Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dode jongen JM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dode jongen JM

    Had pas een probleempje: mijn nest van 7 dagen oud (3 jongen) is uitgestorven. 3 dagen achter elkaar een dood jong. Hoe kan dat? Er zaten geen andere vogels bij.
    Groeten,

    Henry
    zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

  • #2
    Er zijn vele factoren die kunnen meespelen.

    Onervarenheid ouders (hoe oud zijn ze)
    worden s'nachts mss gestoord door muizen, lawaaierige buren (kan ook overdag) en gaan van de nest af.
    gewoon terug aan een nieuw nest willen beginnen (man zal dan wss heel veel zingen, dit is bij mij een stuk minder als ze jongen hebben)

    En nog veel meer redes.

    Bij mij is het een paar keer gebeurt dat ze een vijftal jongen haddeb twee eruit gooien en de rest perfect opvoeden.

    Opmerking


    • #3
      Ik lees net bij 'overige ziektes' dat als je bloedluis in je kooi hebt, wat je overdag niet schijnt te kunnen zien, omdat die beesten 's nachts actief zijn, dat je jongen ook dood kunnen gaan.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
        Ik lees net bij 'overige ziektes' dat als je bloedluis in je kooi hebt, wat je overdag niet schijnt te kunnen zien, omdat die beesten 's nachts actief zijn, dat je jongen ook dood kunnen gaan.
        Dit klopt, jongen zijn zwak en een gemakkelijke prooi. Best eens nestcontrole doen of je de beestjes niet onder het nestmateriaal vindt. Als het donker is kan je ook ff controleren in de omgeving met een zaklamp, zorg wel dat je de vogels niet opschrikt.

        Opmerking


        • #5
          ja, wist je dat een kip of kalkoen kan flauwvallen van schrik?? ik heb dat ooit gezien, haast hilarisch!! voor het beest zelf minder leuk natuurlijk.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking

          Working...
          X