Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water als startsein

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Water als startsein

    Van o.a. de Noordfriesehoningsabbelaars en vele andere soorten is bekend dat ze worden gemotiveerd om zich voort te planten door regenval. Dit betekent dat de planten weer gaan groeien en bloeien en ze weer volop bloemen kunnen vinden met de voor hun zo belangrijke voedingsstoffen om hun jongen mee groot te brengen.

    Zou je deze vogels kunnen stimuleren door ze een cd te laten horen met daarop het geluid van de regen en kabbelend water?
    (Dit zonder dat ze ooit een druppel water zien vallen of andere waterstroomjes kunnen zien.)

    (voorbeelden van andere vogels mogen ook)



    mvg. Eelke

  • #2
    waarom een cd maken we horen niks anders als regen
    bij een mens stimuleerd alleen dat ze er sjagrijnig van worden van teveel regenval
    bij mensen is gebleken dat mensen beginnen te leven wanneer het toch een mooi weertje is toch

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ele
      Zou je deze vogels kunnen stimuleren door ze een cd te laten horen met daarop het geluid van de regen en kabbelend water?
      Zet het raam maar even open, genoeg regen geluiden deze zomer.

      Heb even gegoogeld op Noordfriesehoningsabbelaars maar niets te vinden.

      Zit je ons weer in de maling te nemen
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
        bij mensen is gebleken dat mensen beginnen te leven wanneer het toch een mooi weertje is toch
        En zich dan willen voortplanten.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          uh nee hahahahaa
          michael zie je vaak op forum maar nooit op de chat
          toch geen mensen vrees .
          is daar vaak best gezellig hoor dat gezeiver aan te horen van andere hahahahaa

          oeps hier ga ik comentaar op krijgen

          Opmerking


          • #6
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door populier
              Heb even gegoogeld op Noordfriesehoningsabbelaars maar niets te vinden.

              Zit je ons weer in de maling te nemen
              Daar ik de enige ben met deze soort wil ik daar graag informatie over

              En nee dit is geen grap.

              Natuurkwebbelaar, dit topic stond niet in de rubriek "kroeg"

              Opmerking


              • #8
                pilsje

                Opmerking


                • #9
                  Ok, even serieus, ik heb zelf ook al een tijdje het idee, om in mijn kweekruimte een open aquariumbakje neer te zetten met een pompje om dat geluid een beetje na te bootsen. En hopelijk mijn Oryzoborus en mijn Sporophila soorten meer te stimuleren te gaan broeden.

                  Deze vogels komen van nature uit moerassen die grenzen aan tropisch regenwoud.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    proberen michael als je niet probeert kom je er nooit achter
                    ze zeggen dat goulds ook met regenweer beste is om met te kweken ik ben een heel ander systeem aan proberen als dit lukt weet ik nog niet.
                    is nu in werking dus dan kom ik er wel achter .
                    wil heel jaar plezier hebben van kweek niet verkeerd begrijpen me vogels uit te melken hoor.
                    ik maak van iedere koppel 2 rondes gaan ze andere ruimte in rust ruimte minder lichturen jaartje rust en zet volgend koppel in zo heb ik heel jaar door plezier van kweek .
                    en niet zoveel koppels .
                    heb niet eneens zoveel jongen zitten .
                    en minder werk kwa verzorging en hele jaar door plezier maar als als het werkt moet jezelf toch ondervinden

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb nog bakken genoeg staan op zolder, dus ik ga het idd maar eens proberen.

                      Ik heb dezelfde gedachtes over het behoud van je vogels door ze niet te veel uit putten.

                      Maar de vogels die ik heb, kweken so ie so niet dus wees maar niet bang
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ele
                        Daar ik de enige ben met deze soort wil ik daar graag informatie over

                        En nee dit is geen grap.

                        Natuurkwebbelaar, dit topic stond niet in de rubriek "kroeg"
                        Ik dacht dat het regenwater je niet alleen tot de lippen was gestegen maar ook begonnen was je hersens aan te tasten.....
                        Gelukkig ken ik je een heel klein beetje beter en wil je beleefd vragen toch maar een foto te maken van die Noordfriesehoningsabbelaars
                        En als dat niet lukt vanwege je knie verneem ik dat graag.

                        vriendelijk groetend
                        Hans
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          De vogelsoort is ondergeschikt aan de werkelijke vraag.
                          Kun je vogels,welke sterk "gestuurd" worden door regenval, voor het lapje houden door een cd met het geluid van vallend regenwater af te spelen?


                          P.S. mijn fototoestel doet het niet, net als mijn knie

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ele
                            Kun je vogels,welke sterk "gestuurd" worden door regenval, voor het lapje houden door een cd met het geluid van vallend regenwater af te spelen?
                            ik denk van niet, als je het heb over overgaan tot broeden/succesvol nest groot krijgen, vogels in de natuur welke door regen "gestuurd"worden hebben dan meer nodig dan alleen het kletterende geluid van water, vogels hebben de luchtdruk verandering nodig, vogels hebben de verhoging van luchtvochtigheids graad nodig etc etc, m.a.w. alleen geluid kom je er niet mee.

                            daar en tegen wat doet regengeluid bij de vogels ?????
                            nou geeft 100% zeker een signaal af , vogels gaan harder zingen ( willen boven geluid uit komen) wat indirect dus een reactie in het lichaam opwekt bij zowel de man als de pop.( zangdrift bij de man en het aanmaken van bepaalde stoffen in zijn lichaam die hiermee gepaard gaan en bij de pop de ontwikkeling van bepaalde stoffen zoals activeren van de eierstokken etc.)

                            doe jij een geluidje opzetten ( mag ook gewoon de radio zijn hoor) en benevel de vogels een paar keer met de plantenspuit, ga daarna over tot het verhogen van bepaalde voedingstoffen en voila.
                            het wonder zou zomaar kunnen geschieden.

                            m.a.w. :denken van ik zet een kletterende waterval geluidje op en ik kweek...........................vergeet het maar.

                            gr

                            ps: maar mag ik eens vragen waar al die verschillende "onderzoeken"van jouw voor zijn, want dit doe jij met een bedoeling,niet uitverveling.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ben het helemaal met WK eens. Neem als voorbeeld de bekende zebravink: zonder water zal de luchtvochtigheid veel te laag zijn om de eieren uit te laten komen, zullen er geen ontkiemende zaden zijn en veel minder insecten. Alles heeft met water te maken.
                              Zebravinken in broedkooien zullen niet direct beten gaan broeden als je meer badwater gaat geven maar dat het bij zal dragen om te gaan broeden is wel vastgesteld.
                              Maar of het geluid van vallend water - regen-, c.q.waterval - hiertoe bij zal dragen weet in niet. Ik heb de kraan in m'n hok weleens langdurig open laten staan, het enige gevolg was dat ik regelmatig naar toilet moest...

                              Zouden watergeluiden wel leiden tot een beter resultaat dat moeten de zebraboeren na deze zomer toch barsten van de jonge vogels?

                              Groetend
                              Hans
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                              Opmerking

                              Working...
                              X