "petiedelpetiedelpetiedel" doet. Maar misschien heeft het japje waar het omgaat een beetje trauma overgehouden en durft hij niet goed te zingen ofzo?? weet ik het, ik ben geen vogelpsycholoog. En ook geen vogelfluisteraar.

                            Het is dus even afwachten. Het pesten is hier in elk geval voorbij en de groep van mijn vriendin is nu ook rustig.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                              op het feit dat ik in het verleden heel vaak een 'vrouwtje' gekocht heb dat een heer bleek te zijn zodra hij mijn kooi binnenkwam....
                              half uurtje (!)
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X